Onbeveiligde FTP leeggehaald. Wat zijn de mogelijke gevolgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anuzman3000

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
bedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedanktbedankt

Laatst bewerkt:
Niet de slimste actie als je het mij vraagt.

Je oma had gewoon het bedrijf moeten contacteren en zeggen dat ze niet tevreden is met het door hun geleverde resultaat.

Volgens mij is het ook mogelijk om het contract te ontbinden en dan het geld terug te krijgen maar daar moet je me niet op vast prikken.

Ze kunnen vast via het IP wel achterhalen wie het was...

Wanneer ik mijn deur open laat staan dan betekent dat toch ook niet dat je dan alles wat binnen staat mee mag nemen?

Inderdaad, gewoon een hele stomme actie... Goede vergelijking Tha Devil... Als het
raam van de electronicazaak 's nachts open staat betekent dit ook niet dat je de TV
die je zo mooi vindt wel mag meenemen.

Ze hebben je geen toegang verleend. Alright, onbeveiligd. Als een oprijlaan geen hek
heeft betekent dat ook niet dat iedereen er zo mag oplopen, laat staan dat hij spullen
uit te tuin naar de maan mag helpen...

Die bestanden waren hún eigendom en daar heb jij vanaf te blijven. Ongevraagd aan
andermans eigendommen komen is in elk geval verboden... En wat verboden is, is
negen van de tien keer strafbaar...

Laatst bewerkt:
Één heel klein pluspuntje, je bent als eigenaar van een goed/object verplicht dit ook dusdanig te beveiligen dat een derde daar niet zomaar iets mee kan aanvangen.

Klein voorbeeld. Als ik mijn auto parkeer met de deuren niet op slot en de sleutels in het contact en iemand gaat dan met mijn auto een stukje rijden (joyriding) dan heb ik dus pech ik heb namelijk niet mijn goed beveiligd.
De joyriding blijft dan wel strafbaar voor de wet, maar de eventuele schade aan mijn goed kan ik niet verhalen op de joyrider (via civielrecht)

Wat jou betreft, ze kunnen (en zullen) aangifte doen, als ze je 'pakken' zal je daarvoor ook bestraft worden, maar de eventuele schade die zij hebben opgelopen kunnen ze niet op jou verhalen want ze hadden 'de deur' open gelaten.

Tjonge jonge

Tha Devil heeft in grote lijnen gelijk. Een wanprestatie is een reden om de overeenkomst te beëindigen (alsof deze nooit bestaan heeft). Tha Devil: dus poen terug!.

Anuzman: je bent (terecht) het haasje. Ook al staat mijn deur open of op een kier: je dringt wederrechtelijk binnen. Dus 1 cm naar binnen en je bent de sigaar. Tha Devil vergelijkt het goed.

Maestro12: je reactie:
"Klein voorbeeld. Als ik mijn auto parkeer met de deuren niet op slot en de sleutels in het contact en iemand gaat dan met mijn auto een stukje rijden (joyriding) dan heb ik dus pech ik heb namelijk niet mijn goed beveiligd. De joyriding blijft dan wel strafbaar voor de wet, maar de eventuele schade aan mijn goed kan ik niet verhalen op de joyrider (via civielrecht"

Hier zakt mijn broek werkelijk van af, ondanks bretels, dus de inbreker in eerder voorbeeld mag dus niet naar binnen, maar wel alles meehalen????? Tjonge jonge, Maestro 12, ik hoop dat het mijzelf een keer overkomt, en dan gun ik het mijzelf zeker. Maak eens een studie van het begrip wederrechttelijk. Een 65+ mag ik de knip pikken omdat ze dralend aan de kassa een half uur nodig had om een euro te dumpen? Zie je dat als uitlokking?

Maar het is HOOGUIT van invloed op de hoogte van de strafmaat danwel de schadevergoeding die de rechter zal opleggen. De opzet is duidelijk.

Sorry Maestro12, maar dit soort adviezen kan niet. Je mag me gerust (of topic) van het tegendeel proberen te overtuigen, graag zelfs, stuur maar een casus met Landelijk Juristen Nummer, en dan praten we verder over de ontleding.

Laatst bewerkt door een moderator:
mathwenders,
Je zit hier op een randje te balanceren.
Andere gebruikers dergelijke dingen toewensen is iets wat wij hier op Helpmij niet willen zien.
Laat het in het vervolg.

@Anuzman3000
Titel aangepast.
Maakt het even wat duidelijker

Laatst bewerkt:
Ik ben het met meastro12 eens. Ze hebben hun server niet beveiligd en zo anderen toegang gegeven tot hun bestanden. Ze mogen dus eigenlijk blij zijn dat er niets ergers is gebeurd. Voor hetzelfde geld had een 'kwaadwillige gebruiker' hun server gebruikt om illegale data & software te verspreiden. Zo'n dingen kunnen dus ook niet, vind ik.
Ze hebben er evengoed schuld aan.

Maar hoort een vraag als deze wel thuis op Helpmij? Echt een technische computervraag
kun je dit niet noemen.

Kijk maar uit, straks wordt Helpmij nog medeplichtig gezien i.v.m. het geven van tips
voor strafvermindering bijvoorbeeld...

Dit is een gewone discussie, zoals er wel meerdere op dit forum zijn zou ik denken.

het forum heet toch niet voor niets 'helpmij'?
En deze discussie is toch niets officieel?
Trouwens, zouden alle advocaten dan gestraft moeten worden omdat ze voor hun client om strafvermindering pleiten? wij zitten dan nog niet eens in een rechtbank hier*-)

Heeft zij aangegeven dat de website niet aan haar eisen voldoet? Of vindt zij dat de website prima is op deze manier? Normaal betaal je niet eerder dan dat je tevreden bent, vooral bij websites.

Als dit allemaal al gedaan is en het bedrijfje zegt van: "Rot maar op, wij hebben ons geld en daarmee ist klaar" vind ik jou actie niet eens zo raar. Legaal is anders, maar bewijs maar eens dat jij het was.

Ze zullen eerst een aanklacht moeten indienen, daarna de bewijzen verzamelen en een provider geeft echt niet zomaar naw gegevens weg van klanten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan