Heb je een adsl of kabel aansluiting: Ik heb een kabelmodem, 4Mb down / 512k up.
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) : Ik heb windows XP
Gebruik je een firewall en zo ja welke: Ja, ik gebruik de firewall van mijn router.
Welk merk en type router of modem gebruik je: Heb een Belkin F5D7231-4P router. Modem is een Docsis kabelmodem, provider is Caiway.
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan : Ik heb een Toshiba notebook M40X-250 met een Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection kaart.
Het probleem wat ik heb is dat mijn internetsnelheid varieert met wel hele grote verschillen.
Wanneer ik mijn snelheid test op speedtest.nl haal ik een downloadsnelheid van zo'n 500kb/s.
Maar op andere momenten is de snelheid zo'n 10kb/s.
De verbinding met de router is 54Mbs of soms 48Mbs...goed lijkt me.
Heb geprobeerd om de firewall uit te schakelen...dit hielp niet. Ook heb ik de router op andere kanalen ingesteld, wat ook niet hielp.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, of dat dit misschien normaal is?
Alvast hartelijk bedankt voor enig input.
Met vriendelijke groet,
Marco
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) : Ik heb windows XP
Gebruik je een firewall en zo ja welke: Ja, ik gebruik de firewall van mijn router.
Welk merk en type router of modem gebruik je: Heb een Belkin F5D7231-4P router. Modem is een Docsis kabelmodem, provider is Caiway.
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan : Ik heb een Toshiba notebook M40X-250 met een Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection kaart.
Het probleem wat ik heb is dat mijn internetsnelheid varieert met wel hele grote verschillen.
Wanneer ik mijn snelheid test op speedtest.nl haal ik een downloadsnelheid van zo'n 500kb/s.
Maar op andere momenten is de snelheid zo'n 10kb/s.
De verbinding met de router is 54Mbs of soms 48Mbs...goed lijkt me.
Heb geprobeerd om de firewall uit te schakelen...dit hielp niet. Ook heb ik de router op andere kanalen ingesteld, wat ook niet hielp.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, of dat dit misschien normaal is?
Alvast hartelijk bedankt voor enig input.
Met vriendelijke groet,
Marco