ntldr ontbreekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen opties om dit te repareren meer :(

Het is een laptop,met waarschijnlijk een voorgeïnstalleerde XP?

Zit er misschien een WINNT.EXE of WINNT32.EXE file in die C:\I386 map?

Greetz
 
Het is een laptop met 'voorgeinstalleerde' xp ja, voor zover die nog moest beginnen met installeren alsk hem voor het eerst opzette...

Die twee bestanden staan in die map ja, wat doe ik er mee?
 
Je kunt dus in die C:\i386 map kijken\komen,hoe doe je dat?

Kennelijk staan de bestanden om een nieuwe installatie uit te voeren,in die C:\i386 map,kun je WINNT.EXE of WINNT32.EXE daar opstarten?

Greetz
 
Nou, ik kan op die harde schijf kijken op 2 manieren...
Of door te kijken in de oorspronkelijke backup, of door ze in een andere pc te hangen en te openen in vista...

Hoe kan ik die bestanden best opstarten?
Met de herstelconsole het pad ingeven? Maakt het uit welke eerst? En daarna de andere?
 
Met de herstelconsole het pad ingeven?
Nee,vanuit de herstelconsole kun je geen exe bestanden opstarten.
Maakt het uit welke eerst? En daarna de andere?
Nee,het is de een of de andere,WINNT.EXE start je vanuit DOS op.

WINNT32,EXE vanuit Windows,vanaf b.v. een BartPE LiveCD,of door de schijf in een andere pc te hangen en te openen in Vista,zoals je zelf al voorstelde.

Ik zou in iedergeval die i386 map even saven op die andere PC,dan kun je er wellicht een XP installatie CD mee maken,er van uitgaande dat de map alle installatie bestanden bevat ;)

Als je een Vista DVD hebt,kun je die ook gebruiken.

Start de Vista DVD en kies voor herstellen,open dan de Command Promt en navigeer naar de i386 map en type daar winnt32 en enter.

Wellicht krijg je een melding vanwege dat er al een installatie op staat.Van XP weet ik dat je dan kunt kiezen om te installeren in een nieuwe map,of hem er overheen te zetten.

Als je vanuit de andere PC installeerd,dan goed uitkijken op welke schijf\partitie je dat doet ;)

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Top, ik denk dat ik het begrijp... Ik ga het eerst proberen met die vistaDVD...

Hopelijk werkt dat...

Maar zal de installatie niet vastlopen als ik die bestanden begin te overschrijven? Is het niet beter dat ik dan een extra schijfje erinhang en het op een andere schijf installeer?
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg de melding dat het bestand wininet.dll in de map i386 ontbreekt... Ik heb op overslaan geklikt in de hoop dat windows toch werkt...
 
Dergelijke dll's kun je hier ophalen,hopelijk krijg je niet al te veel van die meldingen.

http://www.dll-files.com

Wel lastig om de files via die andere computer er bij te moeten zetten,maar het is niet anders.

Greetz
 
Er zijn verschillende bestanden de revue gepasseerd die ie niet kon vinden of niet kon kopiëren... Ik weet niet meer welke allemaal en waar die moesten komen... Ik heb 1 bestand van een oorspronkelijke xpinstallatie kunnen plukken en met cd erbij zetten, maar de rest vond ik niet en heb ik geannuleerd, ik kwam net terug en het installatiescherm was weg, nu staat er het logo van windows met daaronder: "Een ogenblik geduld"

Maar daar hangt ie op vast, want er knippert geen enkele indicator van hdd of dvd:s

resetten?
 
Hij start eindelijk op! Dat werd tijd!

Ik denk wel dat ie werkt, ondanks alle nietgekopieerde bestanden, ik heb gekozen om hem te herstellen dus bestanden die echt noodzakelijk zijn en die hij niet kon kopiëren zouden dus nog als origineel erin moeten staan...

Hopelijk werkt ie nu, ik denk dat het opgelost is en dat ik verder kan genieten van xp,

Heel erg bedankt voor alle hulp!!!
 
Mooi zo,goed volgehouden :thumb:
Ik denk wel dat ie werkt, ondanks alle nietgekopieerde bestanden, ik heb gekozen om hem te herstellen dus bestanden die echt noodzakelijk zijn en die hij niet kon kopiëren zouden dus nog als origineel erin moeten staan...
Mocht je dll's missen,dan krijg je wel een melding en je weet waar je die kunt downloaden.

Meestal horen die in de C:\WINDOWS\system32 map thuis.

Soms staan ze ook wel in de "dllcache" map,maar die is pas zichtbaar als je de verborgen bestanden zichtbaar hebt gemaakt.

Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor

"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" weg en ook bij
"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"
en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Dan Toepassen en OK.

Misschien kun je van de i386 map wel een werkende XP installatie CD maken.

Als ik straks even tijd heb zoek ik wel even een link voor een handleiding,maar misschien weet iemand anders het direct wel te vinden?

Greetz
 
Dat zou fijn zijn, hartelijk bedankt!

Ik heb m'n windowsversie wel opnieuw moeten activeren, het lukte enkele keren niet en toen kreeg ik een mevrouw aan de lijn ipv de computerstem, die heeft me verder geholpen... Wel vreemd dat het eerst niet wou lukken...
 
Ik heb m'n windowsversie wel opnieuw moeten activeren,
Dat kun je misschien voor een volgende keer voorkomen,door het bestand wpa.dbl te saven.

Uitleg:
http://www.windows-help-central.com/windows-xp-activering.html

De site om de XP cd te maken.
http://www.howtohaven.com/system/createwindowssetupdisk.shtml

Ik heb het niet goed kunnen testen,omdat ik niet over een voorgeïnstalleerde i386 map kan beschikken.

Ik heb toen de i386 map van m'n XP cd genomen.Daar is inderdaad een bootable cd van gemaakt die ook begon met de setup,maar ik kreeg toen een foutmelding.

Ik ga er vanuit dat het met die i386 map van jou moet werken.

Een paar opmerkingen.

Het brandtproces verliep nogal traag en de cd werdt ook nog gecontroleerd.

Doe voor je begint eerst een blanco cd in de brander,anders kun je "Write" niet selecteren ;)

Verder hoef je het bestand "WIN51" niet zelf te maken,dat zit n.l. in de wxp10.zip.

Ben beniewd of het gaat lukken.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan