nw. PC samenstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter james
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

james

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi Jantje 1990,
ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben beland.

Ik zou dus graag een knappe PC willen samen stellen.
geschikt voor o.a. Video / foto's / muziek. en als ik wat meer tijd krijg
ook graag Flyht simulator.
( buiten alle normale dingen om :-)))

gevonden b.v. een mb van Asus de P5K Deluxe/WiFi-AP (90-MBB6FO-GOEAYOOZ)
( Grafi-Call leiden)
WiFi -ZP staat dat voor een geintergreede geluidskaart ????
is dit mb. geschikt voor mijn doel ??Beter voorstel ???
(liefst een mb. met zoveelmogelijk plaats voor diverse kaarten.)

dan b.v. de In tel Core 2 Quad @6600 2.4 Ghz, *MB Cache , Boxed, S775

ik heb begrepen dat deze 4 verwerkings eenheden heeft van 2.4 Ghz
of kan ik beter naar een dual core gaan met meer Ghz sies ??? ( als die bestaan )

Geheugen : dacht ik aan 4x Kingston HyperX - (4x 1024 mb)
Dual Channel kit PC8500

Geluids kaart ( indien nog nodig )

en natuurlijk een paar knappe hd's etc.

en dan de ham vraag welke videokaart ( kaarten )

Big tower ( met veel slots) trafo met veel vermogen / Stil / beslist genoeg
ventilatoren om de boel lekker koel tehouden ( zonder herrie )

Heb bij Graficall wel meer onderdelen gehaald en komen bij mij betrouw baar
over maar of zij ook echt in staat zijn een knappe pc samen te stellen
heb ik geen ervaring mee.

andere leverancier ????

het is natuurlijk geen kunst om gewoon van alles het duurste aan te bevelen
kunst is meer om een systeem samen testellen die functioneel is voor mijn
doel stellingen , en hij mag gerust wat power over houden.

gaarne jouw advies

Jamie

ik zou het zo doen...

behuizing: Coolermaster Cosmos 1000, stil en koel en mooi :p (wel prijzig helaas en zwaar)
Geluidskaart: zit volgensmij al op het moederbord
Videokaart: Nvidia 8500 of 8600 (als je toch wat meer wilt zou ik voor de 8800GT gaan)
HD: Western Digital xxxGB SE16
Processor: Q6600 2.4Ghz, zelf zou ik kiezen voor de E6750 of E6850 maar dat moet je zelf weten
Geheugen: ik zou 2Gb nemen ipv 4Gb (kan je later alsnog uitbreiden)
moederbord: is goed
en je hebt nog een voeding nodig: 550W zoiets waarschijnlijk iets minder.

en is WiFi niet draadloos internet?

evt nog door iemand anders laten controleren of het allemaal klopt (dat doe ik ook altijd)

als het om fsx gaat dan is een 8500gt of 8600gt echt niks.
dan word er minimaal 1 8800ultra aanbevolen of 8800gts gt of gtx in sli.

als het om fsx gaat dan is een 8500gt of 8600gt echt niks.
dan word er minimaal 1 8800ultra aanbevolen of 8800gts gt of gtx in sli.

zoek voortaan gewoon eerst op wat de systeem eisen zijn en begin dan pas te praten...

systeem eisen:
Microsoft® Windows® XP SP2 / Vista
PC with 1 GHz equivalent or higher processor
256 MB of system RAM for Windows XP SP2 / 512 MB Vista
14 GB available hard disk space
DVD-ROM drive
32 MB DirectX 9 compatible video card required
Sound card, speakers or headphones required for audio
Microsoft Mouse or compatible pointing device
56.6 Kbps or better modem for online play

dus het is nogal zonde van je geld om een 8800 ultra/GTS/GTX te kopen.
als je een 8800 wilt kan je het best een GT kopen.
deze is goedkoper, heeft vergelijkbare prestaties met de GTX en heeft maar 1 slot in je pc nodig. (dus de GTS kan je afschrijven, voor dat kleine beetje extra van de GTX hoef je het niet te doen en de Ultra is gewoon zonde van je geld!)

@jwamd, zoek eens op Crysis dat is een spel wat een 8800 nodig heeft om fatsoenlijk te draaien en kijk naar de graphics dan zie je het verschil gauw genoeg met FSX (spel niet voor kleine kindjes :p)

Laatst bewerkt:
zoek voortaan gewoon eerst op wat de systeem eisen zijn en begin dan pas te praten...

systeem eisen:

dus het is nogal zonde van je geld om een 8800 ultra/GTS/GTX te kopen.
als je een 8800 wilt kan je het best een GT kopen.
deze is goedkoper, heeft vergelijkbare prestaties met de GTX en heeft maar 1 slot in je pc nodig. (dus de GTS kan je afschrijven, voor dat kleine beetje extra van de GTX hoef je het niet te doen en de Ultra is gewoon zonde van je geld!)

@jwamd, zoek eens op Crysis dat is een spel wat een 8800 nodig heeft om fatsoenlijk te draaien en kijk naar de graphics dan zie je het verschil gauw genoeg met FSX (spel niet voor kleine kindjes :p)

http://www.matbe.com/images/biblio/cg/000000048480.jpg

hier nog een screenshot van fsx

hoe kom je erbij

http://www.planet.nl/planet/show/id=75057/contentid=776508/sc=115486

heir zie je wat fsx nodig heeft
oja fsx is wel even wat zwaarder als crysis hoor:confused:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=859&model2=722&chart=289

hier zie je wat een 8800ultra moet doen om met een resolutie van 1024x768 aan te sturen

Laatst bewerkt:
http://www.matbe.com/images/biblio/cg/000000048480.jpg

hier nog een screenshot van fsx

hoe kom je erbij

http://www.planet.nl/planet/show/id=75057/contentid=776508/sc=115486

heir zie je wat fsx nodig heeft
oja fsx is wel even wat zwaarder als crysis hoor:confused:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=859&model2=722&chart=289

hier zie je wat een 8800ultra moet doen om met een resolutie van 1024x768 aan te sturen

Waar haal je al die onzin toch steeds vandaan???
Op die link van Planet staat helemaal niets over de systeemeisen....

Wel op de officiele site van Microsoft:

Minimum System Requirements

* Windows XP SP2 / Windows Vista
* Processor: 1.0 Ghz
* RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB
* Hard Drive: 14GB
* Video Card: 32MB DirectX 9 compatible
* Other: DX9 hardware compatibility and audio board with speakers and/or headphones
* Online/Multiplayer Requirements: 56.6 kbps or better for online play

Bron: http://www.microsoft.com/games/flightsimulatorx/product_info.html

we hebben het toch wel over de zelfde flight simulator toch
ik begin daar over te twijfelen:confused:

aangezien ik jullie liet zien dat 1 8800ultra al moeite had met een lage resolutie
is een 8500gt wat aan de lichte kant.
want jullie laten steeds de minimum eisen zien, want ik denk niet dat het met een 32 mb videokaart gaat lukken hoor.

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=859&model2=722&chart=293
hier kan je zien wat het nou echt is

ik had het namelijk steeds over flight simulator x
maar als jullie het over een ander hebben dan zeg ik eerlijk dat ik het fout heb
maar als we het wel over fsx hebben dan verzeker ik jullie dat het met een 8500gt niet gaat lukken:confused:

Laatst bewerkt:
we hebben het toch wel over de zelfde flight simulator toch
ik begin daar over te twijfelen:confused:

ik had het namelijk steeds over flight simulator x

maar als jullie het over een ander hebben dan zeg ik eerlijk dat ik het fout heb
maar als we het wel over fsx hebben dan verzeker ik jullie dat het met een 8500gt niet gaat lukken:confused:
Heb je wel op mijn link van Microsoft gekeken?

Daar staat HEEL GROOT BOVENAAN:

Microsoft Flight Simulator X

Knap gevonde4n hoor:o

Daar staat welke kaart het allerbeste presteert in die game, maar dat is iets heel anders dan welke kaart NIET werkt in die game.

Dat is ook een beetje jouw probleem steeds. Elke ....... kan op internet vinden wat de beste en duurste kaart, processor, moederbord op het moment zijn.
Maar dat is heel iets anders dan hier mensen adviseren binnen hun gestelde budgetten, wensen en eisen.

Wanneer een Mercedes van 100.000 euro als beste getest is, wil dat niet zeggen dat je met een Rover van 50.000 euro niet prima uit de voeten kunt....

Dus waar haal je de wijsheid vandaan dat het spel zonder de beste en duurste kaart op de markt niet werkt??
Je gaat er van uit dat Microsoft die systeemeisen zelf niet weet?? Hou toch op met die onzin steeds!

uhu
alleen ik weet zeker dat een 8600gt of zelfs een 8500gt niet gaat werken bij games zoals deze.

jij weet zelf toch ook dat die 2 kaarten geen gamers kaarten zijn maar lowend kaarten.

je hebt misschien gelijk maar ik probeer dus te zeggen dat het gamen met die kaarten gewoon niet gaat
en als je in die benchmark kijkt dan zie je dat een 8600gt met een resolutie van 1024x768 al met 23fps gaat en dat is niet erg goed.

Die systeemeisen, vertel!
Simpel. Op dit moment is er geen enkel systeem in op de markt wat FSX kan draaien met álle sliders naar rechts. En volgens mij gaat dat er tussen nu en FSXI ook niet komen. Ik heb verslagen gelezen van testen met de allernieuwste Nvidia en ATI kaarten, met 4GB intern geheugen en noem maar op, maar met alle opties opengetrokken is en blijft het een powerpoint presentatie. Je zult dus moeten tweaken. Zelf draai ik met een 3.2Ghz Intel, 2GB intern geheugen en een 6600GT ouwe trouwe, en daar heb ik alles zo'n beetje op medium staan en dan is het acceptabel vliegen. Op het moment dat ik meer autogen op de grond wil, of een hogere mesh en texture, dan dondert het als een kaartenhuis inelkaar. Links en rechts zie je de fraaiste plaatjes van de mooiste scenery, maar geloof me: als je dát wilt, dan moetje nog een tijdje sparen. OK, het ziet er beslist fraaier uit dan de voorgangers, maar wel met een prijs. Er zijn nogal wat sites inmiddels te vinden met de nodige tweaks. Vraag is, of je die allemaal moet gaan uitproberen. Wat mij persoonlijk betreft: zoek het lekker zelf uit. Dat werkt toch het beste; zet alle sliders gewoon maar eerst naar links en ga stap voor stap wat opschroeven. Doe dat uiteraard boven een lekkere drukke omgeving en niet boven, zeg, het IJsselmeer of zo. Kijk wat voor jou zelf acceptabel is en zorg ervoor, dat je een lekker fris systeem hebt: virusscanner en screensaven enzovoorts allemaal gedisabled. Hier zijn overigens nog handige tooltjes voor te vinden: google maar eens op memwatch of memstats dan vind je een paar kleine tooltjes die je kunnen helpen te bepalen, wanneer je (video)memory vol begint te lopen. Da's doorgaans een aardige indicatie dat je aan je max komt. Let op: natuurlijk is er eenvoudig het vergelijk te maken met FS2004 (FS9 dus) en dan gelijk beginnen te gillen dat "dáár wel alles op max kan en het dan nog soepel loopt!". Da's niet helemaal eerlijk; FSX biedt meer, veel meer.

dit is een review van fsx

Laatst bewerkt:
Dit is het laatste wat ik er in dit topic over zeg.

De minimale systeemeisen van Microsoft zijn een 32mb videokaart met DirectX9.
Dan werkt het dus al (jij beweert van niet:evil:)

Uiteraard werkt een betere videokaart beter en de beste videokaart het best (met een juiste verdere systeem-configuratie).
Maar wat jij hier bot blijft zeggen is dat het spel dan niet werkt en dat is ...koek, zoals zo vaak helaas.

Met de kaarten die TS zegt draait het spel gewoon goed, misschien wat minder dan met de duurste videokaart die er bestaat, maar vele malen beter dan met de 32mb kaart die het ook al doet!

Dus nogmaals, probeer eens een keer een wat meer doordacht, goed onderbouwd en ter zake kundig antwoord te geven i.p.v. altijd maar die overdreven voorstellen die je doet.
Je hebt echt geen idee volgens mij waar je over praat en benchmarks opzoeken kunnen we allemaal. Alleen, die interpreteren en daarmee adviseren, sorry, maar daarvan heb je nog geen kaas gegeten....

je weet hopelijk wel dat fsx dx10 is :evil:

IK SPEEL DIT SPEL MET DIT SYSTEEM:

P4 3.0 Ghz HT 2 GB ram X850XT

En ik krijg niet meer dan 20 FPS en het ziet er godsgruwelijk lelijk uit, net FS 2004.

Als dat op de microsoft site staat BELAZEREN ze je! Dat klopt niet, 32MB Videokaart? Daarmee krijg je maximaal 1 FPS wedden, download die demo maar even hierboven. Dan zie je waar ik het over heb.

dit is een review van iemand die dit spel speelt met blijkbaar de settings op het laagste standje.
en dan denk jij het met een 32mb videokaartje te kunnen spelen?...omdat het in de systeemeisen staat wat dus niet klopt

Laatst bewerkt:
ik ben het met mrmusic eens, je zit weer goed wat onzin te verkopen want ik ken mensen die FSX gewoon op een directX 9 kaart spelen (die nog minder goed is dan de 8500) en daar draait het allemaal perfect.
ik ben het met je eens op een 8800 Ultra krijg je mooie graphics maar dat wilt niet zeggen dat je deze ook meteen ervoor moet hebben!!!!!!

en ga nou niet door met die onzin want wat micrsoft zegt gaat om de minimum systeemeisen!
dus dan speel je nooit op de hoogste details en alles.

Laatst bewerkt:
Wel op de officiele site van Microsoft:

Minimum System Requirements

* Windows XP SP2 / Windows Vista
* Processor: 1.0 Ghz
* RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB
* Hard Drive: 14GB
* Video Card: 32MB DirectX 9 compatible
* Other: DX9 hardware compatibility and audio board with speakers and/or headphones
* Online/Multiplayer Requirements: 56.6 kbps or better for online play

Bron: http://www.microsoft.com/games/flightsimulatorx/product_info.html

Sorry, ik kan het niet laten....

Moeilijk he, lezen.....

oke als jullie het zeggen maar ik geloof er niks van dat dat kan

ik stop

Hoi Jantje 1990,
ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben beland.

Ik zou dus graag een knappe PC willen samen stellen.
geschikt voor o.a. Video / foto's / muziek. en als ik wat meer tijd krijg
ook graag Flyht simulator.
( buiten alle normale dingen om :-)))

gevonden b.v. een mb van Asus de P5K Deluxe/WiFi-AP (90-MBB6FO-GOEAYOOZ)
( Grafi-Call leiden)
WiFi -ZP staat dat voor een geintergreede geluidskaart ????
is dit mb. geschikt voor mijn doel ??Beter voorstel ???
(liefst een mb. met zoveelmogelijk plaats voor diverse kaarten.)

dan b.v. de In tel Core 2 Quad @6600 2.4 Ghz, *MB Cache , Boxed, S775

ik heb begrepen dat deze 4 verwerkings eenheden heeft van 2.4 Ghz
of kan ik beter naar een dual core gaan met meer Ghz sies ??? ( als die bestaan )

Geheugen : dacht ik aan 4x Kingston HyperX - (4x 1024 mb)
Dual Channel kit PC8500

Geluids kaart ( indien nog nodig )

en natuurlijk een paar knappe hd's etc.

en dan de ham vraag welke videokaart ( kaarten )

Big tower ( met veel slots) trafo met veel vermogen / Stil / beslist genoeg
ventilatoren om de boel lekker koel tehouden ( zonder herrie )

Heb bij Graficall wel meer onderdelen gehaald en komen bij mij betrouw baar
over maar of zij ook echt in staat zijn een knappe pc samen te stellen
heb ik geen ervaring mee.

andere leverancier ????

het is natuurlijk geen kunst om gewoon van alles het duurste aan te bevelen
kunst is meer om een systeem samen testellen die functioneel is voor mijn
doel stellingen , en hij mag gerust wat power over houden.

gaarne jouw advies

Jamie

James Wat is je Budget dan stel ik wel iets leuks voor je samen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan