offline files

Status
Niet open voor verdere reacties.

glimmer1980

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hallo,

Ik heb het volgende probleem,

We werken met windows 7 SP1 clients en een windows 2008 standaard server. Onze gebruikers werken met offline files. Nu gebeurd het dat als er mappen gesynchroniseerd zijn en de gebruiker werkt thuis (offline), voornamelijk wijzigingen met office bestanden, dat er op de server TMP bestanden worden aangemaakt 2fgrdgd.tmp als voorbeeld. De grootte van het bestand staat gelijk aan het offline bestand. Ik zie het bestand wel lokaal bij de gebruiker staan, maar niet op de server (hij wist namelijk het bestand van de server totdat we handmatig het conflict binnen sync centrum oplossen). Heb het internet al af zitten zoeken, maar ik kom wel het probleem tegen maar niet echt een werkend antwoord.

Heeft iemand hier misschien een oplossing, zie bijlage voor een voorbeeld afbeelding

Alvast bedankt,

Groeten Ramon

Bijlagen

• offline files.JPG
    offline files.JPG
    47,8 KB · Weergaven: 38
De reden dat je geen oplossing vindt is dat die er niet echt is. Offline files is, laat ik het voorzichtig brengen, niet het meest geniale stukje software ooit. Ik heb het diverse malen proberen op te zetten en het werkt gewoon niet goed. Inmiddels is de techniek ook al behoorlijk achterhaalt en zijn er veel betere manieren om van thuis uit te kunnen werken. Denk aan een oplossing die synchroniseert via de cloud. Symform of OwnCloud zou je bijv. eens kunnen bekijken.

Ze crashen ook nog wel eens... vooral grote Powerpoint bestanden onder Office 2003 hadden er nog last van.. Mijn collega dacht dus zo veilig te zitten met zijn 40 MB grote bestand, een grote presentatie... maar toen het met off lines files mis ging ....was er maar 700 kB van over... ik geloof dat hij wel het eea mistte... :evil:
De laatste jaren gebruiken we Synctoy. Ik gebruik hem zelf handmatig op mijn laptoppie van mijn werk (omdat ik hem hybernate) , net voor ik naar huis ga draai ik hem... ook als ik haast heb... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan