Onstabiele pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrazyMonky

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
40
Hallo,

Ik heb al 2 jaar een onstabiele pc die ik bij mijn vader gebruik. De problemen zijn onder andere spellen die op deze pc heel vaak crashen en op mijn eigen pc prima lopen(dit gebeurd het meeste), compleet vastlopen(reset knop moet gebruikt worden) en bsods. De problemen zijn begonnen meteen vanaf de bouw van de pc(dus ik denk niet dat het een update was) maar waren steeds niet erg genoeg om de knoop door te hakken en uit te vinden wat het was, tot ik er nu wel een beetje gek van word. :eek:

De pc in kwestie:
Intel I5 4570
Corsair XMS3 1333mhz 8 GB
ASUS H81M-C
Gigabyte GTX 650 TI BOOST
Corsair CX430
WD Blue 1 TB

Temperatuur is geen probleem. Ik heb de nvidia drivers al een paar keer veranderd.
Ik heb de 4 bluescreens naar mijn dropbox gezet want ik ben hier alleen in het weekend, dus die kan ik hier opzetten als jullie het willen.
De bluescreen codes om een idee te geven:
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED(2x)
SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Alvast bedankt.

edit: sorry als dit in het verkeerde topic staat, ik weet niet goed waar dit bij moet.
 
Laatst bewerkt:
Op welke Windows versie draait de computer ?
Staat er een anti-virus pakket op de computer ? Zo ja welk merk ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem 2 passes laten doen met memtest, geen errors.

Ik heb deze computer nog nooit overclockt.
speccy.png
 
Code:
On Sat 21-5-2016 17:24:25 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\052116-15069-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x6F400) 
Bugcheck code: 0x1E (0xFFFFFFFFC0000005, 0x113B91A8, 0x8, 0x113B91A8)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time. 



On Sat 21-5-2016 17:24:25 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0) 
Bugcheck code: 0x1E (0xFFFFFFFFC0000005, 0x113B91A8, 0x8, 0x113B91A8)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time. 



On Sat 14-5-2016 18:12:09 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\051416-15085-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70380) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF80003093792, 0xFFFFF8800784EC40, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time. 



On Sat 30-1-2016 10:52:15 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\013016-17830-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x73C00) 
Bugcheck code: 0xD1 (0x0, 0x2, 0x8, 0x0)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time. 



On Sat 19-12-2015 10:33:22 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\121915-22557-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x73C10) 
Bugcheck code: 0x1E (0x0, 0x0, 0x0, 0x0)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time. 





--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

5 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.



Dus het lijkt een driver te zijn, maar hoe ga ik die ooit vinden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Goed plan, de laatste versie proberen met die updater, die er tussen zitten gaan veel over de systeem stabiliteit, 2401 dus.
 
Hmmm, nou moet ik wel even vragen hoe ik hem update voordat het mis gaat, in het zipje van ASUS zit alleen een CAP bestand.

Volgens de asus website zou ik de bios niet hoeven te updaten voor deze processor, natuurlijk is extra stabiliteit altijd handig.
 
Laatst bewerkt:
Bij de tools zit een EZ updater in.

Kijk ook in de manual voor een bios update.
 
Oke bios geupdate, dan nu hopen dat ie het doet?

Nou het is niet verholpen, kreeg net een bsod.. Weer een KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

On Sun 22-5-2016 12:49:40 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\052216-24180-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x6F400)
Bugcheck code: 0x1E (0xFFFFFFFFC0000096, 0xFFFFF80003121224, 0x0, 0x0)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
 
Laatst bewerkt:
Mss schept Bluescreenview wel duidelijkheid:

Download
51a72e659f5b4-bluescreenview-6.jpg.png
BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
 
Had je die drivers dan wel gedaan?
Overigens verteld Whocrashed hetzelfde.......
 
Chipset drivers had ik gedaan en naja ik ben van die nieuwste nvidia drivers die jij hebt gelinked naar wat oudere gegaan omdat mensen zeiden dat die stabieler waren, maar dat hielp ook niet. Dan zal ik nu wel weer naar de nieuwsten gaan om het makkelijker te maken.
 
Als je BSODs 3rd party gerelateerd zijn, kan Driver Verifier helpen een corrupt stuurprogramma te ontmaskeren door deze te markeren en een BSOD te veroorzaken.


1.Maak een Windows System Restore Point -
Vista- START | typ rstrui - maak een herstelpunt
Windows 7 -START | typ herstelpunt |selecteer "Een herstelpunt maken"
Windows 8.1 / 8 -- Microsoft Systeemherstel gebruiken (Windows 8)
Windows 10 - Systeemherstel gebruiken in Windows 10

2.Voer Driver Verifier uit -

Klik op START | typ verifier.exe | maak onderstaande selecties -

1. Selecteer 2e optie - "Aangepaste instellingen opgeven (voor programmeurs)"
2. Selecteer 2e optie - "Instellingen in een volledige lijst selecteren"
3. Vink alles aan behalve:
  • In behandeling zijnde I/O-aanvragen forceren
  • Simulatie van weinig beschikbare bronnen

4. Selecteer de laatste optie -"Stuurprogramma's in een lijst selecteren"
5. Klik op de Leverancier kolom
6. Vink alles aan behalve "Microsoft"
7. Klik op Voltooien
8. Herstart
***BELANGRIJK:

Als DriverVerifier een corruptie vindt, zal dit resulteren in een BSOD.

  • Na het opnieuw starten, start in de veilige modus - tik herhaaldelijk op de F8-toets tijdens het opstarten
  • Schakel Driver Verifier uit. Typ: verifier /reset en start vervolgens opnieuw op
  • Voer Bluescreen uit:
    Download
    51a72e659f5b4-bluescreenview-6.jpg.png
    BlueScreenView en installeer deze.
    • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
    • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
    • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
    • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan