Ntldr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

marweecos

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Berichten
33
Hallo,

Gister is een kennis naar me toe gekomen met zijn laptop omdat ie niet wilde opstarten. Heb even gekeken deed inderdaad heel raar. Hij vroeg me of ik een schone installatie kon uitvoeren, maar met behoud van de bestanden. Heb toen netjes harde schijf uit de laptop gehaald en in mijn computer gestopt. Alles netjes gebackupt. MAAR toen heb ik een fout gemaakt. Heb toen de harde schijf via computerbeheer geformatteerd. Toen ik later de harde schijf terug in de laptop deed starte hij niet eens CD-Rom drive op en gaf hij de foutmelding Ntldr ontbreekt, druk op CTRL+ALT+DEL.

Er zit geen diskette drive in waardoor ik eventueel met een opstart diskette een fixboot kon uitvoeren. Dus t enigste wat ik kan doen is de harde schijf er weer uit te halen en in mijn computer weer doen, maar WAT MOET IK DAN DOEN?

Groeten,
 
zie dat alles juist is ingesteld in het bios,

hoe heb je btw geformatteerd? snelformatteren of niet?
 
Maar toch heeft de melding "Ntldr ontbreekt" niets te maken met het verschil tussen snel of gewoon formatteren en al helemaal niets met de bios-instellingen
 
die biosinstellingen was op het feit dat hij de cd niet pakte.
 
Beetje zinloze discussie dit, ik stop ermee.
Natuurlijk was er nog een probleem, veroorzaakt door die foutmelding!!

Maar goed, ik trek me terug, los jij het probleem voor TS verder maar op hoor...
 
Zie aan een opstartbare volledige XP cd te komen, denkelijk heb je nu een recovery cd, en in de bios de cdrom als eerste zetten om van op te starten, die melding krijg je van de MBR op die schijf, dat is nog het enige wat er op staat.
 
Zie aan een opstartbare volledige XP cd te komen, denkelijk heb je nu een recovery cd, en in de bios de cdrom als eerste zetten om van op te starten, die melding krijg je van de MBR op die schijf, dat is nog het enige wat er op staat.

Dat lukt denk ik niet. Ik heb er een xp installatie cd ingedaan en kan door die Ntldr geen cd lezen. Heb er ook een hiren's boot cd ingedaan en ook geen resultaat. Enigste is dat ik hem in mijn computer doe...daar heb ik wel een diskette station...maar weet niet hoe ik t dan moet aanpakken...
 
Je start nu nog steeds op van de harde schijf, niet van de cd, want dan krijg je die melding niet, zie dus eerst op te starten van de cd.

Nogmaals, die melding krijg je alleen als je van een lege schijf opstart waar XP op heeft gestaan.

De schijf in een andere pc hangen heeft geen zin, je kunt daar geen XP op installeren.
 
wat je het beste kunt doen:

Zorgen voor een usb floppy drive indien je met diskette op wil starten.

Anders moet je echt even bij boot priority aangeven in de bios dat het de bedoeling is dat hij vanaf de cdrom opstart.

Mocht de cd speler om de 1 of andere reden ook defect zijn, dan word het tricky.

Zelf zit ik dan te denken aan het bootable maken van je laptop hd en het plaatsen van de i386 directory op de laptop hd. dan kun je via dos commandos de installatie alsnog starten.

Verder bestaan er nog pre installed windows versies. Dit zijn windows versies die zichzelf installeren zodra de laptop voor het eerst gestart word. Als je daar een image van kunt bemachtigen kun je die op de laptop hd plaatsen en zal windows zichzelf installeren. Let wel op dat je er 1 nodig hebt per type laptop.
 
Beetje zinloze discussie dit, ik stop ermee.
Natuurlijk was er nog een probleem, veroorzaakt door die foutmelding!!

Maar goed, ik trek me terug, los jij het probleem voor TS verder maar op hoor...

beetje sneu... sorry hoor maar iedereen probeert te helpen en dan ga jij je zo opstellen. Zodra je ziet dat die andere man gelijk heeft met zijn uitleg ga je dan zeggen ik stop ermee om vervolgens weer gewoon te gaan posten?

Laten we het gewoon gezellig houden en proberen er het beste van te maken. Als iemand iets zegt wat naar jou mening niet klopt, dan kun je dat ook beargumenteren op een nette manier.
 
wat je het beste kunt doen:

Zorgen voor een usb floppy drive indien je met diskette op wil starten.

Anders moet je echt even bij boot priority aangeven in de bios dat het de bedoeling is dat hij vanaf de cdrom opstart.

Mocht de cd speler om de 1 of andere reden ook defect zijn, dan word het tricky.

Zelf zit ik dan te denken aan het bootable maken van je laptop hd en het plaatsen van de i386 directory op de laptop hd. dan kun je via dos commandos de installatie alsnog starten.

Verder bestaan er nog pre installed windows versies. Dit zijn windows versies die zichzelf installeren zodra de laptop voor het eerst gestart word. Als je daar een image van kunt bemachtigen kun je die op de laptop hd plaatsen en zal windows zichzelf installeren. Let wel op dat je er 1 nodig hebt per type laptop.


Wat jij denkt denk ik ook. Heb een een blanco hd. Het booten vanuit cd-rom heb ik al geprobeerd voordat ik hier ging posten, maar zonder resultaat.
Dus...
Kan zo 123 geen usb floppy disk regelen. Dus moet voor de 2e optie gaan denk ik. Doormiddel van die map met i386. Alleen kan je dan wat specifieker zijn. Waar kan ik die vandaan kopieren (origineel xp cd; windows map van bestaande geinstalleerde besturingssysteem, ofzo en moet ik die dan gewoon op die hd schijf zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan