NVIDIA 8600GT geeft 'blokjes'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roroke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Ik heb een NVIDIA 8600GT en heb die al geïnstalleerd met de WHQL 162.18 Forceware-drivers en met de bèta 163.69. Bij beiden heb ik het probleem dat er een soort blokjesvorming ontstaat bij het signaal van mijn TV-kaart. Datzelfde effect zie ik op het NVIDIA-configuratiescherm bij de 3D-instellingen (zie attachment). Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Extra info: Ik merk in BSplayer gelijkaardige effecten als ik Overlay Mixer of VMR9 gebruik. Bij VMR7 werkt alles wel goed.

Greetz,
Rohnny.

Bijlagen

• nvidia8600GT.jpg
    nvidia8600GT.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
En die blokjes is alleen als je het signaal van de tv-kaart laat zien ? Of is het ook bij het normale beeld ?
in geval 1: de combo 3d-kaart -> tv-kaart werkt niet lekker, wellicht door de drivers
in geval 2: de 3d-kaart is niet goed, omruilen.

Het is ook zo bij het normale beeld.
In het begin werkte alles perfect (had toen Vista staan). Het is voor de eerste keer mis gegaan toen ik zowel op de monitor als op de tv beeld wou krijgen. Toen werd het beeld zwart en heb ik in safe mode moeten opstarten om alles weer zichtbaar te krijgen. Vanaf dan had ik ook op de desktop van Vista blokjes en puntjes. Bij het surfen werd het beeld verschrikkelijk want als ik in mijn explorer-window scrollde kwamen er alleen maar van die puntjes bij. Ik dacht toen dat de driver corrupt was, dus ik heb een image van mijn c-schijf teruggehaald van toen de pc net nieuw was (zo'n 2 maand geleden), maar daar had ik het ook! Ik dacht toen ook dat het een hardware-probleem was. Maar, als ik overschakelde op een standaard VGA-kaart door mijn 8600GT te verwijderen in Vista, leek alles wel ok, waardoor ik weer begon te twijfelen. Heb toen Vista eraf gesmeten en er XP op gezet en dat leek ook te werken (ook met de echte 8600GT-driver). Tot ik dat 3D-voorbeeld zag en gisteravond ook die VMR9-effecten.

Ik vermoed nu dat het inderdaad hardware is maar alleen in 3D-mode. Waarschijnlijk gebruikt XP geen 3D voor de desktop en Vista wel met dat Aero-spul. Klinkt dat logisch?

Laatst bewerkt:
Als ik het verhaal zo lees, dan denk ik persoonlijk dat de videokaart beschadigd of aan het doodgaan is.
Blokjes (artifacts) duiden op rekenfouten van de videokaart. Dit kan door een te hoge temperatuur, of door beschadigingen aan de core (GPU) of het geheugen. Om te controleren wat het is, zou ik eerst de drivers verwijderen en daarna de videokaart.
Wanneer je zonder de 8500gt ook blokjes hebt, betekend het dat het in ieder geval niet aan de videokaart ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan