OMG... ik kan mijn System32 map niet vinde...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bank$

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
hallo allemaal...

ik moest vandaag vor een codec naar de map: system32, maar die is gewoon echt niet meer te vinden:shocked: :eek: :shocked: :eek: !! ik heb ook met zoeken geprobeert, maar dat hielp ook helemaal niet. zou iemand weten waar of hoe die is verborgen en hoe ik hem kan terug halen?

alvast bedankt,

Mike

Werkt het ook niet door start >> uitvoeren en dan intypen c:\system32 en ok klikken?

James :)

James007 zei:
Werkt het ook niet door start >> uitvoeren en dan intypen c:\system32 en ok klikken?

neej dat gaat ook al niet:evil: :mad: kijk maar naar deze screenshot....

.jpg

Bank$:p

Laatst bewerkt:
Goh wat ben ik weer goed wakker... ik doelde op c:\windows\system32

ik was zelf ook niet echt wakker:p

maare ik ben wel in de map (THNX:thumb: :D :D :D :D ) maar is nog steeds verborgen... hoe krijg ik dat weg?

thnx, Mike:D

Normaalgezien staat system32 niet op verborgen...

Ga naar c:\windows
Ga naar extra >> mapopties >> tabblad weergave.
Zoek het keuzerondje voor "verborgen mappen weergeven" en klik dat aan.
showhiddenfiles.gif

Druk op ok.

Staat system32 er nu bij?

Indien JA:
Klik met rechts op de map system32.
Neem "eigenschappen".
Vink het vakje bij "verborgen" uit indien dit aan zou staan.

Als je wil kan je nu ook de verborgen mappen verbergen door het keuzerondje bij de andere optie te zetten bij de mapopties.

Indien system32 nog steeds niet aanwezig is, zeg je het ff.

Zet de options in de windows explorer zo dat verborgen mappen ook getoond worden.

Als je de map 1 keer terug hebt, kun je er rechts op klikken en kiezen voor eigenschappen. Haal dan de optie voor het verbergen van de map weg.

Probeer even het volgende:

Ga naar start->uitvoeren en typ het volgende dikgedrukte in: cmd
Klik nu op OK.

Zet het volgende dikgedrukte neer:
attrib -s -h %systemroot%\System32

The Doctor zei:
Zet de options in de windows explorer zo dat verborgen mappen ook getoond worden.

Als je de map 1 keer terug hebt, kun je er rechts op klikken en kiezen voor eigenschappen. Haal dan de optie voor het verbergen van de map weg.
Dat zei ik net.

James007 zei:
Normaalgezien staat system32 niet op verborgen...

Ga naar c:\windows
Ga naar extra >> mapopties >> tabblad weergave.
Zoek het keuzerondje voor "verborgen mappen weergeven" en klik dat aan.
showhiddenfiles.gif

Druk op ok.

Staat system32 er nu bij?

Indien JA:
Klik met rechts op de map system32.
Neem "eigenschappen".
Vink het vakje bij "verborgen" uit indien dit aan zou staan.

Als je wil kan je nu ook de verborgen mappen verbergen door het keuzerondje bij de andere optie te zetten bij de mapopties.

Indien system32 nog steeds niet aanwezig is, zeg je het ff.

nee, dat gaat ook al niet. de map is op de een of andere manier anders verborgen dan normaal... deze screenshot zal je meer vertellen:
verborge.jpg

mvg, Mike

Probeer dit eens:

Ga naar Start > Uitvoeren.
Type (of plak) dit commando in de balk:

attrib -a -h -r -s c:\windows\system32

(c:\ indien nodig even aanpassen natuurlijk)
Klik OK.
(Er verschijnt en verdwijnt eventjes een dos-venster.)

Is System32 dan weer zichtbaar?

probeer deze nog even bij het tabblad weergave UIT te vinken:
showaalfolder.gif

Tijdens het uitvinken van de bovenste krijg je een melding, gewoon op JA klikken.

Je krijgt nu een hele hoop bestanden en mappen bij. Kijk even of je nu wel die "verborgen" optie kan uitvinken bij de eigenschappen van system32.
Daarna wel terugzetten.

@Buffy: is het wel verstandig het read only-attribuut voor heel de map system32 weg te halen? Das wel veel ineens he.

Laatst bewerkt:
James007 zei:
probeer deze nog even bij het tabblad weergave UIT te vinken:
showaalfolder.gif

Tijdens het uitvinken van de bovenste krijg je een melding, gewoon op JA klikken.

Je krijgt nu een hele hoop bestanden en mappen bij. Kijk even of je nu wel die "verborgen" optie kan uitvinken bij de eigenschappen van system32.
Daarna wel terugzetten.

@Buffy: is het wel verstandig het read only-attribuut voor heel de map system32 weg te halen? Das wel veel ineens he.

Ok, de map is nu ook via verkenner enzo te zien, maar nog steeds verborgen en als ik dat verborgen wil uitvinken kan dan nog steeds niet:eek:

tot nu toe bedankt:D

Bank$

James007 zei:
Hoezo? Dat vinkje kun je altijd terug plaatsen. Als system32 verborgen is door een attributie-probleem, fix je dat meestal alleen maar door inderdaad 'veel ineens' te doen. Dus -a -h -r -s, allemaal tegelijk.

En trouwens, James, dit heeft totaal niets te maken met instellingen voor verborgen bestanden en mappen en wat dies meer zij.

buffy zei:
Hoezo? Dat vinkje kun je altijd terug plaatsen. Als system32 verborgen is door een attributie-probleem, fix je dat meestal alleen maar door inderdaad 'veel ineens' te doen. Dus -a -h -r -s, allemaal tegelijk.

En trouwens, James, dit heeft totaal niets te maken met instellingen voor verborgen bestanden en mappen en wat dies meer zij.
Wat ik bedoel... het read-only attribuut is voor sommige bestanden/mappen in system32 ingeschakeld, en dat heeft vast zijn doel. Maar voor sommige ook niet, en dat heeft ook zijn doel. Als je het vinkje dus gaat weghalen via -r, dan ga je de read only bescherming van een aantal bestanden afhalen, wat niet de bedoeling is. Het terugzetten kan natuurlijk altijd, maar dan zijn alle andere bestanden binnen system32 ook ineens read only, wat ook zeker niet de bedoeling kan zijn.

buffy zei:
Probeer dit eens:

Ga naar Start > Uitvoeren.
Type (of plak) dit commando in de balk:

attrib -a -h -r -s c:\windows\system32

(c:\ indien nodig even aanpassen natuurlijk)
Klik OK.
(Er verschijnt en verdwijnt eventjes een dos-venster.)

Is System32 dan weer zichtbaar?

Thnx buffy:D :D :D :thumb: :thumb:

het werkte meteen:thumb:

jij ook bedankt voor de moeite James:thumb:

Ik heb nog wel een klein probleempje waarbij jullie me misschien nog bij kunnen helpen:D ;)

Ik heb een probleem met het afspelenvan media in Windows Internet Explorer. :shocked:

als ik een pagina open waarop een filmfragmetje word afgespeelt kan ik die niet zien.. het enigste wat ik zie is een rood kruisje linksboven in het scherm.

Bijvoorbeeld:
Probleem.jpg

URL naar die pagina: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?cat=1&cache=no&ID=77

Ik hoop dat jullie me eruit kunnen helpen :thumb:

alvast bedankt,

Mike

James007 zei:
Wat ik bedoel... het read-only attribuut is voor sommige bestanden/mappen in system32 ingeschakeld, en dat heeft vast zijn doel. Maar voor sommige ook niet, en dat heeft ook zijn doel. Als je het vinkje dus gaat weghalen via -r, dan ga je de read only bescherming van een aantal bestanden afhalen, wat niet de bedoeling is. Het terugzetten kan natuurlijk altijd, maar dan zijn alle andere bestanden binnen system32 ook ineens read only, wat ook zeker niet de bedoeling kan zijn.

Nee James, dat klopt niet. Je verwart de attibuten van een map met de attributen van de bestanden die in die map zitten.

buffy zei:
Nee James, dat klopt niet. Je verwart de attibuten van een map met de attributen van de bestanden die in die map zitten.
Maar als je het attribuut van een map naar read only zet... dan lijkt het me toch logisch dat de bestanden in de map (niet de subfolders en bestanden in subfolders) dat attribuut krijgen? Waarvoor dient de functie anders?

Bank$ zei:
Ik heb nog wel een klein probleempje waarbij jullie me misschien nog bij kunnen helpen:D ;)

Ik heb een probleem met het afspelenvan media in Windows Internet Explorer. :shocked:

als ik een pagina open waarop een filmfragmetje word afgespeelt kan ik die niet zien.. het enigste wat ik zie is een rood kruisje linksboven in het scherm.
Het lijkt me handig als je daar even een nieuwe thread over opent in een toepasselijke sectie. Dan blijft het overzichtelijk. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan