Omzetten van localhost naar remote

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdhelm

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Berichten
6
Bij het omzetten van lokaal naar webserver via FTP krijg ik melding 500 internal server error.

Hoe kan ik dit oplossen.

Genomen stappen:
- de map van htdocs geüpload naar FTP.
- export van lokale database naar remote phpMyAdmin.

Wat moet ik precies aanpassen in configuration.php?

Groetjes Adriaan

P.S. Ik ben nieuw op het forum dus als ik iets niet goed doe, let me know.
 
Laatst bewerkt:
500 - Internal bij het overzetten... werkte je server wel voordat je de website geplaatst had?

Heb je de test pagina gezien? Want dit klinkt alsof je webserver zelf stuk is.

Of heb je misschien een .htaccess file? Het kan zijn dat die een commando uit wil voeren dat je online webserver niet begrijpt (omdat bijv. een van de mod_ uitstaat die je in gebruikt hebt; zoals rewrite)
 
Ik maak gebruik van XAMPP en er is een .htaccess file.

Ik heb gezien dat de site gewerkt heeft.
Kan ik dit nu op een snelle/simpele manier testen?

Kan je toelichting geven op de _mod rewrite dit begrijp ik niet.

Gr, Adriaan
 
De instellingen van XAMPP op je localhost en op je webserver kunnen niet overeenkomen... als het goed is, heeft je online webserver een error log. Kijk eens of je daar in kunt kijken. (Vraag eventueel aan je hoster hoe dat werkt)

Mod_rewrite is een uitbreiding voor Apache, om je URL mooier te kunnen maken dan hij normaal zou worden. Maar als die niet aan staat op je webserver, dan kan Apache er niet mee omgaan en toont hij een 500 error. Zo zijn er nog meer uitbreidingen, en elk daarvan zal, als hij niet ingesteld is online, een 500 error gooien.
 
Bedankt voor je reacties!

Ik heb contact met de host gehad om het probleem te verhelpen, op de FTP miste er een map public_html.
Dus het online zetten werkt nu wel.

Helaas kamp ik nu met een ander probleem (zie vraag).
Home > Helpmij.nl Forum > Websites maken > CMS (Joomla/Mambo, PHPnuke, ...) > Remote niks te veranderen in admin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan