Ontvangen duurt lang

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Prima, maar hoe gaat dat?Ik ben 81 en weet dat niet zo goed.Als je me wilt helpen, graag!

Sory, maar hier kan ik niet veel.!

Hier staat hoe je een nieuw profiel kan aanmaken. En als het te lastig is, moet je even in je buurt kijken naar iemand die je erbij kan helpen.
PS: Maak altijd backups!

HIEr is de screenshot

Dat is niet verzenden, maar verzenden en ontvangen. Een klein, maar hier belangrijk detail.

Als je goed naar de afbeelding kijkt is het verzenden geen probleem. De vertraging ontstaat omdat hij na het verzenden ook een synchronisatie uitvoert op de hele mailbox.

In principe zou hij dat helemaal niet moeten doen na het verzenden van mail, alleen als je mail "met de hand" verzend via het verzenden/ontvangen knopje dan gebeurt dit.

Mail zou, standaard ingesteld, meteen moeten verzenden zonder enige handeling van jou.

Als je een mail maakt en op versturen klikt dan zou die mail in de map "Postvak uit" tevoorschijn moeten komen en dan binnen een paar seconden automatisch verzonden moeten worden.

En hoe stel je dat in?

Ik denk dat je beter eerst kan kijken naar je profiel. Dit lijkt me niet een instelling, maar een corruptie ergens.

Volgens enigma147 > "Mail zou, standaard ingesteld, meteen moeten verzenden". Dat gebeurd volgens mij ook, immers er staat een groen vinkje bij ...@kpnmail.nl - Verzenden... Voltooid

De vertraging volgens enigma147 > "De vertraging ontstaat omdat hij na het verzenden ook een synchronisatie uitvoert op de hele mailbox."

Door het laatste ontstaat "vertraging" en een dialoogvenster.
Dus het probleem is > Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via mcl...

De vraag is dan, wat is dit? Is dit normaal en noodzakelijk? Hoe schakel ik die synchronisatie uit?

Hier gebruik ik Outlook 2024 en daarvoor Outlook 2019 en heb hetzelfde als @mcl
Kleine IMAP mailboxen zijn snel klaar maar het synchroniseren van een wat grotere IMAP mailbox (.ost bestand 228MB is niet echt groot) duurt relatief lang. PC en internet zijn snel genoeg en de tip van @Lange Pier (Prestatieproblemen oplosser) kan geen fouten vinden.

1784920671656.webp
Direct verzenden = Uit
Automatisch verzenden/ontvangen = Uit

Ik synchroniseer dus zelf. 1784920061545.webp en dat duurt best wel even.

Ik heb geen oplossing.... 🧐

Ja, dan is het niet echt een probleem zoals voorgelegd, maar is "geduld" het probleem. Zet een vinkje bij > Dit dialoogvenster niet weergeven ... (zie screenshot) en het is opgelost.

Zet een vinkje bij > Dit dialoogvenster niet weergeven ... (zie screenshot) en het is opgelost.
Haha, dan weet ik niet wanneer synchroniseren klaar is.

Bijlage verwijdert i.v.m. emailadres in het doc.

Prima, maar hoe gaat dat?Ik ben 81 en weet dat niet zo goed.Als je me wilt helpen, graag!
Ik denk dat eerst controleren van de instellingen het meest praktische is.

- Klik op nieuwe mail maken.
- Maak een test mailtje maar verzend het nog niet.
- open postvak uit zodat je kan zien of daar het testmailtje in komt en ook weer verdwijnt.
- Zorg dat je zowel het postvak uit als het mailtje kan zien en klik op verzenden. Doe verder niets.
- Komt het mailtje in postvak uit? En verdwijnt hij binnen een paar seconden zonder dat je iets doet?

Als het antwoord op beide ja is, dan hoef je niets te doen, behalve niet meer op verzenden en ontvangen te klikken na het verzenden van mail.

Om bij te houden of er nieuwe email is binnengekomen op al die emailaccounts gebruik ik al jaren de gratis POPPeeper (werkt goed met IMAP/POP/Gmail). Elke 15 minuten wordt alles gecheckt en in het systeemvak zie ik het aantal nieuwe emails.

Haha, dan weet ik niet wanneer synchroniseren klaar is.
Is dat een vereiste? Dat is toch een 'automatisch' proces, wat op de achtergrond wanneer nodig actief blijft. Dat hoef je toch niet te zien?

Als het antwoord op beide ja is, dan hoef je niets te doen, behalve niet meer op verzenden en ontvangen te klikken na het verzenden van mail.
De vertraging ligt bij het synchroniseren.
Verzenden van emails gaat snel, zie screenshot.

Terug
Bovenaan Onderaan