ongelezen e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbk1806

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2006
Berichten
4
hallo,

ik ben nieuw op het forum, en heb een vraag.

ik heb een computer gedeeld met vier personen bij mij thuis, en al ik de computer opstart zie je vier fotootjes van de personen wie op de pc kunnen.

bij die van mij staat dat ik vier ongelezen e-mails heb van een hotmail account die ik heb, maar daar zijn geen ongelezen e-mail meer, hoe kan ik dit verwijderen, want ik vind het vreemd dat de pc dit aan blijft geven.

al vast bedankt,

Jeroen
 
Ik weet niet of je al eens iets in het register van Windows gewijzigd hebt.
Zo niet, wees dan voorzichtig, want het register is - zoals je wellicht weet - het zenuwcentrum van Windows.

Hoe je het aantal ongelezen emails weghaalt bij het Welkomst scherm van Windows XP:

Start Regedit (Start, Uitvoeren, Regedit)

Voor 1 bepaalde user: Ga naar
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/
CurrentVersion/UnreadMail

Voor alle users: Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/
CurrentVersion/UnreadMail

Maak een nieuwe DWORD waarde met de naam MessageExpiryDays

Verander de waarde in 0
(Daarna een reboot natuurlijk)
 
ik heb nog nooit wat in het register gedaan, en wat je nu opschrijft is hokus spokus :confused: voor mij hahahaha

waar zoek ik dat wat jij aan geeft?

Jeroen
 
Oeit,

Klik op START en typ in het vak Uitvoeren: regedit.
Het register van windows wordt geopend in de registereditor.
nu blader je naar de aangegeven 'map' en maakt de nieuwe sleutel aan via het menu 'Nieuw' > Dwordwaarde.
Nadat je deze hebt aangemaakt zie je die rechts in het venster verschijnen.
Je dubbelklikt daarop en stelt de waarde in op 0 (nul dus)
 
Ja je hebt gelijk.
Ik werk zo geregeld met aanpassingen en aanvullingen op het register dat ik nooit een backup maak ..... sterker nog: wat is de meest eenvoudige en snelle manier om dat te doen (en evt. weer terug te zetten)?
 
Valijn zei:
Ja je hebt gelijk.
Ik werk zo geregeld met aanpassingen en aanvullingen op het register dat ik nooit een backup maak ..... sterker nog: wat is de meest eenvoudige en snelle manier om dat te doen (en evt. weer terug te zetten)?


register back-up

Ga hiervoor naar Start -> Uitvoeren

Type daar regedit in.

Als het goed is verschijnt nu het register van Windows XP.

Vervolgens kun je nu onder Bestand kiezen voor Exporteren (let er overigens wel even op dat Deze Computer geselecteerd is in plaats van een andere zogenaamde subsleutel).

Kies een gepaste naam voor je back-up en save de instellingen.
Mochten er problemen voordoen aan de hand van register-veranderingen, is het nu erg makkelijk om datzelfde bestand weer te importeren.
 
Ok, hartstikke bedankt.
Heb zelf wel nooit problemen gehad, maar als advies altijd handig (en als ik op de pc van een ander aan de gang ben .... !)
 
Valijn zei:
Ok, hartstikke bedankt.
Heb zelf wel nooit problemen gehad, maar als advies altijd handig (en als ik op de pc van een ander aan de gang ben .... !)

graag gedaan.
 
Welkom op Helpmij.nl

jbk1806 zei:
hallo,

ik ben nieuw op het forum
Jeroen

De vraag wordt verplaatst naar een geschiktere sektie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan