"nv4_dll" error help dringend

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuvp

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
"nv4_disp" error help dringend

hallo,
ik heb een probleem dat lijkt op (de nv4_dll bug) maar bij mij is het nv4_ disp error.
het komt voor als ik counter-strike: source speel of fifa 08 (soms ook bij photoshop of video bestanden converteren) bij css kan ik 5-10min spelen en bij fifa 08 kan ik ong 15min spelen. dan blokkeerd hij en achter 10sec blauw scherm. ik heb al veel topics gelezen maar ben er niet wijzer uitgeworden. css is er nu al afgegooit maar zo te zien lag het niet aan dat spel alleen. als iemand hier ook het probleem had en het opgelost heeft aub laat mij het weten xD

ik weet niet veel over mijn laptop maar wat ik wel weet is dit:

het is een laptop fujitsu siemens amilo M3438G

systeem informatie
Processor intel(R) pentium(R) M processor 2.00GHz
Operating systeem: Windows XP (service pack 2)
Directx versie DirectX 9.0

graphische kaart informatie
Processor : GeForce Go 6800
Video BIOS version 5.41.02.39.49
IRQ 16
Bus PCI Express x16
Memory 256 MB
ForceWare version 79.11
TV encoder type NVIDIA intergrated

groetjes mathieu

ps ik ben weest gaan kijken op driver cleaner de eerste topic in videokaarten sub forum maar is dat een groot risico of niet en hoe installeer je dan je nieuwe drivers? is dat dan gewoon naar de updates van (nvidia) gaan en een update van directX ofzo? dat begrijp ik niet goed (hoe kan je pc/laptop nu werken zonder driver?)

Laatst bewerkt:
dit is een nvidia driver fout.
probeer de laaste beschikbaare driver die bij nvida.com te downloaden is.
je dien de oude eerst teverwijderen. dit kan via add/remove softwaren of driver cleaner.

is het die dat ik moet verwijderen en dan via updates van de site van nvidia de laatste downloaden? dan ga ik naar : http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
en klik ik op graphics drivers en dan krijg je een gele balk he? maar die krijg ik nu niet meer omdat ik het al eens had geinstalleerd (dat is via automatisch drivers zoeken) en dan krijg ik dit:

maar hij verwijst mij door naar fujitsu siemens site waar ik mijn drivers daar kan downloaden maar daar snap ik er niets meer van...

maar als ik via het zoeken doe door mijn videokaart gegevens te selecteren kom ik dan hieruit: http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html
en dat is toch wel raar maar er staat daar iets bij in het engels maar weet niet wat weet iemand het? dus hoe komt het dat dat anders is dan automatische zoekactie en het is toch een heel grote stap van forceware 79.11 naar forceware 169.21 te gaan.. dus aub help mij want ik vind het hatelijk dat mijn laptop hans de tijd uitvalt als ik een spel speel (soms zonder spel te spelen) ik ben ook naar deze site geweest: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=296201 en daardoor ben ik het probleem van hier boven tegengekomen dat ik dus raar vind maar als ik dat dan toch download (forceware 169.21) is dat dan dat wat ik nodig heb na ik mijn videokaart driver verwijdert heb?
aub help mij
ik word hopeloos :(

groetjes mathieu

Laatst bewerkt:
voor mijn fujitsu siemens computer met een nvidia geforce 6800 find ik alleen de 79.11 driver
alle andere werken niet wordt er gemeld door nvidia maar op de site staat er dat ze normaal wel werken met een geforce 6800 kan iemand me helpen want als ik counter strike source speel zecht steam dat mijn videokaart verouderd kan zijn maar dat is de laatste update dat ik gevonden heb (wel op de fujitsu siemens site want op de nvidia verwijst hij me met de search tool door naar die site)

is dit inderdaad de laatste driver beschikbaar voor mijn laptop fujitsu siemens of zijn er toch betere werkende bij?

grts mathieu

hallo

hallo
ik heb op een ander site iets gevonden over het probleem dat ik kreeg als ik mijn kaart wouw updaten..
het is allemaal in het engels (waar ik weinig van snap) als iemand het programma of zo gebruikt en weet hoe het werkt en of het werkt laat het aub mij weten :thumb:

maar ik zoek achter de 83.20 maar vind hem tevergeefs nergens al iemand weet waar hij te downloaden valt aub laat het mij weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan