Online GUI Builder (of zoiets)

• Onderwerp starter Onderwerp starter piros
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

piros

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hoi,

Ik wil graag een website bouwen met de volgende functionaliteit:

Een administrator kan voor elke gebruiker (groep) een specifieke grafische indeling maken van de layout van de desbetreffende pagina. Omdat de meeste administrators geen verstand hebben van programmeren wil ik hun hierbij helpen door het leveren van een online gui builder (Deze draait gewoon bij de applicatie, als de admin inlogt krijgt hij de mogelijkheid pagina's te creëren wijzigen of te verwijderen.

Nu wil ik zoiets krijgen als in een 'normale' software omgeving: lijst met objecten (buttons, label, e.d) die men doormiddel van Drag and Drop plaatst op het scherm.
en daarna hiervan de property's wijzigt.

Aan de serverzijde draait nu een PHP applicatie die communiceert met een specifieke Delphi programma.

De communicatie tussen Webserver - Client geschiedt op basis van XMLHTTPrequest (XML).

Is het mogelijk om het in 'Runtime' te laten creeeren van een Grafische Webinterface?

(ben me al aan het verdiepen in AJAX en Javascript maar weet niet of het hiermee kan en dit de meest geschikte manier is)

Graag hoor ik jullie reactie.

Peter

pffff.... dat's niet niets! Zover ik weet bestaat een standaard iets hiervoor niet; je zult dan naar een webapplicatie-bouwer moeten gaan en er harde centen voor neer gaan tellen, want zo'n custom applicatie is niet niets. (de makkelijke weg)

Javascript is (uiteraard) je enige mogelijkheid om dynamische websites te maken ('runtime' dynamisch, that is). AJAX (javascript dus ook) zorgt voor client->server requests zonder refresh.

Mocht je dit zelf willen gaan doen (de moeilijke weg) zal je je heel erg in html, css en javascript moeten verdiepen. Als je zelf ook de server-side programmeert ook php (en sql, want je zal waarschijnlijk dingen in een DB willen opslaan). Dit is echt niet iets dat je in een weekeindje doet, ook niet in 10 weekeindjes. Er gaan jaren voorbij voordat je zoiets kan maken.

:thumb:

Dus eigenlijk is Javascript (icm AJAX) in ieder geval wel hiervoor de meest aangewezen techniek.

Ik heb niet gezegd dat het in 1 weekend gereed moet zijn. Er moet natuurlijk altijd een uitdaging zijn.

Ik denk dat ik eens ga kijken of ik andere zo gek krijgen om dit mee vorm te geven.
(misschien een project in Sourceforge?)

Weet nu in ieder geval dat mijn 'cursus'-tijd in javascript (en Ajax) nuttige tijd is/zal gaan worden.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan