onvoldoende schijfruimte???????

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ric
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ric

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2001
Met Nero 6.3.0.2 brand ik tot volle tevredenheid dvd-tjes met een Plextor 712A. Alles vanaf de harde schijf. Wil ik echter een dvd kopiëren, dan zegt Nero dat er onvoldoende ruimte is op de lege schijf. (Het gaat hier om een kopie van een kopie (film). Vervolgens worden beide schijfjes uitgeworpen. Ik gebruik meestal Princo-schijfjes, maar ook met andere merken lukt het niet.
In de kast zelf heb ik de 1e hdd (master) gekoppeld aan de Nec Dvd-Rom (slave) op de eerste IDE-poort. De Plextor (master) is op 2e IDE-poort gekoppeld aan de 2e hdd (slave).
In de instellingen van Nero kan ik niets vinden dat zou kunnen duiden op dit probleem. "Snel kopiëren" staat aangevinkt, want dat is juist de bedoeling.

Mijn mogelijkheden zijn uitgeput! Weet iemand van jullie nog iets??

Laatst bewerkt:
DVD-shrink?? Dat gebruik ik om dvd 's te comprimeren!
Deze is wel gekoppeld aan Nero om direct de backuo te kunnen branden, maar biedt geen enkele mogelijkheid om dvd 's, zonder tussenkomst van de hdd, te kopiëren.
Nero wel. Alleen ******* ie het om de ene Princo naar de andere Princo te kopiëren.

Maar DVD FILMS zijn vaak (veel) groter dan 4,7 GB. Daarom zou je toch echt met DVD-Shrink aan de gang moeten. Extra scenes weglaten, geluid weglaten, iets comprimeren.

Je hebt nu wel Dual Layer DVD's (8,5 GB dacht ik) en daar past wel een volle DVD op.

Succes,
Timothy

In de instellingen van Nero kan je aangeven wat de maximale grootte van een DVD moet zijn, misschien moet je in deze hoek zoeken.
Er vanuit gegaan dat het bron schijfje een schijfje van 4,7 gig is....
Kies je in Nero misschien voor cd kopie ipv dvd kopie ?
Je kan het ook eens met clone dvd proberen.

Wel even goed lezen wat het probleem is! Ik kan dus geen kopie van een kopie kopiëren.
Met CloneDVD lukt het ook niet. Voor alle duidelijkheid heb ik ook vermeld hoe HDD 's, brander en lezer op de IDE-poorten aangesloten zijn. (Natuurlijk weet ik dat lezer en brander niet op dezelfde IDE-poort kunnen)

Staat DMA aangevinkt bij de eigenschappen van het IDE kanaaal?

Staan alletwee op "DMA, indien beschikbaar".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan