onvoorspelbaar gedrag javascript in firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt het onderwerp tot 24 uur na het posten van je vraag wijzigen meende ik. Daar zijn we nu ruim voorbij (d'oh ;)) dus zul je een mod moeten vragen om het onderwerp te wijzigen.

JS beïnvloed Firefox gedrag.

Ik kan wel een titel boven dit antwoord plaatsen, maar dat zal weinig effect hebben.

Dank voor de dank, enzo. Debuggen is dankbaar werk, en uitzuiveren kan niet anders dan resultaat opleveren (in elk geval waar de fout zit, niet automatisch tevens de oplossing!): als je maar tijd hebt! ;)
Binnenkort is mijn vakantie weer afgelopen, en dan zal ik het hier een stuk minder frequenteren - jammer, want leerzaam, goed om het brein te scherpen, en ook uiterst gezellig. :)
Goeroeboeroe:
Dat zou betekenen dat NoScript niet ál het JavaScript uitschakelt?
Nog even een springende Anna Cornelia geupload, en javascript uit via FF > Opties. Anna blijft rustig aan lager wal. Idem met Disable Javascript in de Webdevelopers Toolbar: identiek, geen gespring. Die twee werken overigens als flip-flop: als je de een aan zet, is de ander ook aan (v.v.).
Aldus geschiedde bij mij onder Win XP Prof.
Hoe heb jij die code gekregen?
Inderdaad in de Vuurvos gewoon van internet geplukt: Bestand > Pagina opslaan als ... > Opslaan als type: Webpagina, compleet. Dan maakt FF op je harde schijf zelf een mapje aan met alle toebehoren bij de betreffende pagina.
IE kan ook zoiets, maar frommelt er geloof ik zelf wat ongevraagde dingen in de code tussen (zoals wel meer gebeurt bij MS-producten...), en is onbetrouwbaarder.
  • Ik heb dat dus 3x gedaan voor de drie test-pagina's, die hebben dus alle drie een submapje met de toebehoren. Ik heb later alles weer zo regelrecht op internet gepleu... geupload, zonder me te bekommeren om de dubbels erin: elke testpagina refereert aan bv. de css-file in zijn eigen submapje > maar de css is natuurlijk voor alle drie hetzelfde bestand. Maar geen zin dat allemaal om te dirigeren in de code. Ergo: met maar 1 css-bestand enz. zoals bij Pieter zullen deze pagina's sneller inladen.
  • Alternatief voor het snellere werk: code exact kopieren van de FF broncode, inplakken in nieuw html-document, en er even <base href="http://www.naamoriginelesite/" /> in de head bij zetten. Meestal gaat dat wel goed. Je moet dan alleen uitkijken dat als je er zelf iets bij maakt, je daar met een absolute URL naar verwijst: anders "Kannievinde 404". ;)
  • Bij php-pagina's e.d. haal je zo niet de machinerie binnen natuurlijk, maar wel het html-resultaat. Toch iets om te sleutelen! :D
Pieter: veel succes verder met je site!
Allen gegroet!
CSShunter

PS:
  • IE kan ook een pagina downloaden als "Webarchief, enkel bestand" > dat is een speciale IE-pagina (met .mht uitgang) waarbij in dat bestand zelf de code voor de images e.a. toebehoren opgenomen zit. Kan loeigroot worden bij grote images! - Alleen weer IE-only te zien, als je 'm zo gedownload hebt. Code in kladblok: niet direct uit te komen.
  • Het grappige is dat je zo'n in IE getoond .mht bestand weer kan terug-bakken tot gewone html. Opnieuw: Bestand > Opslaan als ..., maar nu als "Webarchief, volledig". Dan wordt de pagina weer teruggetoverd tot gewone html-pagina met submapje met toebehoren (en de plaatjes zijn dan ook weer bewerkbare plaatjes geworden).
  • Ik gebruik dat soms voor het snelle opslaan van een webpagina waarvan ik het vermoeden heb dat die eerder of later zal verdwijnen, dan heb ik het origineel met alle links erop ook. Overheidssites willen wel eens beleidsinformatie slecht archiveren (of na verloop van tijd gewoon weggooien), en wie wat bewaart, heeft wat! :)

Laatst bewerkt:
Pieter: veel succes verder met je site!
Ik dank je nogmaals voor alles, wat je voor me gedaan hebt. Ik ben je zeer erkentelijk, want het bespaart mij weer wat tijd en tijd is nu eenmaal het kostbaarste wat er is, want je kunt het NERGENS kopen.

Mocht je je ooit nog eens vervelen dan kan je je met mijn CSS vermaken, want ik geloof dat ik ook daarmee een aardig eind op los blunder. (Wel even een waarschuwing: Op de site staan bestanden uit diverse generaties van mijn site).

Dan nog even over de titel van deze post.
Weet iemand een goede omschrijving? Waarom dan niet een nieuwe post geplaatst met een verwijzing naar deze (er zijn tenslotte eigenlijk wel 3 a 4 onderwerpen in deze post aan bod gekomen)?

Een collega moderator heeft inmiddels de titel aangepast.:) Je kan hier ook zelf een misbruikmelding over geven, met als reden titel graag aanpassen en dan de titel die je wil. Uiteraard als je het zelf niet meer kunt aanpassen.

Bedankt voor de aanpassing en bedankt voor de aanvullende informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan