• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OnAction probleem na openen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
hi

Het probleem is als volgt ik heb een nieuw menu gemaakt met 2 dropdownboxen.
In die boxen selecteer ik het huidige jaar en de huidige maand.
Klik ik nu op gelijk welke dropdownbox zonder de gegevens te veranderen dan word de onaction niet uitgevoerd.
Pas als ik verander van jaar of maand dan word de onaction uitgevoerd.
Hoe komt dit?

Bijlagen

Waarom zou je de onaction's willen uitvoeren als er geen wijzigingen in Jaar en Maand zijn geweest?
Je hebt direct bij het openen van het document al de beschikking over de public variabele GeselecteerdJaar, de variabele GeselecteerdMaand is geen public variabele meer, die declaratie heb je zelf uit de module MmenuRibbon verwijderd.

Moet ik eigenlijk een onaction hebben als ik met Geselecteerdjaar en GelsecteerMaand wil verder doen in andere sub

Nee, die kun je direct gebruiken, maar dan moet je van GeselecteerdMaand wel een Public maken.

Dus de onaction uit de xml file mag dus wag

Nee, want dan wordt de gewijzigde waarde niet meer opgehaald, je kunt natuurlijk wel de msgbox uit de OnAction verwijderen.
Dat kun je zelf heel makkelijk testen door van de volgende regel in Sub DDjaar_OnAction tijdelijk commentaar te maken:
Code:
Call DDjaar_getItemLabel(control, index, GeselecteerdJaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan