omkeerprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

mississippi112

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Voor school moeten wij het volgende programma realiseren:

HET OMKEER PROGRAMMA

Mag ik een naam? FRANK

Omgekeerd is dat KNARF

Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Volgens mij is het wel de bedoeling dat je gebruik maakt van de functie. lenght. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

Je functie moet dan beginnen bij het character op de plaats van de length-1 van je string tot en met 0 en steeds het character achter aan je resultaat van de vorige keer zetten.

Bijv:

public String keerOm (String invoer)
{
int lengte = invoer.length();
String resultaat = "";
for (int i = lengte-1; i >= 0; i--)
{
resultaat = resultaat + invoer.charAt(i);
}
return resultaat;
}

Laatst bewerkt:
Toch krijg ik het nog niet voor elkaar. Zou je misschien het hele script kunnen sturen?

Toch krijg ik het nog niet voor elkaar. Zou je misschien het hele script kunnen sturen?

Hoe bedoel je het hele script. Bedoel je alle code? Maar ik ben niet om je hele opdracht hier te maken. Dat stukje code is al een flink deel, waar je een string in geeft en die de omgekeerde string teruggeeft.

Nee dat snap ik, maar ik ben er best slecht in en maar een beginner. Dus eigenlijk snap ik dat eerste stukje van je ook niet zo goed. We hebben nog niet zoveel gewerkt met length en charAt. Dus ik heb net wat dingen verandert, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn geweest. iig heb ik nu:

<html>
<head>
<script>

funtion keerom(invoer.charAt(i))
{
string int lengte = invoer.length();
string resultaat = "";
for (int i = lengte-1; i >= 0; i--)
{
resultaat = resultaat + invoer.charAt(i);
}
return resultaat;
}

</script>
</head>
<body>
<script>

var invoer.charAt(i) = window.prompt("wat is je naam"?);

document.write(keerom(invoer.charAt(i));

</script>
</body>
</html>

maar er is zeker geen makkelijkere manier?

Dit is javascript, dan heb je in het verkeerde forum gepost. En mijn stuk betreft Java en niet javascript.

Oké vandaar. Dat verklaard een hoop. Ik probeer het wel even anders. evengoed bedankt voor de moeite

Je kunt onderaan je eerste bericht ook op "Meld misbruik" klikken en daar een verhuizing aanvragen. ;)

Bij deze gedaan en je andere vraag gesloten.

De oplossing in Javascript:

Naam = window.prompt ("Wat is uw naam?","Je naam hier");
window.alert (keerom(Naam));

function keerom (invoer)
{
var omgekeerd = "";

for (i=0; i<invoer.length; i++)
{
omgekeerd = invoer.charAt(i) + omgekeerd;
}
return omgekeerd;
}

De functie pakt een lege string als antwoord. Voor 0 tot de lengte van de invoerstring, plak je de letter op de plaats voor het al omgekeerde.
Dus een voorbeeld: je invoer is PIET, de lengte van PIET is 4.
Dan doe je eerst het 1ste character (op de 0de plaats staat deze omdat er bij 0 wordt begonnen met tellen) voor het al omgekeerde dan krijg je als omgekeerd 'P' + "" en dat wordt dus "P"
bij het tweede character (1ste plaats) doe je de 'I' voor het al omgekeerde dus het omgekeerde wordt "IP"
bij het derde character doe je de 'E' voor het al omgekeerde dus wordt het "EIP"
bij de vierde character (op de 3deplaats) wordt het omgekeerde dus "TEIP"
bij het vijfde character dat op de 4de plaats moet staan is de i niet kleiner dan 4 dus houdt de for loop op en levert het omgekeerde op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan