Ntldr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry hoor, maar je kunt van elke VOLLEDIGE XP cd opstarten, zo niet, is de cd NIET opstartbaar ( al geprobeerd in een andere PC?) of de cdrom is niet goed of de cdrom staat niet als eerste in de bios om van op te starten, meer smaken zijn er niet.

Al eerder aangegeven maar een echt antwoord niet gekregen.:confused:

Je kunt alleen de map i386 op de cd zetten en met de XP opstartflops vanaf een floppydrive vanuit die map met WINNT de setup starten.
Uiteraard wel eerst indelen en formateren in die andere PC.

Sterkte ermee.
 
Het probleem met het opstarten heb ik ook al eens gehad. Ik kon m'n vistadvd niet booten, en in een andere pc ging het dan weer wel.

Om er zeker van te zijn dan de cd in je pc niet werkt (heel waarschijnlijk, maar zo weet je het zeker) volg je mss best even een ongebruikelijke procedure:

zet in de opstartlijst in het bios je cddrive als LAATSTE (tijdelijk), en enable in het mainmenu van het bios je bootmenu.

Start je computer opnieuw op en open het bootmenu, kies voor de cddrive, als je pc de cd dan pakt dan weet je dat het probleem toch elders lag. Als hij hem niet pakt weet je dat ook zeker, dan gaat ie namelijk verder zoeken naar iets opstartbaar, maar hij heeft het einde van de lijst bereikt, dus je zal 'operating system not found' op je scherm zien verschijnen dan.

Maar probeer idd eerst zoals lange pier zegt om hem in een andere pc te booten om er zeker van te zijn dat ie bootable is.
 
Die man geeft ook de hele tijd al aan dat ie geen floppydrive heeft. Dus dat gaat helaas niet werken. Als we ervanuitgaan dat deze meneer onze adviezen opvolgt, dan kan het natuurlijk ook zo zijn dat de cdspeler defect is. Als ik er voor het gemak even vanuit ga dat deze meneer EN geen floppy EN geen (werkende) cd drive heeft, dan word het idd wat lastiger.

De i386 directory kun je kopieren van een xp cd of vanuit je windows xp systeem als er een i386 map op je harde schijf staat. Maak een dir aan op de c schijf genaamd i386 en kopieer daar de bestanden in. Boot vervolgens vanaf hd (indien bootable) of anders via een usb stick oid. Daar moet makkelijk aan te komen zijn. Zodra je de harde schijf kunt benaderen zoek je het setupbestand en start je de installatie.

Let wel op, het is de bedoeling dat je de installatie pas start als de hd weer in de laptop zit ;) Anders gaat het niet goed!
 
Die man geeft ook de hele tijd al aan dat ie geen floppydrive heeft. Dus dat gaat helaas niet werken. Als we ervanuitgaan dat deze meneer onze adviezen opvolgt, dan kan het natuurlijk ook zo zijn dat de cdspeler defect is. Als ik er voor het gemak even vanuit ga dat deze meneer EN geen floppy EN geen (werkende) cd drive heeft, dan word het idd wat lastiger.

De i386 directory kun je kopieren van een xp cd of vanuit je windows xp systeem als er een i386 map op je harde schijf staat. Maak een dir aan op de c schijf genaamd i386 en kopieer daar de bestanden in. Boot vervolgens vanaf hd (indien bootable) of anders via een usb stick oid. Daar moet makkelijk aan te komen zijn. Zodra je de harde schijf kunt benaderen zoek je het setupbestand en start je de installatie.

Let wel op, het is de bedoeling dat je de installatie pas start als de hd weer in de laptop zit ;) Anders gaat het niet goed!

Booten van een usb stick is de beste optie denk ik. Maar wat zou ik dan op de usb stick moeten zetten... en moet ik die usb stick op een bepaalde manier formateren voordat t een boot stick is???

Verder wil ik hiernaast nog vragen....als ik de hd weer in mn computer doe en formateer met partition magic als primare hd...zodat eventueeel het probleem verhelpen???

:rolleyes:
 
Zie aan een opstartbare volledige XP cd te komen, denkelijk heb je nu een recovery cd, en in de bios de cdrom als eerste zetten om van op te starten, die melding krijg je van de MBR op die schijf, dat is nog het enige wat er op staat.

Grappig allemaal, gaan we beginnen met een USB stick terwijl het het gewoon een kwestie van bovenstaande is.:confused:
 
Sorry hoor, maar het is zoals het is, met een opstartbare complete XP cd, de cdrom als eerste om van op te starten kun je vanaf die cd booten, dan pas kun je XP installeren, andere smaken worden erg moeilijk als je geen floppydrive hebt of niet van een cd kunt booten.

Zie dus eerst aan een bootable XP SP2 cd te komen en zorg dat die cdromdrive werkt, anders wordt het een neverending story.
 
Verder wil ik hiernaast nog vragen....als ik de hd weer in mn computer doe en formateer met partition magic als primare hd...zodat eventueeel het probleem verhelpen???

Ehm, wat denk je zelf? Volgens mij is je probleem juist begonnen met het formatteren van de harde schijf, dus dat lijkt me nu niet de beste optie toch?


Kort opnieuw: laptop schijf bootable formatteren
I386 dir van een xp cd kopieren naar de laptop hd
Laptop hd plaatsen in laptop
Booten, en setup starten vanuit de i386 directory.

Done.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan