Object cloning en unset

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Berichten
1.705
Hey,

Ik heb een mysql object $db in mn prog, op een bepaalde plaats heb ik er nog een nodig omdat ik met 2 fetch loops werk, en doe ik $loop_db = clone $db. Na die loops doe ik unset($loop_db) omdat ik die niet meer nodig heb.

Probleem is dat als ik die unset ik een fout krijch als ik achteraf nog een query probeer uit te voeren via $db. Ik neem aan dat dit probleem word veroorzaakt doordat bijde objecten dezelfde mysql verbinding gebruiken, en dat de objecten van die class hun verbinding sluiten als ze gedestruct worden.

Wat is de beste manier om dit probleem op te lossen? Moet ik de verbinding 2x openzetten, controleren of er nog een andere class is die dezelfde verbindingn gebruikt, of is er een betere oplossing?

Alvast bedankt :)
 
Zit de verbinding naar de database in het $db object zelf? En de query ook?

En sluit je de verbinding handmatig in de destructor van de class toevallig?

Je zou de verbinding namelijk ook gewoon open kunnen laten; hij wordt automagisch gesloten als je script ten einde is, dus dat kan meestal niet echt veel kwaad.

Dat is het enige wat ik me zo kan bedenken, anders heb ik meer info nodig...
 
Hey,

Die 2e eerste dingen zijn correct. Vind het wel slordig om als ik een object sluit de bijhorende verbinding niet te mollen :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan