Heb nog wat aan het puzzelen geweest, vooral om het voor mezelf wat duidelijker te maken. Denk dat ik het nu snap, maar hoe groter het BTW percentage is, hoe meer ik "verlies" in afrondingen. Heb net wat zitten spelen met basisbedragen, kortingen en btw tarieven. Mij lijkt het dat de grootte van het basisbedrag of de kortingspercentage onafhankelijk is van het afrondingsverschil. Maar vanaf je met het BTW percentage gaat spelen, "verlies" ik telkens wat eurocentjes.
Denkelijk ga ik me er hier bij moeten neerleggen, en het gewoon aanvaarden zoals het is, maar toch blijf ik het vreemd vinden.
Voor diegenen die het willen testen, heb ik hier nog een bestandje gezet, waar je wat kan spelen met de cijfers in de groene veldjes. Als iemand deze verschillen op een of andere manier kleiner kan maken, feedback welkom.
Mvg,
Bart
Bekijk bijlage Eindfile.xlsx
Denkelijk ga ik me er hier bij moeten neerleggen, en het gewoon aanvaarden zoals het is, maar toch blijf ik het vreemd vinden.
Voor diegenen die het willen testen, heb ik hier nog een bestandje gezet, waar je wat kan spelen met de cijfers in de groene veldjes. Als iemand deze verschillen op een of andere manier kleiner kan maken, feedback welkom.
Mvg,
Bart
Bekijk bijlage Eindfile.xlsx