Object zichtbaar op basis van waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaurensAcces

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2012
Hallo,

Ik ben een rapport aan het opstellen waarin een opbject alleen zichtbaar mag zijn als een ander veld een bepaalde tekst waarde heeft. Ik heb nu onderstaande code alleen deze geeft niet het gewenste effect.

Code:
Private Sub Report_Load()

If Me.Opmerking.Value = "Mag door brievenbus" Then
     Me.Vak40.Visible = False
     Me.Vak40.Height = 0
Else
     Me.Vak40.Visible = True
     Me.Vak40.Height = 50
End If

End Sub

Wie kan mij verder helpen??

Is op het moment dat die controle wordt gedaan het Opmerking veld al gevuld?
Hou er ook rekening mee dat deze manier van controleren vereist dat de inhoud dan exact gelijk moet zijn aan "Mag door brievenbus", dus ook wat betreft het gebruik van hoofd- en kleine letters.

Het veld Opmerking wordt gevuld door de waarde uit de ondeliggende tabel. De tekst waarde is een vast gegeven en ik hoofd / kleine letters e.d. heb ik gecontroleerd.

Je kunt niet bij de Report_Load zo'n check doen. Op dat moment is de data nog niet geladen, en valt er dus niks te checken. Doe dit dus bij de gebeurtenis <Bij opmaken> van de Detailsectie.

Ik heb de check verplaatst, maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat. Vak 40 blijft zichtbaar.

Ik heb het gevonden. Deze in stelling werkt alleen bij afrduk(voorbeeld) en zie je niet in de weergave stand.

Veel handiger is het met Voorwaardelijke Opmaak te doen. Overigens heeft het veranderen van de hoogte van een onzichtbaar object niet zo veel zin volgens mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan