OE,Thunderbird of Outlook gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Ik heb Thunderbird en OE de laatste jaren in gebruik gehad naar volle tevredenheid,nu staat op mijn nieuwe Vista64 pc het Office2007 pakket met daarin Outlook.
Eigenlijk ben ik van plan om deze ook te gebruiken maar welke van de 3 belast eigenlijk de machiene het minste en welke draait ook niet teveel op de achtergrond ?
Ik veronderstel dat Outlook het meest uitgebreid en stabiel is maar gebruikt die niet wat veel en is Outlook niet meer een bedrijfsproggie ?


HP Pavillion m9350.be
Win Vista Home Premium SP1 64bit
 
Laatst bewerkt:
Zelf gebruik ik Outlook omdat ik de kalender functie wel handig vond. Maar Windows Mail zou ook prima voldoen.
Qua systeembelasting is denk ik Windows Mail of Thunderbird lichter dan Outlook. Outlook start niet supersnel op vind ik zelf. Maar het blijft toch een kwestie van wat gebruik je en welk programma past daar het beste bij.
 
Qua systeembelasting is denk ik Windows Mail of Thunderbird lichter dan Outlook. Outlook start niet supersnel op vind ik zelf.

Als Outlook het meeste zou vergen qua belasting gaat het dan om bv. het dubbele van die andere progs of zelfs nog meer ?
Overigens start bij mij Outlook in een fractie van een seconde op,dus da's wel leuk eigenlijk,maar misschien gaat m'n 64bit Vista nog problemen maken met Outlook in de toekomst.
 
Op een ander systeem thuis waar Vista Business SP1 X64 op loopt werkt Outlook prima.

Outlook start bij mij in Postvak In, en het duurt ong. 8sec maar dat is inclusief het ophalen van een mail bericht.
 
Als Outlook het meeste zou vergen qua belasting gaat het dan om bv. het dubbele van die andere progs of zelfs nog meer ?
Overigens start bij mij Outlook in een fractie van een seconde op,dus da's wel leuk eigenlijk,maar misschien gaat m'n 64bit Vista nog problemen maken met Outlook in de toekomst.

Hoi,

Ik gebruik Outlook al jaren en nog steeds tot volle tevredenheid.
Vraag: ik de MsOffice-versie op je laptop geen trialversie?
Ik vind Outlook beter omgaan met de exacte gegevens van contactpersonen, die bovendien als bais kunnen dienen voor mailmerge, ofwel het maken van brieven, etiketten e.d..
Verder gerbuik ik de agenda in combinatie met mijn pda, ook weer een voordeel omdat dat met Windows mail niet mogelijk is.

De traagheid treedt mogelijk op als gevolg van het groter worden van het gegevensbestand. Alle eigen gegevens (Agenda-items, Postvak IN, Verzonden Items, Contactpersonen ... etc.) worden alleemaal opgeslagen in één bestand OUTLOOK.PST. Dat bestand kan in omvang nogal toenemen, vooral als je ontvangen en verzonden mail mét bijlagen niet opschoont.
 
Ik heb het op Outlook gehouden en deze doet het momenteel prima,thanks

BTW
Had wel nog graag de accountinstellingen (POP etc....) van de oude pc (OE) nog overgebracht naar de nieuwe met Outlook,maar vindt m'n draai niet hoe dat juist in zijn werk gaat.
Kan ik gewoon uit OE dat bestand (welk ?) plukken en via stick naar de nieuwe Outlook brengen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het op Outlook gehouden en deze doet het momenteel prima,thanks

BTW
Had wel nog graag de accountinstellingen (POP etc....) van de oude pc (OE) nog overgebracht naar de nieuwe met Outlook,maar vindt m'n draai niet hoe dat juist in zijn werk gaat.
Kan ik gewoon uit OE dat bestand (welk ?) plukken en via stick naar de nieuwe Outlook brengen ?

Hoi,

Dat kan niet (meer). Uit veiligheidsoverwegingen is het ex- en importeren van accountinstellingen niet meer mogelijk vanaf versie 2002.
Eigenlijk wel logisch, want je kon ze overzetten, zonder het wachtwoord te weten ........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan