Onregelmatige internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco4711

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
Heb je een adsl of kabel aansluiting: Ik heb een kabelmodem, 4Mb down / 512k up.

Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) : Ik heb windows XP

Gebruik je een firewall en zo ja welke: Ja, ik gebruik de firewall van mijn router.

Welk merk en type router of modem gebruik je: Heb een Belkin F5D7231-4P router. Modem is een Docsis kabelmodem, provider is Caiway.

Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan : Ik heb een Toshiba notebook M40X-250 met een Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection kaart.

Het probleem wat ik heb is dat mijn internetsnelheid varieert met wel hele grote verschillen.
Wanneer ik mijn snelheid test op speedtest.nl haal ik een downloadsnelheid van zo'n 500kb/s.
Maar op andere momenten is de snelheid zo'n 10kb/s.
De verbinding met de router is 54Mbs of soms 48Mbs...goed lijkt me.
Heb geprobeerd om de firewall uit te schakelen...dit hielp niet. Ook heb ik de router op andere kanalen ingesteld, wat ook niet hielp.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, of dat dit misschien normaal is?
Alvast hartelijk bedankt voor enig input.

Met vriendelijke groet,
Marco

Op welke momenten valt de snelheid zo terug?

Ben je dan iets speciaal aan het doen? Heb je meerdere PC's op het internet op dat moment? Draai je limewire op dat moment? Hoe laat is het? Misschien is het rond 19h00 en zijn er veel anderen in je straat op dat moment ook aan het surfen.

Dat heeft met wat factoren te maken inderdaad.
Wanneer er een hele hoop mensen naar een bepaalde site aan het kijken zijn, zal die snelheid teruglopen. Ook waneer ze allemaal eenzelfde fiole aan het downloaden zijn.

Welkom op helpmij.nl overigens

neemt de signaal sterkte van je wireless meschien af
dit is onafhankelijk van de snelheid bv 54 bit

Helaas komt het ieder moment van de dag voor. Zelfs 2 uur 's nachts.. :(
Geen andere computers die op dat moment gebruik maken van de router, geen download programma's die aan het downloaden zijn.
Het meest irritante is dat het ook voorkomt wanneer ik online aan het gamen ben. Dan gaat de ping boven de 100.
De signaalsterkte is zoals ik eerder vermeldde 54Mbs of 48Mbs, dus daar lijkt niets mis mee.

Misschien eens contact opnemen met je provider en een duidelijk antwoord vragen?

Aan m'n internetprovider kan het niet liggen.
Als ik m'n desktopcomputer gebruik die via UTP is aangesloten op de router, dan haal ik wel normale snelheden.
Ook wanneer ik de laptop via de kabel aansluit dan is de snelheid normaal. Dus dan lijkt het erop of het toch in het draadloos gedeelte is. Of een storing, of een verkeerde instelling.

54Mbs is niet de signaal sterkte dit is de snelheid van communiceren tussen in dit geval je router en de computer.
Ik heb hier zelf een slechte signaalsterkste gehad maar de snelheid zat wel nog rond de 54. Dat zie je aan die groene blokjes duw maar is dubbel op je icoontje van je wirelles verbinding
of surft er mischien iemand mee van de buren heb je je wirelles beveiligd. Dit kan ook onbewust zijn dat je buur meesurft he.

is je wirelles netwerk beveiligd?

Hoe laat je je draadloze verbinding opzetten ? Via de wireless zero van XP of dmv clientsoftware dus de IntelPro ?

Ik heb het ook dat het signaal ineens, zonder reden wat zwakker wordt. Hierdoor gaat m'n internet btw niet trager want heb "maar" een 4mbit verbinding en hij blijft altijd rond de 48/54 en soms es 36 hangen.

Hoe komt dat trouwens? Dat het signaal ineens zwakker is terwijl je op dezelfde plaats blijft zitten?

Upsidaisy: Wat bedoel je precies?
Ik heb de verbinding tot stand gebracht dmv de software die met de router werd geleverd. En heb tijdens de setup de Intel geselecteerd.
Hoop dat je dat bedoeld.

Zaterdag komt m'n zwager met een andere netwerkkaart. Even proberen of dat het is.

IntelPro heeft speciale software die de verbinding opzet.Deze moet je downloaden op internet.Misschien dat het dan stabieler is.

Upsidaisy: Als jij er toch niet zou zijn.... :)
Ik heb de nieuwste software gedownload en geinstalleerd voor de IntelPro netwerkkaart.
En?? Werken als een speer... :)

Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan