onmogelijk om 2 computers tegelijk op internet te krijgen via @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paauwer

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Ik heb sinds kort een abonnement van @home. Voorheen had ik een abonnement van Demon. In eerste instantie had ik alleen een laptop. Daar zat ik via een Belkin router draadloos op aangesloten. Later is er een pc bijgekomen en heb ik er een switch (hub) tussen gezet. De switch verdeelde internet naar de pc en naar de router (die het weer doorzette naar de laptop). Dit werkte perfect. Nu ben ik dus overgestapt naar @home. De modem die ik van Demon had ontvangen heb ik vervangen met het modem van @home en ik had gedacht dat het dan goed zou zin. Maar dit is niet het geval. Op zich heb ik wel verbinding, maar het is of met de pc of met de laptop. Als ik op de pc internet wil nadat de laptop online is geweest moet ik zorgen dat de laptop niet op internet zit en alles resetten voordat ik eindelijk internet op de pc heb. Ik heb al honderden forums bezocht, maar het wil niet baten. Ik ben in de configuratie geweest van mijn router om de computernaam in te geven die ik van @home gekregen heb, maar ook dat zorgt niet voor een verbinding op beide computers. De 2e computer die dan op internet wil krijgt problemen tijden het verkrijgen van netwerk adres en meestal komt daarna de melding kan geen ip vernieuwen en beperkte of geen internettoegang. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen. Athome werkt niet mee. Zij ondersteunen de router niet en zeggen dat ik er 1 van hen moet kopen. Op het punt gestaan maar dan geeft die shop weer aan dat de router niet essent gekeurd is??? Is er dan wel ondersteuning of ook nog steeds niet. Verder veel slechte berichten over die router gezien dus daarom wil ik er ook eigenlijk geen geld aan uit geven. De router en switch waren eerlijk gezegd al duur genoeg en hebben altijd goed gewerkt. Dat moet nu toch ook via @home kunnen. Wie kan mij helpen.

Graag hulp want ik zit met mijn handen in het haar. Ben nu al ruim een maand bezig

Haal de hub er tussen uit...
Hang de Router aan het modem, zet zowel de Router als beide PC's op DHCP en het zaakje zou moeten draaien...... [heeft niets met @home te maken, meer met het feit dat je een hub aan je modem hebt... die veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk de IP problemen]
Controleer daarna met IPconfig of beide PC's een 192.168.1.1 [router adres] als gateway hebben.....

Staan er nog oude IP adressen in de LAN kaartjes op beide computers ?
Kijk daar eens via het configuratiescherm en dan netwerkverbindingen.
Klik op de netwerkkaart met rechtermuisklik en dan de eigenschappen van internetprotocol.

Haal de hub er tussen uit...
Hang de Router aan het modem, zet zowel de Router als beide PC's op DHCP en het zaakje zou moeten draaien...... [heeft niets met @home te maken, meer met het feit dat je een hub aan je modem hebt... die veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk de IP problemen]
Controleer daarna met IPconfig of beide PC's een 192.168.1.1 [router adres] als gateway hebben.....

Deze opstelling had ik eerst geprobeerd, maar dit werkte ook niet. Dacht misschien dat het kon liggen aan het feit dat de PC te ver weg van de router stond en daardoor niet zo´n goed draadloos bereik had. Daarom heb ik de hub er weer tussen gezet. Het is trouwens wel mogelijk om verbinding te krijgen op de pc. Maar alleen als er niet via een andere computer verbinding is. Het lijkt een beetje op wie het eerst aangemeld is krijgt verbinding. Heeft de hub er dan toch nog iets mee te maken?? En waarom had ik via Demon op die manier wel een goede verbinding dan? Zou toch ook moeten werken bij een ander...

Staan er nog oude IP adressen in de LAN kaartjes op beide computers ?
Kijk daar eens via het configuratiescherm en dan netwerkverbindingen.
Klik op de netwerkkaart met rechtermuisklik en dan de eigenschappen van internetprotocol.

Zie reactie net....Het is trouwens wel mogelijk om verbinding te krijgen op de pc. Maar alleen als er niet via een andere computer verbinding is. Het lijkt een beetje op wie het eerst aangemeld is krijgt verbinding. Dan zijn de IP adressen toch goed anders moet ik afzonderlijk van elkaar toch ook geen verbinding kunnen krijgen??

Laatst bewerkt:
Je zal in de router het CP/CA nummer van @home moeten zetten, vervolgens alles op DHCP en je kan met iedere pc op internet.

Je zal in de router het CP/CA nummer van @home moeten zetten, vervolgens alles op DHCP en je kan met iedere pc op internet.

De router heb ik het CP nummer gegeven van @home. Waar moet ik dan alles op DHCP zetten? en moeten de pc´s ook nog het CP nummer van @home hebben?

gr.

De router heb ik het CP nummer gegeven van @home. Waar moet ik dan alles op DHCP zetten? en moeten de pc´s ook nog het CP nummer van @home hebben?

gr.

Zowel extern (WAN) als intern (LAN) kan je op DHCP in de router en pc's zetten.
De pc's mogen iedere naam hebben die je wilt maar niet het CP nummer van @home.

Zowel extern (WAN) als intern (LAN) kan je op DHCP in de router en pc's zetten.
De pc's mogen iedere naam hebben die je wilt maar niet het CP nummer van @home.

Sorry hier weet ik niets van. Hoe moet ik DHCP aanzetten?

In jouw router weet ik het ook niet, daarvoor zal je even de handleiding door moeten lezen, op de pc's zal er bij netwerkinstellingen->TCP/IP protocol->eigenschappen 'automatisch IP adres verkrijgen' moeten kome te staan.

In jouw router weet ik het ook niet, daarvoor zal je even de handleiding door moeten lezen, op de pc's zal er bij netwerkinstellingen->TCP/IP protocol->eigenschappen 'automatisch IP adres verkrijgen' moeten kome te staan.

Daar staat het ook op. Zag later ook bij WINS dat DHCP is ingeschakeld. In mijn router kan ik niets vinden. Ben wel in het menu geweest. Moet er bij specify IP adres niets staan dan??

Dit is mijn keuze in het Router menu:

Channel and SSID
Encryption
Specify IP address
MAC Adress Control
Wireless Bridge.

Als het goed is zit er een prtsc bij.

Bijlagen

Je CP nummer staat in elk geval op een plaats waar het niet hoort.

Geef eens het type van de Belkin router, dan zal ik eens kijken of ik de handleiding kan vinden.

Je CP nummer staat in elk geval op een plaats waar het niet hoort.

Geef eens het type van de Belkin router, dan zal ik eens kijken of ik de handleiding kan vinden.

Ok. Dacht toch echt dat het daar goed stond. Mijn Belkin router is type F5D7130.

hmmz, als ik het zo lees is het geen router maar een Wireless accespoint, dat kan dus niet werken bij @home zonder routerfunctie.
Het CP nummer kan slechts eenmaal inloggen bij @home, vandaar dat je ook met slecht één pc tegelijk op internet kan.

hmmz, als ik het zo lees is het geen router maar een Wireless accespoint, dat kan dus niet werken bij @home zonder routerfunctie.
Het CP nummer kan slechts eenmaal inloggen bij @home, vandaar dat je ook met slecht één pc tegelijk op internet kan.

Werkt een switch (hub) ook niet dan. Want in de huidige constructie draait alleen de laptop op de belkin router. Eerst komt zeg maar het modem van @home. Daarna een switch met een draad naar de pc en een draad naar de belkin ap. Zo werkte het ook bij Demon. Kan dat hier ook werken?

gr.

Nee, ook dat gaat niet werken.
Je kan namelijk ook in de switch niet het CP nummer krijgen, er zit niets anders op dan een simpele bedrade router aan te schaffen en die in combinatie met je WAP te gebruiken of iets meer geld uitgeven en direct een wireless router te kopen.

Nee, ook dat gaat niet werken.
Je kan namelijk ook in de switch niet het CP nummer krijgen, er zit niets anders op dan een simpele bedrade router aan te schaffen en die in combinatie met je WAP te gebruiken of iets meer geld uitgeven en direct een wireless router te kopen.

Ok als er niets anders op zit. Is er nog een mogelijkheid om uit te sluiten dat mijn belkin ook een router is, want toen ik hem kocht ben ik er wel vanuit gegaan dat het een router was.

Zie ook het plaatje wat ik had gestuurd. Daar staat bovenin ook DSL/gateway router setup Utility

gr.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan