Tjonge jonge
Tha Devil heeft in grote lijnen gelijk. Een wanprestatie is een reden om de overeenkomst te beëindigen (alsof deze nooit bestaan heeft). Tha Devil: dus poen terug!.
Anuzman: je bent (terecht) het haasje. Ook al staat mijn deur open of op een kier: je dringt wederrechtelijk binnen. Dus 1 cm naar binnen en je bent de sigaar. Tha Devil vergelijkt het goed.
Maestro12: je reactie:
"Klein voorbeeld. Als ik mijn auto parkeer met de deuren niet op slot en de sleutels in het contact en iemand gaat dan met mijn auto een stukje rijden (joyriding) dan heb ik dus pech ik heb namelijk niet mijn goed beveiligd. De joyriding blijft dan wel strafbaar voor de wet, maar de eventuele schade aan mijn goed kan ik niet verhalen op de joyrider (via civielrecht"
Hier zakt mijn broek werkelijk van af, ondanks bretels, dus de inbreker in eerder voorbeeld mag dus niet naar binnen, maar wel alles meehalen????? Tjonge jonge, Maestro 12, ik hoop dat het mijzelf een keer overkomt, en dan gun ik het mijzelf zeker. Maak eens een studie van het begrip wederrechttelijk. Een 65+ mag ik de knip pikken omdat ze dralend aan de kassa een half uur nodig had om een euro te dumpen? Zie je dat als uitlokking?
Maar het is HOOGUIT van invloed op de hoogte van de strafmaat danwel de schadevergoeding die de rechter zal opleggen. De opzet is duidelijk.
Sorry Maestro12, maar dit soort adviezen kan niet. Je mag me gerust (of topic) van het tegendeel proberen te overtuigen, graag zelfs, stuur maar een casus met Landelijk Juristen Nummer, en dan praten we verder over de ontleding.