Beste,
van dit forum heb ik een nummering systeem gehaald voor het automatisch aanmaken van nieuwe nummers, echter gaan meer afdelingen hiervan gebruik maken en zij hebben alle hun eigen 2 letters voor de code staan. Het ervoor zetten van de letters is niet het probleem, maar de public function die deze nummers dan weer in leest kan er niet mee overweg.
Public function:
Privat sub:
De regel waar het programma steeds vast loopt is de volgende regel uit de public function:
AGRnummer_aanmaak = Format(MaxVolgNummer + 1, "000")
Eerlijk gezegd zou ik niet weten waar ik het nog zou moeten wijzigen om het wel werken te krijgen.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag
van dit forum heb ik een nummering systeem gehaald voor het automatisch aanmaken van nieuwe nummers, echter gaan meer afdelingen hiervan gebruik maken en zij hebben alle hun eigen 2 letters voor de code staan. Het ervoor zetten van de letters is niet het probleem, maar de public function die deze nummers dan weer in leest kan er niet mee overweg.
Public function:
Code:
Public Function AGRnummer_aanmaak()
Dim strDatum As String
Dim X As String
Dim MaxVolgNummer As String
strDatum = Format(Date, "yy")
X = DCount("AGRnummer", "AGR", "Mid(AGRnummer,3,2) = '" & strDatum & "'")
MaxVolgNummer = Nz(DMax("AGRnummer", "AGR", "Mid(AGRnummer,3,2) = '" & strDatum & "'"), 0)
If X > 0 Then
Else
AGRnummer_aanmaak = Format(Date, "yy") & "001"
End If
MaxVolgNummer = Empty
End Function
Privat sub:
Code:
Private Sub Form_BeforeInsert(Cancel As Integer)
If IsNull(Me![AGRnummer]) Then
Me![AGRnummer] = "OP" & AGRnummer_aanmaak()
End If
End Sub
De regel waar het programma steeds vast loopt is de volgende regel uit de public function:
Eerlijk gezegd zou ik niet weten waar ik het nog zou moeten wijzigen om het wel werken te krijgen.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag
Laatst bewerkt: