Onboard Videokaart vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Realtek

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Gegroet allemaal,

Ik heb al een tijdje lopen zoeken op dit forum over de onboard videokaart maar ik vind maar geen plossing. vandaar dat ik even zelf mijn vraag stelde want ik kom er namelijk niet uit. Het gaat om het volgende het geheugen van mijn onboard videokaart weet ik niet als ik bij eigenschappen van deze computer kijk geeft ie bij kloksnelheid: 2,81 Ghz, 448 MB

Ik denk dus dat de onboard nu op 64 mb staat toch? Dus ik was in de bios ff gaan kijken vond ik een optie met Graphics Win size ofzo en daar kon ik kiezen uit dus 32 mb, 64 mb, 128 mb, 256 mb en zelfs 512 mb. Ik heb het op 256 mb gedaan want 512 vind ik een beetje raar omdat dat mijn totale werk geheugen is :confused:. Dus starte ik mijn syteem opnieuw en ging ik weer kijken maar het bleef op 2,81 Ghz en 448 mb staan dus ik vraag me af hoe ik toch mijn onboard videokaart meer geheugen kan geven want 64 mb vind ik nou te weinig om een leuke game te spelen. Ik hoop datde computer genieën onder ons mij wat meer verlichting kunnen geven. bij voorbaat dank. En mocht u meer informatie nodig hebben over de pc ben uiterraard bereid om te geven.

Mvg

Onboard videokaarten gebruiken vaak shared memory, dat gaat dus echt van je werkgeheugen af.
Wat voor pc/moederbord heb je?

Bedankt voor de snelle reacties jongens,

Ik ben even dat programma'tje aan het downloaden ik zal zo even posten wat de resultaten zijn en nog een vraagje waar kan ik precies mijn moederbord gegevens bekijken want mijn computer is al nogal oud alleen ben ik er pas sinds kort achter dat je onboard kaarten meer geheugen kan geven dat uiterraard van je werkgeheugen af gaat.

mvg

dit is wat ik krijg uit dat programmatje of ben ik bij de verkeerde aan het kijken want dit vind ik heel eigenaardig staatmaar 16 mb :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het kan zou ik hem op 128mb zetten. Anders blijft er bijna geen Ram meer over. Maar dat is je eigen keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan