Oblivion en systeemeisen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JannyBiglaar

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2003
Berichten
102
Hoi,
Eindelijk heb ik dan het fantastische spel The elder scrolls Oblivion!
Dacht een uitgebreide pc te hebben maar helaas.
Het spel is geinstalleerd en ik krijg beeld maar de personages lopen zo vreselijk traag dat het spel zo niet te spelen is.
Ik heb een systeemcontrole gedaan met een bepaald online programma dat uitzoekt of je pc een spel kan spelen of niet.
Onderstaande was de uitkomst.
Gelijk naar een computerzaak waar me vertelt werd dat als ik mijn pc zou laten aanpassen me dat ongeveer EU265,00 zou gaan kosten.
Mij te kostbaar dus.
Zou iemand hier een naar willen kijken en evt. wat goedkopere tips kunnen geven wat ik zelf nog kan proberen?
Ik ben niet echt technisch dus graag in begrijpelijke taal :confused: .


CPU Speed
Minimum: 2 GHz
You Have: 1.6 GHz

Video Card
Minimum: 128MB Direct3D compatible video card (NVIDIA GeForce FX 5700+ / ATI Radeon 9500+)
You Have: NVIDIA GeForce FX 5200 (GeForce FX 5200)
 
Zoals je zelf al kon zien, is je processor te langzaam.

Deze aanpassen, wat behoorlijk prijzig is, is meestal geen goede optie.

Je pc is net zo snel als het traagste onderdeel in je pc.

Het is dus niet alleen je CPU die veroudert is, maar ook je Mobo, het geheugen, en je videokaart.

Wil je met een upgrade goede resultaten halen, zal je deze zaken moeten vervangen.
Meestal is dan een nieuwe kast(voeding) ook noodzakelijk.

Zaken als geluidskaart, netwerkkaart, cd-rom/dvd en HD zijn te hergebruiken.

Maw, ik zou nooit 1 of 2 componenten upgraden, omdat je zo weer vlug tegen beperkingen van je pc aan gaat lopen.

FF doorsparen dus. ;)
 
Oké, bedankt voor de snelle informatie.
Doorsparen doe ik niet, haha.
Dan maar een ander goed spel wat minder geheugen nodig heeft;) .
Oblivian stelt ook wel erg hoge eisen helaas.
 
Nou, die 2.0GHz misschien niet echt, maar de benodigde videocard wel.
Weet je, je zal het waarschijnlijk niet zo heel veel meemaken, maar ik ben een vrouw van bijna 45, een fulltime baan en moeder van 2 grote kids.
Mijn kids verklaren me vaak voor gek omdat ik de enige ben die zo graag zulk soort spellen speelt in de avonturen :D .
Vorig jaar heb ik mijn spaarpotje voor luxe dingetjes op de kop gezet en een nieuwe pc gekocht, volgens de verkoper 1 van de zwaardere.................was erg content hiermee dus en in de waan dat mijn kastje alles aan zou kunnen:eek: .
Nu blijkt dat dit dus helemaal niet zo is:confused: .
De kosten van een nieuwe videocard zou EU200,00 zijn volgens de verkoper en het geheugen uitbreiden EU65,00.
Zo staan de zaken er dus voor, haha!
 
JannyBiglaar zei:
Nou, die 2.0GHz misschien niet echt, maar de benodigde videocard wel.
Weet je, je zal het waarschijnlijk niet zo heel veel meemaken, maar ik ben een vrouw van bijna 45, een fulltime baan en moeder van 2 grote kids.
Mijn kids verklaren me vaak voor gek omdat ik de enige ben die zo graag zulk soort spellen speelt in de avonturen :D .
Vorig jaar heb ik mijn spaarpotje voor luxe dingetjes op de kop gezet en een nieuwe pc gekocht, volgens de verkoper 1 van de zwaardere.................was erg content hiermee dus en in de waan dat mijn kastje alles aan zou kunnen:eek: .
Nu blijkt dat dit dus helemaal niet zo is:confused: .
De kosten van een nieuwe videocard zou EU200,00 zijn volgens de verkoper en het geheugen uitbreiden EU65,00.
Zo staan de zaken er dus voor, haha!

Hoe kan een systeem van 1 jr oud, een 1.6 GHZ processor hebben?
 
JannyBiglaar zei:
Nou, die 2.0GHz misschien niet echt, maar de benodigde videocard wel.
Weet je, je zal het waarschijnlijk niet zo heel veel meemaken, maar ik ben een vrouw van bijna 45, een fulltime baan en moeder van 2 grote kids.
Mijn kids verklaren me vaak voor gek omdat ik de enige ben die zo graag zulk soort spellen speelt in de avonturen :D .
Vorig jaar heb ik mijn spaarpotje voor luxe dingetjes op de kop gezet en een nieuwe pc gekocht, volgens de verkoper 1 van de zwaardere.................was erg content hiermee dus en in de waan dat mijn kastje alles aan zou kunnen:eek: .
Nu blijkt dat dit dus helemaal niet zo is:confused: .
De kosten van een nieuwe videocard zou EU200,00 zijn volgens de verkoper en het geheugen uitbreiden EU65,00.
Zo staan de zaken er dus voor, haha!
als je nog eens een pc koopt vraag dan eerst goede raad aan de mensen hier:D als je heel je pc moet gaan upgraden kan je toch al beter een nieuwe kopen ,die verkoper heeft je in het zak gezet(zoals wij in belgie zeggen:D (weet niet of jullie dat ook zeggen maar betekent dat hij je erin heeft geluisd door de zeggen dat het een goede pc was))
 
Je kan altijd voor een nieuwe processor gaan. Tenminste als je moederbord een nieuwe processor aankan.Xelk moederbord heeft jouw pc? Zonder geld uittegeven zal je jammergenoeg je probleem niet kunnen oplossen. Gaat het hier om een AMD processor of over een INTEL processor? Want de kloksnelheiden zijn bij een AMD processor lager. Maar een 1,6 Ghz processor is toch wel heel traag en echt vreemd dat deze nog vorig jaar verkocht werden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan