NTLDR onbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike van besouw

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2006
hallo ik ben mike en ik hep een packard bell computer
ik hep laatst windows xp pro er op gezet zonder probleemen maar xp hep ik er weer van af gegooid en ik hep de harde schijf ge formateert nuu krijg ik de melding NTLDR onbreekt
druk op ctrl alt del op niew te starten ik kan verder ook niks doen de pc start ooke niet op via de disketten of de cd rom dus is mijn vraag wat ik hier aan kan doen

mijn systeem is procesor type pentium 3 windows 98
procesor speed 450 MHZ
cache ram 62 MB ram
total memory 64 MB
bios version V1.4

kan ieman mijn hellpen ik hoor het graag

hellp me

Welkom bij de Helpmij!

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;320397

bovenstaande KAN de oorzaak zijn, maar dat hoeft niet.
De melding dat het bestand ontbreekt is een van de heel veel gestelde vragen op de Helpmij en het w w w. Als bovenstaande niet de oorzaak is, kijk dan even in de database van de Helpmij (zoeken) naar ntldr ontbreekt.
Ook de 2 woorden

ntldr ontbreekt

in Google intoetsen levert je vele hits op.

Opstarten middels de CD gaat altijd een keer lukken als:

-booten vanaf CD in het bios als eerste staat ingesteld,
-je cd van Windows een legale is,
-je goed naar het beeldscherm kijkt als gestart wordt met installatie, je moet namelijk heel snel een toets indrukken anders wordt alsnog vanaf hdd gestart.

Suc6!

Laatst bewerkt:
Ntldr

hollo ik hep ook al op google ge keken maar daar kom ik ook niet verder mee
kan ik in de bios in stelen of ik via de cd of de disketten kan op starten en zo ja
instaleert hij dan ook de NTLDR er op

ik hoor het graag :thumb:

Als je je schijf hebt geformatteerd, betekent dat deze volledig gewist is. Windows is dus volledig verwijderd. Je zal windows opnieuw moeten installeren. Heb je geen recoverycd bij de pc gekregen? Als ik mij niet vergis, staat de startup volgorde bij een pb standaard als 1stboot op cdrom.

Mike, als ik jouw laatste bericht zo lees, dan heb ik het gevoel dat dit een lastige gaat worden.

Nee, door een verandering in het bios van de computer wordt het ntldr bestand niet geinstalleerd.

Als de machine uitstaat dan zet je 'm aan en tijdens het aanzetten druk je herhaaldelijk op de toets waarmee je in het bios komt. Vervelend is nu even dat dat per merk bios een andere toets kan zijn. Het is meestal de
DEL
F1
ESC
toets. Daarmee zal je even moeten experimenteren. Eenmaal in het bios zoek je naar een scherm waar de bootsequence (opstartvolgorde staat) vermeld
Er zijn diverse mogelijkheden hoe dat eruit ziet, maar een mogelijke is:

first bootdevice : floppy drive
second bootdevice : CD rom
third bootdevice : harddisk

Als je het scherm hebt gevonden zorg je ervoor dat de CD rom als 1e komt te staan. De rest maakt niet zoveel uit.

Daarna verlaat je het bios met de F10 toets (veranderingen opslaan bevestigen!)

Zet de pc daarna uit en weer aan, doe de Windows CD erin en start weer opnieuw op.
Nu moet Windows vanaf CD starten en let op dat je tijdens de allereerste momenten op een willekeurige toets drukt als daaromtrent een boodschap in beeld komt.

Laatst bewerkt:
Sarvo, ik heb het vermoeden dat Windows NA het formateren weer (geheel of gedeeltelijk) geinstalleerd is. De boodschap NTLDR ontbreekt zal op een compleet lege schijf niet verschijnen.

Zit wel wat in Pasja, dan krijg je idd eerder de melding unmountable bootdevice of zo, maar als er nog wat resten aanwezig zijn, zoals in de mbr, dan kan het misshcien toch stiekem? Of zit ik nu echt nonsens uit te kramen? (Heb ik wel vaker last van :D)
Of windows heeft op D: gestaan...

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, "ZIJN" wegen zijn ondoorgrondelijk, maar die van het OS Windows ook, dus wie weet.........

Mike,
Voor Microsoft® Windows® XP Professional hebt je nodig:
Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd (enkel- of tweevoudig processorsysteem); * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies)
1,5 GB vrije schijfruimte*
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger
Cd-rom-station of DVD-station
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat

Ik raad je derhalve aan om Pro niet meer te installeren op jouw systeem.

Advies + vraag :
start eens op met een diskette van Windows '98 en als dat gebeurd is, type dan eens achter de a:>

C:

(druk op de Entertoets na de dubbele punt achter C)

Als nu op het scherm staat C:> of C:
type daar dan eens

DIR

(ook weer gevolgd door een druk op de Entertoets nadat je de letter R van DIR hebt ingetoetst)

Wat staat er op je beeldscherm nadat je de Entertoets hebt ingedrukt?

Mike,

uit jouw berichten trek ik een aantal conclusies die mij diep in mijn hart jou eigenlijk het volgende advies willen geven :

haal er even een kennis bij (die ietsiepietsie meer verstand heeft van pc's dan jij) en laat die lezen wat hier door ons wordt geadviseerd. Ik ben namelijk bang dat je anders van de ene vraag / probleem, in het andere rolt.

Toelichting: als dat C: en DIR gedoe namelijk niet wil, dan is jouw schijf ingedeeld middels NTFS en zal die dus niet te benaderen zijn middels het DOS.

Laatst bewerkt:
Ntldr

oke mensen ik stel het zeer op rijs dat jullie mijn willen helpen ik ik zal ook zeker
kijken of het werkt wat jullie zegen

al ik in de bios kijk dan kan ik kiezen of ik via de cd of de disketten wil op starten maar de cd

start ie niet mee op en de disketten slaat ie wel aan maar die stopt ook weer ik kan veder ook niks doen allen de hele tijt op ctrl alt del kliken en daar hep ik het ook ver mee ge had
:confused: toch weer bedank ik hoop nog wel wat van jullie te horen he

ntldr

he pasja ik weet nuu hoe ik i de bios moet komen dat is bij mijn de F1

daar hep ik ook in gestelt dat ie via de cd rom moet op starten maar dat doet ie dus niet

ntldr

oke pasja ik zal kijken of er iemand bij ons iets meer van weet ik laat het je weten als ik meer niews hep toch weer bedankt :thumb:

ntldr

hee sarvo wat bedoel je met boot table daar hep ik niet echt zo veel verstand van :D

ik hoor het nog wel he

Normaal gesproken is een windows cd bootable, dat wil zeggen dat je vanaf die cd de pc kan opstarten, als je de cdromspeler in de bios als firstboor device hebt ingesteld.
Sommige kopieën van windowsXP doen dat dus niet. De originele van windows 98(SE) is volgens mij altijd opstartbaar.
Je wilde windows98 installeren?
Dan kan je ook opstarten met de opstartdiskette van windows98. Dan krijg je een zwart scherm met a:\
type dan cd e:\ (d is de virtuele drive)
dan staat er E:\
type dan setup en win98 begint de installatie.

ntldr

hee sarvo ik hep geen op start disketten

en hoe kan ik zien of mijn windows 98 cd wel bootable is dat weet ik dus niet

ik hoor het nog wel al vast weer bedankt :thumb:

Gewoon de pc aan zetten en de cd er snel in doen. Als het goed is, krijg je dan de tekst: no emulation... press a key to broot from cd

Mike,
ik val misschien in herhaling, maar als ik de laatste paar berichtjes zo doorlees, dan heb ik echt het vermoeden dat je probleem wellicht minder groot is als het lijkt. Je doet er (naar mijn bescheiden mening) verstandig aan om er even iemand bij halen die net even een keertje vaker met het installatiebijltje heeft gehakt. Het scheelt jou een heleboel ergernis met betrekking tot een kastje vol met schroefjes en stukjes plastic, dat net even niet wil doen wat jij graag wilt dat het zou moeten doen...........

Laatst bewerkt:
Hoe heb jij geformatteerd? NTLDR is een NT systeembestand, je bent XP dus niet kwijt lijkt het..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan