NTLDR - ondanks al vaak uitgelegd ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold Velema

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2003
Het is al vaak besproken, maar ik kom helaas niet verder.

Als ik opstart met de cd, dan verschijnt er na het laden van de bestanden een zwart scherm. De optie Repareren helaas niet.

Ik heb een 2e pc, maar deze heeft geen diskettestation. Dus de andere methode lukt ook niet.

Heeft iemand een idee ???

Sorry, te ongeduldig. De repareer-optie verscheen toch. Al heeft het nog niets opgelost. Ik zal het Forum es doorlezen. Was het niet Fixmbr ??? Wordt vervolgd.

schijf stuk ???

Als ik DIR ingeef dan krijg ik "volume station C=HD2.
Als ik CHKDSK ingeef dan krijg ik "volume HD2".
CHKDSK/r wil niet.

Is mijn 1e harde schijf stuk ?

Zo ja, als ik herinstalleer op de 2e schijf, is er dan een manier om toch de E en F-partitie te benaderen of heb ik gewwoon pech ?

Blijkbaar niet stuk. Met de comando DIR gaf 't al 49Gb aan. En na de optie Installatie zit de pc wel beide schijven (hoewel de 1e nu 39Gb). Maar het heeft "geen toegang tot schijf".

Tot maar een opstartdiskette proberen te krijgen (via iemand die hiervan meer weet dan ik) en bcupdate tool gebruiken ?

Bedankt. Nu nog een pc vinden met een diskettestation.

Kun je me hierna de vervolgstappen omschrijven ?
In DOS naar A:\ .......

Vindt 't allemaal erg technisch. Moet bcupdate nog ergens gebruikt worden ?

Tja, inmiddels zoveel verhalen gelezen dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Ik zal het verhaal op TinyEmpire morgen es proberen (als ik een diskette heb (met dank aan Ton)). Klinkt het meest logisch .

De repareerconsole werkt ook niet. Normaal kun je 1 ingeven voor de C-schijf. Maar de 2e HD wordt nu gezien als C.

Inmiddels de fix ntldr.iso gevonden en geprobeert. Bij optie 1 mist de hal.dll. De overige opties doen niks.

Nu de ini veranderen volgens TinyEmpire en een nieuwe iso maken ?

Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Winnt
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINXP

Ik begrijp niet hoe dit zal leiden tot hal.dll. Is er geen andere manier ?

Ik kom niet verder met de ini's. Bij de aangepaste ini's krijg ik de 10 keuzes niet. ;-((

Hoi !

Start nu es gewoon op van de XP-CD.

Ga naar de repair-console, meldt je bij de JUISTE windows-installatie aan, tweemal enter en trommel achter de prompt:

fixboot enter

fixmbr enter

EXIT.

Werkt het nu ?

Greetz,

Harry

Dat aanmelden gaat nu juist niet. Na het laden van de bestanden krijg ik alleen een knipperende cursor ipv. aanmelden met 1 (C-schijf) lukt dus niet.

Fixmbr had al gedaan. Er staat nu een Mbr op HD2. Zag ik toen ik een schone installatie testte. Zag toen ook dat HD1 nog wel bestond (maar voor de overige partities).

Met Fixboot heb ik slechte ervaringen. Het waarschuwt voor de vernietigen van een opstartpartitie en dat is ooit ook al es gebeurd. Dan kun je echt opnieuw beginnen.

Ik denk dat ik mijn pc morgen wegbreng naar een shop. Morgen, want vandaag is alles gesloten.

Bedankt voor de tips. Als er toch nog een gouden tip is, dan hoor ik 't graag.

Hoi !

Tja, dan heb ik de indruk dat er toch iets niet helemaal goed zit in je schijfindeling !

Als XP op de C-partitie (master dus) staat zou die direct gevonden moeten worden !

Heb je evt. een andere indeling (Bijv. XP per abuis op een andere partitie geinstalleerd),

dan zou ik in de reparatieconsole bootcfg /list ingeven.

Dan krijg je een overzicht hoe de indeling is.

Duidelijk is in elk geval dat er iets niet klopt met de indeling !!

En alleen jij kunt me vertellen hoe je partitietabel eruit ziet.

Anders blijft het gissen.

Greetz,

Harry.

Opgelost

De HD1 bleek stuk. CHKDSK zag HD2. Bootcfg kon niets doen wegens "beschadigd bestandssysteem". Als ik een nieuwe installatie probeerde, kon dit alleen op HD2. Verder was er een deel van HD1 zonder toegang.

PC weggebracht en laten kontroleren. In de bios knipperde HD1 (nog wel zichtbaar dus). HD2 nu op master gezet. Morgen wer iets te doen... En maar hopen dat er verder niets beschadigd is (moederbord).

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan