Ontgrendelen sjabloon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meharis

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
16
Als ik een wijziging in een bestaand sjabloon (Dreamweaver CS3) wil maken (headerruimte vergroten) krijg ik constant de melding dat de 'code is vergrendeld door een sjabloon, wijzigingen gaan verloren'.
Het in- en uitchecken van bestanden staat NIET aangevinkt. Maar ook wel aangevinkt werkt het niet. Het sjabloon via 'middelen' en het icoontje 'bewerken' geeft geen ander resultaat. Via menu 'wijzigen - sjablonen - huidige pagina aanpassen' heeft ook hetzelfde resultaat.
De broncode is grijs en kan ook niet gewijzigd worden.

Kan iemand mij een tip geven?
Dank daarvoor.
 
Laatst bewerkt:
wijziging in een bestaand sjabloon

Na openen "opslaan als"
dus onder andere naam.
Wijzigen,
en als het naar je zin is
"opslaan als sjabloon" onderd nieuwe naam.

:cool:
 
Hallo Peter,

Dank voor je reactie.
Heb dit uitgeprobeerd, maar het geeft geen resultaat. Zelfde melding. Ook als ik als .htm wegschrijf.
 
Die link had ik al bekeken. Daarin wordt wel vermeld dat in dreamweaver sjablonen bepaalde delen niet (meer) bewerkbaar zijn.
Dat blijft dus lastig. Ik denk dat de enige oplossing is de pagina opnieuw bouwen.
Vooral bij wat uitgebreidere basispagina's is dat wel tijdrovend. Ik hoopte dat dit ondervangen kon worden.
 
Kennelijk kunnen de niet-bewerkbare gebieden in een eenmaal bewaard sjabloon gewoon niet meer naderhand worden aangepast. Dit wetende zet ik voortaan een basispagina op als normale html-pagina, om deze daarna - via bewaren als - als sjabloon te saven. Zijn er dan later toch nog wijzigingen noodzakelijk (buiten de bewerkbare gebieden), dan kan ik op de oorspronkelijke html-pagina terugvallen. Ik had nu in mijn voorkeuren staan dat een nieuwe pagina standaard een sjabloonpagina moet zijn. Die instelling verander ik dus maar snel in een standaard html-pagina! Al doende leert men .......
Dank in elk geval voor je response!
 
Dit gaat volgens mij wel, indien je in het bestandenpaneel dubbelklikt op de template die je wilt aanpassen. Na de aanpassingen zal DW je vragen om de sjabloonbestanden bij te werken.
Mvg,
Jeanmi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan