ongeldige printernaam

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Hoi,
Ik heb hier een OKI C5250 die normaal een m'n PC hangt. Volgende week wil ik die printer gebruiken icm m'n laptop. Ik heb de originele CD's. De eerste keer dat ik de printer op de laptop wou installeren stopte halverwege het proces de laptop (wrs. batterij leeg oid). De 2e en alle volgende keren wil het maar niet lukken. Volg ik de normale procedure (met de CD-rom) dan krijg ik op 't eind -Kan de printer niet installeren. U heeft ofwel een printernaam opgegeven die niet juist is, of de opgegeven printer is niet langer verbonden met de server- (De printer hangt gewoon aan een USB-poort). Ik heb de drivers gedownload van de OKI-site en dan met de wizard printer toevoegen maar ook dat lukt niet, krijg melding -ongeldige printernaam- Ben met systeemherstel teruggegaan naar 'n punt in het verleden, heb ccleaner het register laten cleanen, en weer van voren af aan, maar nee, printer wil niet aan laptop :(
De printer is een OKI C5250, laptop Acer Aspire 3104WLMi, windows XP SP3
Iemand een tip? Alvast bedankt, Nora

probeer eens de laptop op te starten -wacht totdat desktop is verschenen ...
ZONDER de printer

Download op je desktop de juiste drivers voor het juiste besturings systeem

Ga naar configuratie scherm > printers & faxen en verwijder met de rechter muizeknop eventuele printers...

Zet de printer aan en steek NU de printer in de USB poort...

windows zou nu nieuwe hardware moeten moeten hebben gevonden en bied aan de drivers te installeren...

probeer ook de drivers van een andere locatie te downloaden (zijn soms corrupt/beschadigd)

Helaas, dit werkt niet. De lap ziet de printer, maar vervolgens geeft ie weer "ongeldige printernaam".
Ik heb de printer op 'n andere PC (ook windows XP SP3) geinstalleerd daar ging 't probleemloos. Probleem zit in de laptop vrees ik. Ik zie op de laptop bij apparaatbeheer geen gele tekens en vind helaas op het www ook geen oplossing. Mocht iemand nog een tip hebben, graag!
jettro: bedankt.
Nora

wanneer je de laptop opstart,ben je dan ingelogd als administrator? check het volgende:

Ga naar je "Start Menu" en selecteer "Uitvoeren"
Vul in "Regedit" en dan [Enter] toets
Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE>SYSTEM>CurrentControlSet>Control>Print
Klik op Bewerken> Machtiging
Zorg ervoor dat de groep waaronder je zit (gebruikers) het volledig beheer heeft aangevinkt

ongeldige printernaam = error 1801 XP

Ik denk dat er ergens iets vreemds zat in de services maar wat ik ook probeerde het probleem werd steeds groter. Integers delen door nul en nog meer flauwekul. Omdat ik die printer en laptop perse nodig had heb ik uiteindelijk de laptop geformatteerd. Beetje drastische oplossing maar werkt wel. Bedankt voor 't meedenken. Nora.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan