Onvoldoende schijfruimte bij branden DVD Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

evdelft

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2008
Berichten
20
Goedemorgen,

Ik probeer al een tijdje een oplossing te vingen voor het volgende.

Nero staat bij mij op de C-schijf. Een schijf waar uiteraard ook vele andere programma's op staan. Ik heb op deze schijf ongeveer 4M ruimte over. Als ik nu een film wil branden als DVD - dus converteren naar DVD- krijg ik de melding dat er niet genoeg ruimte is op de C-schijf. Het gaat om een ***lige 50M, maar goed.

Opruimen van de C-schijf gaat niet meer. Ik kan er niet meer afhalen dan er nu af is zonder dat Windows moeilijk gaat doen...

Ik heb in Nero zelf al gezocht of het mogelijk is de instellingen aan te passen dat de ruimte op een adere schijf - waar voldoende opslagmogelijkheden zijn - te gebruiken. Dat kon ik niet vinden. Is die mogelijkheid er? Ook het kopieëren van Nero naar een andere schijf hielp niet - waarschijnlijk houdt hij dan zijn instellingen vast.

Is het mogelijk dat de instellingen zijn aan te passen of moet ik Nero opnieuw installeren? En zo ja, waar vind ik dat dan?

Alvast bedankt!
 
Wil je zeggen dat je nog maar 4MB over hebt op je C-partitie, das wel erg weinig.
Je kunt bij de eigenschappen van je Mijn Documenten map ook de locatie van je Mijn Documenten map wijzigen naar een andere partitie waardoor je weer wat ruimte op C vrij kan krijgen.
Je moet dan natuurlijk wel zeker weten dat de inhoud van Mijn Documenten op de nieuwe partitie past.

De map C:\Windows\Temp kun je leeg maken.
Je internethistorie en cache kun je ook leegmaken.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Zoals hoogteijling al aangeeft is 4MB wel heel erg weinig. Nero maakt namelijk eerst een soort tijdelijk bestand aan, alvorens hij je CD/DVD gaat beschrijving. Conclusie, je zult toch echt meer ruimte vrij moeten gaan maken, als is het alleen al maar om je PC normaal te kunnen laten werken.
 
Ahum... 4M had natuurlijk 4G moeten zijn.... Oeps, maar toch nog steeds te weinig. :eek::eek:

Mijn Documenten staat niet op C maar op E. Mijn C-participatie is ongeveer 17G groot waarvan er dus iets meer dan 13G van is gebruikt. Schijf opschonen door middel van Schijfopruiming levert niet concreet een oplossing. er staan teveel programma's op (welke kennelijk nodig zijn voor Windows). Veel applicaties staan al op D, waar ze van meet af aan zijn ge�nstalleerd. Eigenlijk wilde ik Nero daar ook heen verplaatsen, maar dat levert dus geen oplossing. Ik zal even naar de gegeven tussenoplossingen kijken. Ik laat morgen weten of dat heeft gewerkt.

Edit: CC-dinges gedraaid... Wow! Dat scheelt 4,7G... :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan