OEM Dvd windows 7?? help me aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste

Ik heb een klein ict bedrijfje.
Nu heb ik voor een klant windows 7 OEM gekocht icm MOBO, RAM EN CPU dus totale upgrade.
Nu heb ik de code aan de zijkant van de kast geplakt.
Mag ik de dvd vervolgens zelf houden of moet ik die verplicht leveren aan de klant? Want als ik hem zelf mag houden is ook atlijd handig voor als ik bij iemand de cd nodig heb (nogmaals de licentie krijg de klant natuurlijk)

Hallo Denniske,

Je bent wettelijk verplicht om de betaalde goederen 100% af te geven; de klant heeft zowel de DVD als licentie betaalt, dus hij/zij moet alles krijgen. Je mag dus niets voor jezelf houden; dat geldt ook voor andere spullen.

In de hoop je voldoende te hebben geinformeerd,

Laatst bewerkt:
Ah oke, ik dacht het al maar wist het niet zeker! Dankje voor de duidelijkheid !

Je zou wel een kopie kunnen maken van de DVD (klonen dus), en die kopie bewaren voor support-doeleinden etc.
Per slot heeft de (kopie-)DVD zónder licentiecode geen commerciele waarde, en voor Windows 7 hersteloperaties heb je de licentiecode ook niet nodig (denk aan Opstartherstel etc.)

Tijs.

Als het goed is staat er op de DVD: "Leen deze software niet uit en maak geen illegale kopieën van deze software."
In de gebruikersovereenkomst staat er: "Het is mogelijk dat dit product is beveiligd tegen kopiëren met behulp van technologische voorzieningen."

jvgenderen98: zover ik weet is een W7 DVD niet beveiligd tegen kopieren. Bovendien dient de kopie een goed doel.
Anders moet je in noodgevallen er weer gaan lenen (bijv. van de opdrachtgever).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan