NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas47

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Eerst middels virus werden directories herbenoemd.
Na opnieuw op gestart te hebben melding:
NTLDR ontbreekt? Kan dus ook niet meer kiezen voor veilige mode.

gebruik Win XP+sp 2

Iemand een idee ?

Groet,
Klaas

Laatst bewerkt:
Heb je de repair optie met je gebruikte xp installatie cd al geprobeert? Die wil nog wel eens helpen bij dit soort problemen.

Geplaatst door killermenace
diskette in het diskette station?

Heeft met die foutmelding ook niets te maken. Als er nog een gewone diskette inzit, krijg je simpel de melding : No bootable device present of zoiets ;)

Geplaatst door RikVandewall
Heb je de repair optie met je gebruikte xp installatie cd al geprobeert? Die wil nog wel eens helpen bij dit soort problemen.

Heb ik geprobeerd.
De vraag is dan Bij welke windows-installatie wilt u zich aanmelden.
Nu heb ik er maar 1 te weten 1: c:\windows
Dus ik geef 1 daarna vraagt ie om password van de administrator, geef daar enter omdat ik geen password gebruik.
dan valt hij terug in dos.

Heb ik al vaker gehad ook nooit begrepen.

Geplaatst door vanzwam

Heeft met die foutmelding ook niets te maken. Als er nog een gewone diskette inzit, krijg je simpel de melding : No bootable device present of zoiets ;)

vaak genoeg gehad dat hij dat zei..
vooral met driverdiskettes

Geplaatst door killermenace

vaak genoeg gehad dat hij dat zei..
vooral met driverdiskettes

Dat moet je me wel eens uitleggen.

Als er geen bootable diskette in de A drive zit, en je start op, krijg je zowiezo de melding (zoals eerder gezegd). De pc kan dan ook niet booten, tenzij in de bios de volgorde gewijzigd is. VB D,C,A. Hier kunnen we natuurlijk nog uren over doordrammen.

Rare optie maar ik had dit eens en toen bleek dat de bootsequence in de bios niet goed stond, hij wou gaan booten van een andere harde schijf waar de ntldr niet op stond, of te wel hij geeft dan keurig aan de boot optie gevonden te hebben op hd0 maar kan neit door gaan.
Kijk eens in de bios of dit wel goed staat.
Je weet maar nooit.

je had ook de zoekfunktie kunnen gebruiken:)
zelfde probleem, maar nu met oplossing
ntrdl herstellen

en de oplossing
Eigenlijk heel simpel.
Kopieer van de bootcd van xp het bestandje ntldr, en kopieer van je windows installatie de bestanden ntdetect.com en je boot.ini.

start opnieuw op, maar nu je floppy als first boot.

je krijgt een foutmelding, dan even opnieuw herstarten en alles werkt weer.

Let op: ik kon wel bij mijn windows.. dus kon ik ook die 2 bestandjes kopieeren.

Hallo Klaas,

Ik word net gebeld door een kennis met exact hetzelfde probleem, heb enkele weken geleden zijn pc geheel opnieuw "opgebouwd" en het werkte perfect.

Na een avond van alles en nog wat startte hij de volgende dag de pc op waarna dezelfde melding kwam die jij stelt...

Ik heb op Google de foutmelding "NTLDR is missing" ingetikt en kwam op www.computerhope.com terecht, hier staan 9 mogelijke oorzaken, elke oorzaak wordt uitgelegd en er staat een oplossing.

Hopelijk lukt het ook mij om zo het probleem op te lossen, op één of andere manier is NT Loader weg, dat kan simpelweg aan een losse IDE kabel liggen of een niet goed ingestelde BIOS (hoe kan die dan zo veranderen?) maar ook aan een defect boot sector / master boot record...

Succes...dan heb ik het ook. Laat even weten wat het is geworden, ik kan pas vrijdag beginnen aan de klacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan