onboard geluidskaart storend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Heb hier een probleem met de onboard geluidskaart op een asrock mobo,pc draait als een speer verder ,maar heel af en toe treed er een heftig krasserig en piepend geluid op uit de speakers,ook als ik niets doe,de pc herstarten is dan de remedie.Dan kan het soms weer voor uren weg zijn en dan treed het plots weer op ,aangezien de pc hier in de huiskamer staat en bijna altijd aan staat is het dus rete irritant.Kabels zitten allemaal goed en ook de speakers zijn al eens vervangen,er zit dus totaal geen regelmaat in.
W:) IE HET WEET IS HEEL SLIM

Zit je pc op een geaard stopkontakt? Als de voeding / pc z'n spanningspiek niet over aarde kan laten wegvloeien, gaat het een andere weg zoeken.
Dat dan je geluidskaart over z'n nek gaat klinkt niet onlogisch.

Net zoals bij Geluids apparatuur altijd de + en de - goed doen + op + en - op - bij geluids apparatuur hoor je het heel erg bij de pc wat minder maar het zou er door kunnen komen!

Ik heb hetzelfde probleem !

Het probleem is dat ik af en toe geruis en gepiep hoor door mijn boxen. Tijdens het spelen van spellen (oud of nieuw) speelt het geluid ook niet goed af. Wanneer ik Internet Explorer open tijdens het afspelen van muziek met iTunes gaat mijn comp veel laden en het muziek buffert. Dat terwijl ik een supersnelle computer heb:

Intel P4 64Bit 3.0GHz model '630' 2MB Cache | So.775 ASRock 775DUAL880Pro VIA Chipset
NVidia GeForce 6200 256MB TV-Out & DVI | SAMSUNG 250GB SATA-II HDD 7200rpm/8MB
1024 MB 533MHz DDR II RAM | 16x LG 4167 Multiformat Dual Layer +&- DVD-RW
Arctic CPU cooler
MidiTower 2x Front / 4x Back USB 2.0
8 Channel AC 97 Audio Codec Sound on Board
10/100 MBit Network on Board = DSL ready

Geluidskaartdriver is geinstalleerd vanaf meegekregen CD en ook DirectX 9.0c is geinstalleerd. Ik heb een legale versie van Windows XP Prof met SP2.

Ik ben ten einde raad en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Hebben jullie beiden toevallig dezelfde geluidskaart?

Ik gebruik deze: 8 Channel AC 97 Audio Codec Sound on Board

Ja ik heb inderdaad wel hetzelfde moederbord als gow,maar het geluid speelt hier keurig netjes en zuiver af soms wel een uur en dan plots klinkt er gekrijs uit de speakers zoals vroeger een annaloog modempie klonk.Oh ja geaarde stopcontacten heb ik niet in de huiskamer.

Hallo
@ "hithotline"... "topicstarter"

Een p.c. is gebouwd om te werken met aarding ....

Probeer deze configuratie eens uit op een geaard stopkontakt .

Zonder aarding kun je vreemde konflikten krijgen , tot ... zelfs ...een volledig defekte p.c.

@"gow" .......

Hopelijk blijft deze nu in zijn eigen topic.... "http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=242730"

Want zo maak je het niet echt overzichtelijk hoor ........

Peter

Laatst bewerkt:
Ja ik weet ook wel dat er in een pc voeding aarde zit,en dat het beter is dat ie aan randaarde hangt.Maar zoals ik al zij heb ik hier in de kamer geen randaarde stopcontact.
Ben al op veel plaatsen geweest maar echt op misschien 10 procent van de gevallen zit de pc op een randaarde stopcontact.We hebben inmiddels al wel een nieuwe driver van de asrock site afgehaald er stond al een nieuwe driver op terwijl het mobootje nog niet zolang uit is.Dus die driver zal dan toch wel problemen hebben gegeven.Het lijkt nu goed te gaan.Ik hou jullie op de hoogte.Het is nu 15 maart en inderdaad het was die klere driver van asrock die het veroorzaakte

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan