oci.dll?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Als ik een PHP bestand wil openen gaf hij eerst de fout dat OCI.dll niet kon worden gevonden. file opnieuw geinstallerd, zegt hij dit:

attachment.php

daarna zegt hij dit:

attachment.php

en dit:

attachment.php

Weet iemand oe je dit op kan lossen?

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    4,2 KB · Weergaven: 162
  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    4,6 KB · Weergaven: 147
  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    5,3 KB · Weergaven: 155
Kan ik het misschien met een ander programma openen?
Ik leg even het hele verhaal uit:
IK ben een poll aan het maken in PHP, waarvoor ik een formulier in moet vullen. Klik hier om naar de installatieprocedure te gaan van die poll (ik ben bij stap 3). Als ik het bestand open vanuit windows explorer of 7-zip, krijg ik de foutmeldingen.

PHP-bestanden kan je openen met elke tekst editor, zelfs met kladblok.

Maar ik moet een formulier invullen, ik wil het niet bewerken. Ik moet het runnen.

Dan moet je het bestand op een server zetten, waarop php geïnstalleerd is. Je kunt XAMPP op je PC installeren om dat te bereiken.
Dit kan overigens zeker niet vanuit het zip bestand, je moet de boel wel eerst uitpakken natuurlijk.

Dit kan overigens zeker niet vanuit het zip bestand, je moet de boel wel eerst uitpakken natuurlijk.

Uitgepakt werkte het ook al niet ;)

Kan het trouwens niet op een makkelijkere manier? PHP repareren misschien?

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat er een makkelijkere manier is om een php bestand uit te voeren, php is namelijk server side, dit wil zeggen dat het uitgevoerd moet worden op een server, deze server verwerkt de code en stuurt vervolgens de html code naar de persoon die het bestand opvraagt, deze html code wordt geïnterpreteerd door de browser die het vervolgens aan de gebruiker laat zien.

Het is dus wel mogelijk om een lokaal html bestand te openen en bekijken (omdat een browser deze wel kan interpreteren), maar het is niet mogelijk om een php bestand op die manier te openen, omdat deze eerst nog door een server verwerkt moet worden.

Dit kan een localhost zijn of een host waar jij naar toe kan uploaden (een externe server.)

Een simpele manier om een 'server' op je eigen computer op te zetten is xampp.

Ik hoop dat het hier mee allemaal wat duidelijker is.

Niels

P.s Als je echt geïntereseerd bent in php kan ik je aanraden een boek te kopen waarin de basis wordt uitgelegd, bijvoorbeeld 'PHP & MySQL' voor dummies (de voorbeelden in dit boek kloppen niet altijd 100%, maar je leert de theorie wel en kan vervolgens zelf de fouten uit de voorbeelden halen...)

Laatst bewerkt:
ik heb een hoster, dus ik doe wat naarling zei
(Dan moet je het bestand op een server zetten, waarop php geïnstalleerd is)
. Kan dit ook zonder xampp? Ik heb FTP bij mijn hoster (000webhost)

Als je hoster php ondersteunt kan je de bestanden daarna toe uploaden en vervolgens aanroepen.

OK, dan ga ik dat proberen (als ik FTP aan de praat krijg tenminste :confused:)

OK, dan ga ik dat proberen (als ik FTP aan de praat krijg tenminste :confused:)

Gewoon inloggen met de gegevens die je van je hoster hebt? Filezilla zou je bijvoorbeeld kunnen gebruiken, netdrive vinden sommige handig, netdrive maakt je host direct toegangbaar 'alsof het als hardeschijf in je computer zit'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan