Onverwacht afsluiten van de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

schipper73

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2015
Sinds een tijd sluit mijn PC sporadisch af. Het is tik en dan is ie uit.

Ik heb een systeem event log van de laatste 3 dagen bijgevoegd want ik weet niet waarom hij dat doet.

PC is tijdje terug met nieuwe onderdelen vernieuwd behalve de hardeschijf en heeft een klein poosje normaal gelopen. tot een poosje terug.

Bekijk bijlage pc1.txt

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

mvg wesley

ik zie wel dat je de slaapstand hebt aanstaan, anders deze eens uitzetten

al eens de temperatuur gecheckt van de pc?
als deze te warm word gaat hij ook zomaar uit.

ik heb dat ook gehad nadat ik een nieuwe videokaart erin had gedaan.
meer warmte was een probleem voor mijn kast toen.

warmte check programma's zijn gratis. :)

heren/vrouwen,

Ben er wel vergeten bij te vermelden dat de PC daarna weer normaal opstart en voor een poosje normaal functioneert. Als er een echt terugkerend temperatuur probleem zou opspelen lijkt mij dat deze kort daarna weer intreed. In sommige gevallen komt het pas de volgende dag weer voor.
Ook is er nog een ding ook niet vervangen en dat is de videokaart, een oudje dus deze zou kunnen falen. enig idee hoe ik er achter kom als deze het probleem is? komt dit te voorschijn in de log bestanden?

Ook denkt mijn vriendin (die de PC gebruikt) dat het voorkomt wanneer zijn een tabblad in MS edge/firefox opent, dit lijkt mij toeval maar wou het wel even vermelden.

Ten aanzien van jullie suggesties heb ik slaapstand uitgeschakeld en open hardware monitor geinstalleerd en zal de temperaturen loggen en delen met jullie mocht hij weer uitvallen.

mvg. bvd. wesley

Ik heb het programma 15 minuten laten draaien en draaide stabiel. CPU temps op 60-64 en GPU steady op 25

hallo,

We zijn weer een dag verder en er is helaas genoeg gebeurd:

om 9.54 is hij uitgevallen

vervolgens om 10.21 weer, wou toen weer aangaan maar ongeveer 5x gingen alleen de fans kortstondig aan.

eigenlijk direct na het opstarten viel hij om 10.45 weer uit en dit keer ongeveer 10x even kortstondig alleen de fans even aan maar lukte niet om weer aan te gaan.

rond 10.48 ging hij vanzelf weer aan om een automatic repair uit te voeren en heb een restart gedaan.

hij heeft toen een poosje uitgestaan en op een gegeven moment weer aangezet en vervolgens viel hij om 15.40 weer uit.

sinds 17.00 tot nu gewoon aangestaan.

log bijgevoegd Bekijk bijlage pc2.txt

hoop dat jullie er iets mee kunnen.

mvg. bvd. wesley schipper

dames/heren,

Ik heb vandaag gekeken naar de cooler van de cpu en de pasta, er zat wat weinig tussen en de cooler zat niet helemaal lekker meer dus ik dacht dat ik het probleem heb gevonden. na 1 uur en 45 minuten stress test ging het beeld op zwart en alleen de cursor was nog in beeld (kon hem bewegen) dus een reset uitgevoerd en zonder aan te raken nog een half uur gedraaid. toen na een beetje internetten nog 5 minuten normaal gedraaid en toen weer uitgevallen. hij probeert elke keer weer op te starten en de fans gaan net een seconde aan en dan weer uit. dit ging een poosje zo door totdat hij een poosje uitbleef en naar 2 minuten weer normaal aan ging. toen normaal opgestart en na 5 minuten weer het zelfde probleem.

Iemand enige idee hoe ik te werk moet gaan om hardware te isoleren??

mvg wesley.

Wat kan zijn, is dat de voeding niet voldoende stroom leveet. Deze opmeten zou e.e.a. kunnen verklaren

oke, is een nieuwe voeding maar kan altijd kijken. ergens een beschrijvingkje hoe ik dit kan doen?

voeding, mobo, ram, processor, cooler, kast + fans

rare is dat ie bijvoorbeeld bijna 2 uur een stresstest kan draaien zonder problemen.

nou nee want tot nu toe is het nog niet vast gelopen tijdens het testen, enkel en alleen maar stationair en tijdens internet.
1 keer werd het beeld zwart maar de cursor deed het nog gewoon.

aanbevolen wattage is 294 en er zit een 500 watt voeding in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan