Onbegrijpelijk CPU gebruik van rond 35%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vinkje weghalen en even rebooten, kijk wat het oplevert en of dat vinkje er na de reboot toch weer staat..?
 
Hoi, ja, heb ik allemaal geprobeerd, vinkje weghalen en daarna rebooten. De service stond er dan weer in, nu 2x, 1x met vinkje aan en 1x met vinkje uit.
Inmiddels het afgelopen uur veel geprobeerd, de diverse tabbladen van Autoruns bekeken en datgene waarvan ik dacht, misschien zou het dat wel eens kunnen zijn uitgevinkt en gereboot. Hielp allemaal geen zak. Wel heb ik nu twee bijlagen meegestuurd, 1 van services en 1 van Known DLL's waarvan de regels rood gearceerd zijn. Misschien is dat dan wat, zucht........................:confused: Durf er nog niets aan te doen.......

Verder heb ik nog wat andere zaken geprobeerd zoals in Opstarten van Taakbeheer services uitzetten, hielp ook allemaal niet. Voor de goede orde, ik reboot daarna natuurlijk altijd.
Ook nog in MSCONFIG wat geprobeerd waarvan ik dacht, wie weet, vooral allerlei services van Acronis als ook van Google uitgeschakeld, heb ik ook via Autoruns in eerste instantie geprobeerd, hielp allemaal niet.

Echt, ik probeer van alles maar nu na 3 weken klooien word ik er echt bloedsjaggerijnig van. Het gekke is dat het soms weer weg is en dat het dan na een dag of 3 weer begint..........................
Maar mogelijk zeggen de 2 bijgevoegde plaatjes jullie wat, ik weet het ff niet meer :(

Ik ben volhardend en ben ervan overtuigd dat ik/we er uiteindelijk achter komen maar zit zo langzamerhand wel aan mijn plafond wat geduld betreft. Echt, al zoveel geprobeerd.....................
 

Bijlagen

  • DLL.png
    DLL.png
    14,7 KB · Weergaven: 36
  • Services.png
    Services.png
    67,2 KB · Weergaven: 39
Over ******eigenwijze figuren gesproken Senso!! Hierbij een plaatje van Taakbeheer waar SierraCharts op dit moment actief is. Nee, je weet er inderdaad geen zak van. Misschien ben je nu wakker.

@Scrapheap
Je kunt wel afleiden uit de Quote hoe luvene in elkaar zit. Lees de hele topic maar en je kunt keer op keer lezen dat hij roept en roept. Hij voert wel veel zaken uit, maar het probleem is, wij kunnen niet altijd meekijken bij die handelingen. Als ik wat zeg of een mening geef dan is dat ergens op gebaseerd (artikel SIERRA stond op internet). Maar goed, luvene schuift Alfred en Lange Pier achteloos terzijde en ik heb er als je alles leest, ook geen zin meer in. Fundamenteel is fout om in het wilde weg services uit te schakelen. Ik zie ook veel 'rotzooi' in de screenshots. Dan vraag ik mij af wat moet iemand daar allemaal mee?

En een heel simpel voorbeeld, als je dan denkt dat een programma verantwoordelijk is (Acronis) dan verwijder je die software. Wat is daar moeilijk aan?

Ik ben de beste, want ik help mensen onvoorwaardelijk en ik heb duizenden mensen op dit forum goed geholpen. Je kunt me niet omkopen en ik doe wat ik wil, geef goede, eerlijke antwoorden en slijm en praat met niemand mee. Respect, ik heb het niet nodig!
 
Laatst bewerkt:
Vriendje Senso, ik ben HSP (High Sensitive Person), ik kan me dus goed verplaatsen in een ander, zelfs in jou. Dat je het bloed onder mijn nagels wegtrekt doet daar niets aan af. Als je nou eens goed leest dan moet je weten dat ik echt niet zomaar iets doe en dat ik uiterst voorzichtig ben om bepaalde zaken (zeker niet rücksichtslos !) uit te zetten. Heb ik ook nooit gedaan maar dit maar weer even terzijde. Deze PC heb ik pas en in vergelijking met mijn vorige PC zit hier W10 Pro op, op de ander Home. Ook met het deïnstalleren van Acronis een tijdje terug op deze PC hielp het niet. Daarnaast, op mijn oude PC staat ook Acronis en heb ik die problemen niet. Het zal volgens mij dus ergens in een bepaalde Windows Service zitten. Ik heb van alles al geprobeerd, dus ook vanmorgen via Autoruns een en ander uit zetten. Nee vriendje, niet zomaar dus, wel overdacht...........

Doe me een lol en jij bent echt afgestudeerd in irritant doen, niet lezen tussen de regels, en je niet kunnen verplaatsen in een ander (!), vrijwaar mij als ook anderen hier op dit forum, van je uiterst vervelende reacties in dit topic.

Groet,
Johan
 
Met alle respect naar beiden; het gaat er niet om wie de beste is en wie het meeste advies geeft.
Het gaat erom dat het probleem uiteindelijk wordt opgelost en of de gouden tip van L.P., Alfred, Senseo of Jan L*L uit de biertent komt doet er niet toe naar mijn mening.

Het is natuurlijk wel zo, en dat ben ik met Senseo eens, dat wij van afstand niet kunnen meekijken wat er uitgevoerd wordt of niet en op welke wijze.
De directe invloed van voorgestelde handelingen kunnen wij alleen afleiden van de feedback van de vragensteller en geplaatste screenshots.
Dat maakt het helpen / adviseren erg moeilijk, het is een beetje als zonder licht door een kolenmijn lopen.

Mijn voorstel om het probleem / de oorzaak te tackelen zou het volgende zijn:
Begin met een verse installatie, dus uitsluitend Windows met de standaard Windows Defender als Anti virus.
Dus verder niks, geen AVG, Acronis, Chrome of SierraCharts!

Kijk of je het dan ook hebt of niet.
Daarna installeer je 1 voor 1 de applicaties die je gebruikt en kijk of het terugkeert.
Als dat op een bepaald moment gebeurd weet je welk programma de veroorzaker van de ellende is...
Dat kost tijd, ik besef me dat heel goed maar het lijkt mij de meest logische en voor de hand liggende werkwijze.
Immers, de benadering "Op mijn andere pc heb ik nergens last van" snijdt geen hout indien het niet dezelfde hardware betreft.
Verschillende hardware gebruikt verschillende stuurprogramma's, het kan immers ook een conflict op dat gebied zijn..?
 
Hoi Scrapheap, je reactie is goed en begrijpelijk. Toch nog even voor de volledigheid, het ligt ABSOLUUT niet aan SierraCharts, dat programma gebruikt vrijwel niets, dat heb ik ook via de printscreens van Taakbeheer laten zien. Ik lees tussen de regels dat ik zomaar wat zou doen met het uitzetten van services van Windows? Niets is minder waar. Als ik dat al doe, nog niet op deze PC gedaan (!) doe ik dat zeer weloverwogen en zoals het hoort. Heb al vaker geschreven dat ik een enorme graver ben en ervaren ben als gebruiker en daardoor ook niet zomaar wat doe ook al lijkt dat misschien wel zo!

Als ik al iets uitzet doe ik dat op de juiste manier en restart de computer. Tot nog toe geen enkel suc6! Blijft inderdaad vreemd.

Je advies om Windows maar weer schoon te installeren begrijp ik en is echt het allerlaatste wat ik ga doen. Het is de weg van de minste weerstand. Wel ga ik nog Acronis deïnstalleren als ook Google Chrome. verder kan ik jullie vertellen dat ik vanmorgen ook AVG heb gedeinstalleerd maar ook dat hielp geen zak.

Ik geef het dus nog niet op. Je hebt gelijk dat de andere PC natuurlijk andere hardware heeft als ook de home versie van W10 en op deze PC heb ik de Pro.
Die knakker waar ik de PC van heb gekocht, daar stond een Duitse Windows 10 op, hij heeft er een Nederlandse opgezet, hoe hij dat heeft gedaan roept natuurlijk ook vragen op.

Vraagje : hoe kan ik W10 helemaal opnieuw weer schoon installeren, heb daar geen ervaring mee. In W10 zijn er diverse opties, misschien dat jullie me daar op weg mee kunnen helpen.

Groet,
Johan
 
Dat laatste is vrij eenvoudig Johan.
Pak een lege usbstick van 8 Gb, sluit deze aan en download het hulpprogramma onder de blauwe knop op deze pagina en voer het uit.
Voor jouw gemak deze uitleg incl. screens van wat je kunt verwachten en hoe het werkt.
Als de stick klaar is , rebooten en direct daarna op F12 drukken om het boot-menu te tonen.
Kies daar de usbstick als opstartstation en druk op [enter]
Kies voor "Aangepaste installatie" en verwijder in Schijfopties alle partities van de schijf.
Selecteer vervolgens de totale "niet gepartitioneerde ruimte" om Windows te installeren en druk "Volgende".
Volg de aanwijzingen en de installatie gaat verder.
Succes :thumb:
 
Dank je ga eerst nog volledig Acronis deinstalleren en zo nodig ook Google Chrome. Als het daarna nog steeds niet opgelost is wat ik verwacht dan ga ik komende week W10 opnieuw installeren. Zie er tegenop maar er zit niets anders op vrees ik. Ik zal morgen ook de winkel bellen waar ik de PC heb gekocht en vragen hoe ze W10 hebben geïnstalleerd omdat er standaard een Duitse versie op stond. Dus, wat en hoe hebben ze die Nederlandse versie geïnstalleerd? Misschien kan ik daar nog wat mee. Ik hou jullie wel op de hoogte.
 
Vanmiddag W10 opnieuw geïnstalleerd. Alle vragen tijdens de installatie wat betrekking heeft op privacy op uit gezet. Ziekelijk Windhoos, het word steeds gekker wat ze allemaal op je PC willen stallen. Moet nog het een en ander finetunen maar het gaat tot nog toe goed. Vraagje, heb ik eigenlijk wel een anti virus protection nodig of heb ik aan Windows Defender met de ingebouwde Firewall van Windows genoeg? Wel heb ik Chrome toch maar weer geïnstalleerd omdat ik met Firefox niet de favorieten van Chrome kon importeren. Wel zal ik dan zorg dragen voor het disabelen van de Software Reporter Tool van Chrome en Windows Update zal ik via group policy uitzetten zodat die updates niet automatisch worden gedownload en geïnstalleerd. Als jullie nog tips hebben om bepaalde nutteloze services van Windows uit te zetten, ik verneem het graag .
 
Win Defender volstaat, firewall heb je nergens voor nodig.
Als je alle spy-functies van Win 10 wilt uitzetten kun je eens naar O&O ShutUp10 kijken, dat vindt je hier.
Dat gore Chrome spioneert net zo hard als Windows dus ik snap niet dat je die bagger toch weer geïnstalleerd hebt zonder eerst af te wachten of dat cpu-gebruik met een kale installatie ook weer de kop opsteekt of niet..:rolleyes:
 
Hoi, ik heb Chrome weer geïnstalleerd omdat ik problemen had met het importeren van mijn favorieten vanuit Chrome naar Fox maar heb nu wat gevonden dus ik ga het weer proberen. Wil ook liever van Chrome af.

https://www.tenforums.com/tutorials/98336-import-bookmarks-chrome-firefox-windows.html
https://support.mozilla.org/en-US/kb/import-bookmarks-google-chrome

@Scrapheap, ik begrijp volkomen je gedachte en frustraties jegens Chrome. Zelf vind ik het ook niet prettig dat gespioneer maar zelf heb ik eigenlijk weinig last van Chrome alleen dan af en toe dat gezeur met die Software Reporter Tool maar dat kan ik disabelen. Ik ben natuurlijk gewend aan Chrome en om dan weer aan een andere browser te beginnen................. Maar mocht Google Chrome inderdaad de boosdoener zijn, wat het niet is, dan pleur ik het eraf.

Ik weet nu vrijwel zeker dat de problemen die ik heb gehad eeb gevolg waren van het installeren van W10 door de PC winkel. Je hebt namelijk tijdens het installeren zoveel opties om een en ander aan of uit te zetten wat betreft reclame **** en allerhande privacy instellingen....... Denk dat die knakkers vrijwel alles op ja hebben gezet en dat zal de reden zijn geweest dat Windows zeer regelmatig loopt te neuzen op mijn PC met als gevolg een hoog CPU gebruik. Nu is alles weer rustig en ik hoop voorgoed. Kortom, je moet zelf Windows installeren met je eigen voorkeuren.

Groet,
Johan

nb Acronis ga ik er ook weer opzetten en dank je wel voor dat mooie programma O&O ShutUp 10 :thumb: Enne....helemaal geen Firewall nodig?????
 
Laatst bewerkt:
Als ik alle info in gelinkte thread zo lees schijnt het een conflict te zijn tussen enerzijds de audio-driver anderzijds de Windows ACPI Driver.
Zodra je de meest recente audio-driver gebruikt gaat de Windows ACPI Driver over z'n nek.
Het lijkt mij dat, zolang er vanuit HP of de leverancier van de audio-chip, geen fix komt, je dit wazige gedrag niet gaat oplossen.
Dat is uiteraard zwaar ruk...:shocked::evil:
 
Kan ik niet een oudere driver installeren of een andere truc? Voor mijn part de audio driver deleten? Maar de oplossing van sommigen om te scannen naar hardware in apparaatbeheer en dat het dan zou zijn opgelost werkt ook niet bij mij. Ik heb altijd van die wazige problemen...................Moet toch op te lossen zijn ook al is het misschien een soort van alternatief. Please help.
 
Maar waarom is het dan het verschijnsel soms compleet weg en na een aantal dagen begint het weer............ Moet toch uit te vogelen zijn maar daar houd voor mij mijn kennis en ervaring op.
Nog iets gevonden..............

https://h30434.www3.hp.com/t5/Busin...-CPU-usage/m-p/6521036/highlight/true#M148679

Dit vond ik in het topic hierboven. Geprobeerd en het werkt bij mij ook! Dus in slaapstand zetten en dan weer opstarten maar is natuurlijk geen echte oplossing.....
Hoezo, ik een graver en zomaar wat doen? Meneertje Senso ;) Nu nog naar een definitieve oplossing zoeken.

"I have noticed the same thing of @DaSwedishMan, if I go in standby and then I resume from it the CPU usage goes to normal values (less than 1% for System process), but I hope that they found a much better solution to fix that!! As he said it is really annoying to watch the task manager everytime the pc starts!

However (if it can be usefull) my laptop has i7-8550u, 16GB of ram, 512GB SSD, Windows 10 home and Nvidia GeForce 930MX (laptop model is 2UB65EA)"


In Windows stond bij mij snel opstarten aan, deze heb ik nu gedisabled. Mocht het niet definitief werken dan kan ik altijd de PC even in slaapstand brengen en vandaar weer aanmelden. Dan is het ook opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan