• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Obekende formule in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjorntobeWild

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Hoi,

Ik heb hier een Excel sheet voor mij waarin ik een celverwijzing zie staan die mij onbekend is. Ik kom er zelfs niet achter hoe het werkt.
In cel W4 staat deze formule: =[@[eenheidsverpakking]]. Dit verwijst naar cel K4. Als ik de formule kopieer naar een andere cel op dezelfde regel krijg ik een foutmelding van een ongeldig opgegeven naam.
Kent iemand deze formule of kan het te maken hebben dat de sheet misschien in versie 2013 is gemaakt en ik in 2010 werk?

Wat ik verder opmerk is dat als ik met mijn rechtermuis op de cel klik, ik geen "celeigenschappen" zie in het menu, maar dat hier "cel opmaken" staat
Groet,

Bjorn

Laatst bewerkt:
Als het er zo staat, staat de verwijzing naar een kolomnaam 'eenheidsverpakking' in een tabel...

Bijlagen

• dump.JPG
    dump.JPG
    19,9 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
dat is een verwijzing naar een benoemd celbereik. Kijk eens onder het menu [invoegen]>[naam]>[definiëren]

Op deze manier kan je met een naam een vooraf gedefinieerd bereik aangeven. Een setje cellen met een naam spreken immers meer tot de verbeelding dat een cryptische omschrijving met celadressen. Handig als je bijvoorbeeld als je een bestand hebt met veel lijsten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan