ontplofte processor??!!! help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

noxel

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
72
hallo,
ik heb net een beetje aan de computer van mijn zus zitten prutsen, extra ram geheugen kaartje erin gezet. ook direct fv een kilo stof eruit gehaald. pc weer in elkaar gezet en teruggegeven aan me zus...
sluit ze hem weer aan en toen ze hem aanzette gaf die een klap, (zei ze) en ik werd ook meteen geroepen en er kwam een dikke brandlucht uit de processor. (pentium 4) sinds doen doet hij ook helemaal niets meer. alleen het lampje achterop (aan-uit schakelaar) brand vrolijk door.
kan iemand mij helpen??????
groetjes maarten
 
nou in 1 keer een klap kan er misschien nou weet ik zeker, dat het board het heeft begeven ( moederbord ) misschien door korts sluiting, en ja ik weet hoe dit ruikt, erg vies
 
en dat komt door dat geheugen staafje?
en kan ik nu de hele pc weggooien?
 
trouwens... als er kortsluiting is springt toch direct de aardlek schakelaar van het huis eruit?
dat was nu niet het geval.....
 
Misschien dat het alleen de processor betreft, of alleen het moederbord. Had ik ook, geen knal, maar alleen het moederbord was kapot.
 
Hoi...

Ff vraagje voor de zekerheid....
Weet je zeker dat het de processor is?Heeft ze niet aan de voedingsstand gezeten/achterop?Indien aanwezig?(220v-115v)
Men zal niet de eerste zijn die (uit nieuwsgierigheid)de stand verzet.
 
Laatst bewerkt:
nee, het is wel raar dat maar weet je het zeker dat het de Cpu was?? dit kan je bij een pc zaak laten onderzoeken is het moederbord niet beschadigd?? dan zou je er een nieuwe cpu in kunnen zetten
 
mijn zus zei dat de vonken uit de achterkant kwamen en er toen een hele indringende brandlucht was.. deze heb ik zelf ook nog geroken. maar die geur kwam ook echt alleen uit de processor....
 
FPU dus ( Power Supply die ontploft is, loop zelf dan alles eens goed na, kan je er eventueel foto's van maken ??? waar je denkt dat het gebeurd is ?

PS: ik kan je zelf nu niet zoveel helpen wegens het maken van een werkstuk ) anders het ik makelijk wat meer kunnen uitleggen
 
Laatst bewerkt:
ik ben niet zo heel technisch wat computers betreft (daarom ook lang zal helpmij.nl leven!!:thumb:) maar wat is dan een cpu? en het schuifje bij de voeding staat op 230.... (is dat goed) en ik wil best foto's maken maar ik zou niet weten waarvan... kun je dan zien dat er iets verschroeit is ofzo? op het moederboard is in ieder geval niets te zien.
 
ik ben niet zo heel technisch wat computers betreft (daarom ook lang zal helpmij.nl leven!!:thumb:) maar wat is dan een cpu? en het schuifje bij de voeding staat op 230.... (is dat goed) en ik wil best foto's maken maar ik zou niet weten waarvan... kun je dan zien dat er iets verschroeit is ofzo? op het moederboard is in ieder geval niets te zien.

ik kan makelijk zien of er iets is door gebrand van een chip mits een heldere foto, daar moet ik wel lang naar kijken dan . cpu=processor 230V is goedja
 
ik ben nu met een vriend in gesprek en misschien geeft dt het hele verhaal een hele andere wending.. daarui blijkt ook maar weer hoe a-technisch ik ben...
die vierkante box waar je de voedingskabel in stopt. zit ook een ventilator aan de achterkant.. is niet de processor zegt hij... maar daar komt dus die branderige lucht uit.
 
en wordt het dan de winkel om een hele nieuwe pc uit te zoeken of alleen fv nieuwe voeding? :p
 
Dus het is opgelost dan, PS: hoeveel wattage is je voeding ?? dat kan er allemaal mee temaken hebben

Vandaag 20:52> eerst kijken wat hun zeggen al kan een zwaardere voeding geen kwaad denk je niet ???
 
Als je mazzel hebt alleen een nieuwe voeding.Geen mogelijkheid om er ergens 1 te lenen cq ff over te zetten etc?
 
ja nou als ik weet of het alleen een kwestie is van de voeding vervangen of een nieuwe pc kopen danis het helemaal opgelost, maar waar kan ik dat zien van dat wattage?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan