ntldr ontbreekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Zopas hdd volledig opnieuw geformatteerd enzo en een backup teruggeplaatst...

Nu krijg ik het bericht:

windows opstartbeheer

Kan windows niet opstarten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:

1. Plaats de windows-installatieschijf en start uw computer opnieuw op.
2. selecteer de taalinstellingen en klik op volgende
3. klik op 'Uw computer herstellen'.

Als u deze schijf niet hebt, dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeembeheerder of fabrikant van uw computer.

Bestand: \ntldr

Status: 0xc000000e

Informatie: Kan de geselecteerde vermelding niet laden omdat de toepassing ontbreekt of beschadigd is.



Ik heb echter (nog) geen installatieschijf van xp... Hoe los ik dit op? Is hier een downloadtooltje ofzo voor? Een kleine herstelcd voor xp die je kan downloaden of iets dergelijks?
 
Hoe heb je de backup gemaakt en teruggezet?
 
Gemaakt: met acronis true image home
teruggezet: met de bootcd van acronis true image home
 
Heb je de immage gemaakt terwijl windows actief was. Zo ja, dat heb ik ook al eens gehad.
Ik blijf er bij dat je het best een image kunt maken van een systeem dat niet actief is op dat moment. Hij maakt onder windows een soort snapshot. Dit gaat lang niet altijd goed.

succes.

Wat je nog kunt proberen is van een werkende windows xp systeem de volgende bestanden halen en in d c:\ root zetten.

ntldr
ntdetect.com
boot.ini

Let op dat deze bestanden normaal hidden staan. Je moet ze dus eert zichtbaar zetten in de mapopties.
Probeer het dan nog eens.:thumb:
 
ok, dat ga ik proberen.

Ik heb een dualboot op m'n laptop, xp en vista. Xp staat fysiek eerst en daar staan dus ook de bootbestanden, ik heb xp gebackupt vanuit vista... Maar blijkbaar loopt het dus alsnog mis, ik ga nu zien dak die bestanden kan verzetten.
 
Ik zit met dual boots xp - vista en op m'n xppartitie staat de ntldr en de ntdetect.com er niet bij...

Kan je die drie bestanden uit de standaardwindowsinstallatie ook online downloaden? Of kan iemand die archiveren in zip of rar en uploaden?

Want ik heb zelf geen windowsinstallatie meer waar een tldr of ntdetect.com inzit
 
Ik heb die bestanden gevonden in een map C:\I386
Maar toen ik ze van die map naar C:\ probeerde te kopïeren kreeg ik de melding dat die daar al waren... ookal kon ik ze niet zien.

Ik heb een beetje in de boot.ini aangepast (heb extra OS weggedaan omdat dat er niet meer is) en ga het nu nog eens proberen, op hoop van zege...
 
Dat je die bestanden niet kunt zien klopt, ze staan ingesteld als hidden. Onder mapopties kun je dit veranderen.
 
Ik bedoelde eerder: ik kon ze niet zien, zelfs nadat ik de instellingen voor verborgen bestanden had aangepast onder mapopties en ik de verborgen bestanden kon zien...
 
zet die bestanden er dan maar eens in, waarschijnlijk zal ie dan wel starten:D
 
Helaas, dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg nog steeds exact hetzelfde foutbericht bij het opstarten van windows
 
Het zou ook nog een defecte harddisk kunnen zijn. Kijk even welk merk harddisk er in zit, en zoek bij de maker naar een controle programma om de harddisk te testen op fouten
 
Probeer het eens met de opstartbestanden van diskette of cd.

Voor op CD,je weet hoe een iso te branden?
http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Voor op diskette.
http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr.exe

Het bestand pakt zichzelf uit naar een diskette.

Ik heb zelf een dualboot met XP op de 1e partitie en Vista op de 3e,de 2e mogelijkheid in het opstartscherm werkt voor mij.

Het betreft een SATA schijf en heb er een IDE bij als 2e schijf.Vreemd genoeg is die 2e optie voor schijf 2.

Probeer dus een van de eerste 8 opties uit.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de eerste 8 opties geprobeerd...

Bij de eerste krijg ik een witte balk onderaan en verder gebeurt er niets meer... Die eerste optie heb ik na een reset een tweede keer geprobeerd en dan krijg ik het scherm met de vraag hoe ik windows moet opstarten... Veilige modus? Normal? Of met de laatst werkende configuratie...
Als ik kies voor normal gebeurt er niets meer, de teller stopt met aftellen en de computer blijft vasthangen op het scherm dat ie gaf bij het vragen hoe windows moest worden opgestart. Ik probeerde het een derde keer en koos voor de laatst werkende configuratie, het scherm werd vervolgens zwart en de pc deed niets meer. Als ik de veilige modus probeer zie ik mooi voorbij komen op het scherm dat ie alle drivers laadt... Maar hij stopt bij: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows\system32\DRIVERS\agpCPQ.sys
en verder doet ie weer niets meer

Bij de tweede tot en met achste optie krijg ik het volgende bericht:

Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware.
Please check the windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manuals for additional information.
 
Laatst bewerkt:
Google gaf b.v. deze oplossing.

"Ok. Sorted it.
HDD controllers were set to use PIO instead of DMA. Apparently Windows changes this setting because it had probs with DMA mode."

Alhoewel ik denk dat het " PIO instead of UDMA" moet zijn?

http://www.d-a-l.com/help/showthread.php?p=147975

Lees hier hoe je misschien die driver kunt uitzetten via de herstelconsole,misschien dat je dan kunt doorstarten,of dat je dan de veilige modus wel kunt gebruiken.

http://support.microsoft.com/kb/324764/nl

Greetz
 
Het probleem is dat ik de cd van windows xp niet heb... Is er ergens een gelijkaardige cd te downloaden waarmee de herstelconsole wel kan worden gestart?

Of kan ik dat ook handmatig doen? Ik kan die harde schijf wel benaderen alsk hem start in een andere pc met windows vista
 
Ik heb met de herstelconsole eerst geprobeerd om het systeem te herstellen met de opdracht "fixboot", haalde niks uit, nu gaf m'n systeem zelfs die melding over ntldr niet meer en probeerde ik dus die driver op disabled te zetten, maar dat haalt niets uit, als ik hem normaal opstart of volgens de laatst werkende configuratie krijg ik een zwart scherm en doet ie niets... Als ik hem probeer te starten met veilige modus dan zie ik enkele drivers voorbijkomen maar niet veel later krijg ik ook een zwart scherm en doet ie niks meer...

Als ik het nu probeer met die andere herstelcd om de ntldr te herstellen stopt ie voor veilige modus bij volgend bestand: amdagp.sys
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd, maar krijg weer hetzelfde scherm als ik opstart, dat "windows niet kon worden gestart"
En hij reageert nog steeds hetzelfde, als ik 1 van de opties kies krijg ik een zwart beeld en doet ie niks meer...

Ook bij de overige opties met de ntldrdisk reageert ie nog precies zoals daarvoor:s
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan