Onbegrijpelijk CPU gebruik van rond 35%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je nu eens begint met wat ik al eerder aanhaalde, alles wissen of uitvinken in opstarten behalve die regels voor drivers.
En kijk of het nog gebeurt.
En gebruik een back-up tool die geen recourses opsoepeert zoals die van Aomei free.

Of als je toch liever in een kringetje rond holt en elk advies aan je laars lapt, dan geef ik het ook op.
 
Is er dan iets wat jullie wél denken?
Wat ik wél denk heb ik allemaal aangegeven. Ik heb geen Windows 10 en kom op W7 andere lay-outs tegen. Dus ik dacht dat W10 geavanceerder kon en zou zijn maar dat valt dan bitter tegen. We gaan er vanuit dat TS ook alles doet maar ik begrijp niet alles en TS ook niet. Sommige zaken zijn gewoon te ingewikkeld. Het enigste wat er nog kan gebeuren is dat Lange Pier kijkt naar de specificatie in post 59 (plaatje van het systeem) en wellicht hem iets opvalt. Ik kan verder ook niets meer doen.
 
@Lange Pier,
Heb jij nog gekeken naar die specificatie van het systeem?
 
@Lange Pier : ik heb al heel veel geprobeerd maar sommige programma's en tools die worden aangedragen zijn veel te ingewikkeld. Als ik al iets uit kan zetten dan wil ik dat best doen maar dan enkel in msconfig. Ga ik morgenochtend proberen. Blijf het vreemd vinden dat ik deze problemen niet heb op mijn andere PC die ouder is en minder snel, daar staat W10 home op. Daar staat Acronis ook op en daar staat de non stop backup van Acronis ook uit. Blijf me nou helpen maar begrijp nou eens dat sommige tools die worden aangedragen veel te ingewikkeld zijn. Ik ben een gebruiker en geen It-er.
 
Hoeft niet per se in msconfig. Kunt ook kijken met CCleaner. Wat ik sowieso vreemd vond, is dat Acronis zich bemoeit met de beveiliging.

Ook vraag ik mij af wat is "Domain SIERRA" daar staan vaak hoge Peak Memory Usages bij.
 
Ik ga het morgen later op de dag proberen. Ik ben wel bang dat ik met autorun en/of cc cleaner dingen uit zet of uitschakel waarna mijn pc niet meer opstart of allerlei andere problemen geeft. Morgen meer.
 
Op de gok services uitschakelen is veel gevaarlijker. Wat in opstarten staat wil niet zeggen dat als je dat uitschakelt, het item ook verdwijnt. Als een programma inschakelt dan pas worden de betreffende services geactiveerd en niet eerder. Of ze moeten in Taakplanner staan.

In CCleaner onder > Gereedschap gewoon letten op programma, de auteur en bestand. Zeg je, die heb ik direct niet nodig dan schakel je die uit. Voorbeeld er staat een item Van RealPlayer Cloud Service, die gebruik je niet of zelden dan uitschakelen. Je hebt schijven van WD en Samsung en die leveren allerlei software mee en die komen vaak in opstarten te staan, totaal onnodig want als je de software gebruikt wordt alles toch wel geactiveerd. Dus uitschakelen.

Ik ben wel bang dat ik met autorun en/of cc cleaner dingen uit zet of uitschakel waarna mijn pc niet meer opstart of allerlei andere problemen geeft.

Dat vind ik wel vreemd dat je dat zegt, immers je wilt koste wat kost weten wat de oorzaak is van het probleem. Het zou mij niet zo bezighouden als ik incidenteel zo'n hoog CPU-gebruik had. Als het schadelijk is dan moet je er natuurlijk wat aan doen.

En voor bang zijn is het ook wel een beetje laat als je nu nog geen systeemherstelpunten, systeemkopieën en een herstelschijf hebt (bootmedium). Ik dat geval had ik je sowieso ontraden om hiermee aan de slag te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Kom er vandaag niet aan toe, morgen heb ik alle tijd. We gaan het oplossen. Met jullie hulp gaat het vast lukken.
 
Of het staat in opstarten of het is een service en daar mag je van afblijven, dus het is onzin om te geloven dat als het niet in opstarten staat het toch wordt opgestart.
En ook alles wissen in opstarten zal echt niet de pc NIET van opstarten, vergeet dat.
 
Hoi Lange Per en anderen,

Stond zojuist helemaal klaar om aan de klus te beginnen maar wat denken jullie.............? Inderdaad, na een dag of 5 van constant een CPU gebruik van rond de 35% is het gebruik van de CPU nu weer helemaal rustig stil of nagenoeg rustig. Natuurlijk kun je erop wachten totdat het weer begint. Het lijkt erop, in mijn gedachten dan, dat er iets is in Taakplanner wat om de zoveel tijd word geactiveerd maar wat.................... Kan er op dit moment natuurlijk weinig aan doen maar word zeker vervolgd.
 
Ik krijg geen antwoorden op mijn vragen. Heeft Lange Pier de specificatie van Speccy bekeken en bijzonderheden vastgesteld?
Ook vraag ik mij af wat is "Domain SIERRA" daar staan vaak hoge Peak Memory Usages bij. Dus m.a.w. dan is de programma actief en de CPU ook. Dat kun je niet ontkennen. Geen antwoorden op de vragen dan ga ik er hier niet verder mee.

Als programma's niet in opstarten staan en je gebruikt de software dan zijn ze wel gestart. Ook kunnen ze in Taakplanner staan. Als je dan niet die zogenaamde "ingewikkelde" programma's (autoruns) wilt gebruiken geadviseerd door Lange Pier en Alfred dan kom je niet verder. Ik blijf van mening dat SIERRA de boosdoener is, maar ik ken het niet, maar er staat dan wel heel toevallig een artikel op internet dat het hoge CPU-gebruik aangeeft en in mijn herinnering heeft dat met laden of bijwerken van Charts te maken. Ik ga dat niet nog eens opzoeken want het heeft mij nu genoeg tijd gekost. Ergens is er een grens.
 
Laatst bewerkt:
Over ******eigenwijze figuren gesproken Senso!! :mad: Hierbij een plaatje van Taakbeheer waar SierraCharts op dit moment actief is. Nee, je weet er inderdaad geen zak van. Misschien ben je nu wakker.
 

Bijlagen

  • Taakbeheer.png
    Taakbeheer.png
    94,8 KB · Weergaven: 48
Nou,nou, een beetje fatsoen en respect is denk ik niet teveel gevraagd voor mensen die je proberen te helpen.
Je doet jezelf hier niet echt een groot plezier mee...
 
Pardon? Respect? Er word niet gelezen (!!) door meneer Senso, heeft ie zelf ook al een keer toegegeven (W7 versus W10) met mijn plaatjes van taakbeheer. Daarnaast neemt hij niets van mij aan wat betreft het gebruik van SierraCharts dat het nauwelijks CPU opvreet. SierraCharts is niet de boosdoener, al zo vaak geschreven........Toch maar weer met een of andere opmerking komen over SierraCharts die kant nog wal raakt. Het plaatje in Taakbeheer van hedenmorgen zegt genoeg. Maar ook dan is het voor hem nog geen bewijs...................

Let wel, ik heb zat zelfkennis dat ik soms eigenwijs ben, ook al geschreven, maar ik ben geen leek met gebruik van computers en probeer eerst zelf een en ander uit te zoeken. Als ik er dan niet uitkom ga ik hier ten rade. En ja, ik neem dus niet zomaar wat aan, ook vanwege die ervaring met het gebruik van dat vreselijke Windhoos.

Waarschijnlijk is het iets in taakplanner of toch mogelijk een bepaalde service van Windows (update) die ik wel heb uitgezet in group policy (W10 professional). Of misschien toch Google Chrome met hun "geweldige" Software Reporter Tool die ik weliswaar heb gedisabled volgens de richtlijnen maar Google is zo slim om telkens maar weer iets te maken onder water op een manier dat jij het niet ziet en jouw acties daardoor weer teniet worden gedaan.

Ik wilde vanmorgen eraan beginnen op advies van Lange Pier maar op dit moment is de processor weer rustig, dus het wachten is weer op een constant gebruik van 35%.
 
Tja, eigenwijs zijn hoef niet persé een slechte eigenschap te zijn...
Op mijn Win 10 systeem heb ik ook Acronis als backup software in gebruik, echter wel een oude versie ( 2011 ) omdat ik de nieuwe versie onoverzichtelijk vind.
Echter heb ik geen last van oplopend cpu-gebruik zoals jij..
Iedereen op dit forum weet dat ik een schurfthekel heb aan Chrome, echt een drama-bowser vind ik dat en wil het voor geen goud op mijn systeem hebben, maar dat is persoonlijk.
Jouw probleem is moeilijk te traceren, er is eerder al opgemerkt om eens met "Autoruns" te kijken welke processen en services er draaien, ik zou dat zeker doen.
Het geeft meer info als taakbeheer van Windows en is veel overzichtelijker.
 
Hoi Scrapheap, dank voor je reactie. Ik ben af en toe wat heetgebakerd, sorry daarvoor maar sommigen lezen echt niet en dat irriteert me mateloos. Ik ga zeker Autoruns draaien op het moment dat ik dit verschijnsel weer krijg en daar is het wachten op. Dat het weer terugkomt is vrijwel zeker. En je adviezen betreffende Chrome neem ik zeker ter harte. Stond al eerder op het punt om die browser weg te doen, enkel al door dat gespioneer op mijn systeem. Aan Acronis ligt het niet, het draait op mijn oude PC prima mits je wel de non stop back-up service uitschakelt. Ik ha net zo lang door totdat ik het weet.
 
Mod Edit: Ik heb je txt bijlage verwijderd i.v.m. je license key die aanwezig was.
Thanks, nu pas gelezen, ja ontzettend stom van me, sorry daarvoor. Ff niet aan gedacht!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon afwachten, dat het terugkomt ben ik ook wel van overtuigd, ik heb de hele topic meegelezen maar omdat er zoveel helpers reageerden heb ik me afzijdig gehouden.
Teveel info en adviezen kunnen soms ook averechts werken, dat je het spoor bijster raakt.
Ik blijf wel meekijken, succes met autoruns.:thumb:
 
Hoi,

Het is weer zover en ben direct met Autoruns aan de slag gegaan zoals Lange Pier heeft beschreven, tabblad logon en opstarten als administrator. Had een en ander uitgeschakeld waaronder een aantal zaken van Acronis zoals een Scheduler Service. Toen ik echter de PC weer opstartte zag ik diezelfde service weer terug. Staat er NU dus 2x in, 1x met een vinkje erbij en eentje zonder..................
Plaatje heb ik bijgevoegd. Wat nu te doen? Op mijn andere PC met die oude processor en 6Gb aan RAM met Windows10 Home heb ik daar geen last van.
Ik heb speciaal deze PC aangeschaft omdat ik minimaal een i5 Processor nodig heb met 8Gb aan RAM voor het gebruik van SierraCharts.
Deze PC heeft een i7 (4e generatie) met 16Gb DDR3 RAM en de koersdata met SierraCharts en Infinity is echt goed nu in tegenstelling tot de oude PC.

Wat nu te doen?
 

Bijlagen

  • Autoruns1.png
    Autoruns1.png
    43,5 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan