• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omschrijving MACRO's in Pulldownmenu verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Ik heb een aantal macro's gemaakt en om deze te gebruiken heb ik deze geplaatst in het "PULLDOWN" menu van "EXTRA" nu heb ik een paar macro's verwijderd, hoe krijg ik de omschrijving in dit pulldown menu weg van deze verwijderde macro's

Rudi

Hoi Rudi,

Klik met de rechter muisknop op een werkbalk en kies de onderste optie "aanpassen".
Klik vervolgens weer op Extra, en sleep deze macro's naar het venster "Aanpassen" en laat ze daar los.
Foetsie!

Groeten,

Richard

werkt toch niet helemaal, als ik de werkmap sluit en terug opendoe staat alles er terug

Rudi

Hoi Rudi,

Heb je dan misschien een eigengemaakte werkbalk gekoppeld aan het bestand?
Ga naar Beeld - Werbalken - Aanpassen. Klik op de tab Werkbalk, zoek de jouwe op en klik op de knop verwijderen. Sla het bestand op en sluit het.

Ik kan het hier niet testen, maar uit mijn hoofd moet het zo kunnen.

Succes,

Richard

Die eigen werkbalk heb ik ook verwijderd doch maakt geen verschil. De macro omschrijving staat er terug.
Kan ik eventueel de file ergens naar toe sturen.

Rudi

Klik met de rechter muisknop op een werkbalk en kies de onderste optie "aanpassen". Klik vervolgens weer op Extra, en sleep deze macro's naar het venster "Aanpassen" en laat ze daar los. Foetsie!

Aanpassen, in het venster kiezen voor Opdrachten, in het lijstje links in het scherm zoeken naar Macro en dat aanklikken. Dan de te verwijderen macro('s) in het rechtervenster slepen.

Laatst bewerkt:
Hierbij het betreffende document: hopelijk weet er iemand raad mee

Rudi

Laatst bewerkt:
File was te groot, een deel van de macro's zullen nu niet werken. Als de werkmap wordt geopend worden de schuifbalken en de tabbladen uitgeschakeld

Rudi

Bijlagen

Ok, ik heb je vraag verkeerd begrepen denk ik. Wat jij wil is uit het menu Extra namen van macro's verwijderen en niet de macro's zelf. Die heb je al verwijderd.
Gaan we weer. Aanpassen > Opdrachten > in het linkervenster Extra. Onderaan zie je de knop "Opdrachten opnieuw schikken". Klik daar op en kies uit het pulldown menu Bovenaan)"Extra" Dus "Extra" zonder toevoeging. Scroll naar beneden, zoek de macro vewijzing op en klik op verwijderen.
Heb het in jouw bestand gedaan en het is gelukt. Jou lukt het vast ook.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik werk nog (op 't werk) met Office 2000 en vind "OPDRACHT OPNIEUW SCHIKKEN" niet terug

Rudi

Ook van mijn kant sorry dat ik je niet verder helpen kan. In office 2003 zit die mogelijkheid wel zoals je op de afbeelding hebt kunnen zien. Na dit geschreven te hebben ben ik nog even aan de slag gegaan met jouw bestand en heb een vervelende mededeling voor je. Na aanvankelijk de verwijzingen te hebben verwijderd uit het menu Extra zaten die er na het afsluiten en weer opstarten van het bestand gewoon weer in. Ook het opslaan onder een andere naam na het "opschonen" van het menu Extra leverde geen resultaat op. Ben bang dat hetgeen je wilt niet gaat lukken. En goede raad lijkt mij om nooit geen (macro)verwijzingen, in wat voor menu dan ook, te plaatsen. Kennelijk gaat dat gemakkelijker dan ze te verwijderen.

Zoek nog steeds naar een oplossing. Je werkblad is beveiligd vandaar dat de veranderingen niet opgeslagen kunnen worden (denk ik) bijna zeker te weten. Had ik even eerder naar moeten kijken. Wil je het ww geven dan, als het even meezit, krijg je het bestand zonder verwijzingen terug.

Laatst bewerkt:
Heb dit voorbeeld eens gedownload, misschien kun je er iets mee?

Option Explicit

Public cControl As CommandBarControl
Public Const sMenuCaption As String = "&Mijn Menu"

Sub MakeMenu()
On Error Resume Next
RemoveMenu 'Prevent duplicate menu's
Set cControl = Application.CommandBars(1).FindControl
(ID:=30007).Controls.Add(temporary:=True)
cControl.Caption = sMenuCaption
cControl.OnAction = "ChangeSettingsAutosafeVBE"
On Error GoTo 0
End Sub

Sub RemoveMenu()
On Error Resume Next
If cControl Is Nothing Then
Application.CommandBars(1).FindControl
(ID:=30007).Controls(sMenuCaption).Delete
Else
cControl.Delete
Set cControl = Nothing
End If
On Error GoTo 0
End Sub

In de ThisWorkbook module staat bij mij dan:

Private Sub Workbook_Open()
RemoveMenu
MakeMenu
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
RemoveMenu
End Sub

OF

Instellingen herstellen
Geknoeid in Excel? Uw werkbalken verdwenen? De snelmenu van uw rechtermuisknop heeft te veel menuonderdelen gekregen? Dit is de oplossing!

http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm
zie bij Downloads

Of

Rechtsklikken op uw werkbalken, en kiezen voor "AANPASSEN".
Druk op "Beginwaarden"
OPPASSEN : Alle eigen aanpassingen zul je verliezen.

Pierre

Laatst bewerkt:
Sorry, dat ik niet sneller een antwoordje terug gaf, doch moest mee gaan "kerstshoppen" ... voor Cor was intussen ook al tot de vaststelling gekomen dat ik geen macro's meer gebruik in de "pulldown" menu's . Doch het is even een uitdaging om naar een oplossing te zoeken. Met of zonder wachtwoord geen van beide schijnt te lukken.
Voor Pierre "de instellingen herstellen" lukt me ook niet
en uw "gedownload voorbeeld" lijkt me weer iets te hoog voor mij (wat doe ik hier mee ???)

Rudi

Rudi,
Helaas:(
Heb nog het een en ander geprobeerd maar het wil niet lukken. Ik vraag me ook af hoe die verwijzingen er ooit ingekomen zijn. Je zou dan toch denken dat, wanneer je de omgekeerde volgorde toepast het zou moeten lukken.
Ik wens je op het andere forum meer succes.

Denk niet dat het iets oplost om EXCEL opnieuw te installeren, de "fout" zit in het document zelf.
Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan