Onzeker over PC Samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij staan er 2 voedingen;)... der staat voeding en dan staat er in zo'n hokje hoeveel je er hebt bestelt... daar staat 2.. Maar wat voor processor neem je nou?

Oh zo, oh dat had ik nog niet gezien:p Ik neem die betere processor die marsmannetje had voor gesteld.

Beetje vervelend als je straks met 2 voedingen zit:P... want een crossfire/sli opstelling met voedingen dat kan nog niet:P.... de processor had je idd. aangepast, daar keek ik over heen;)...

zo heb je een heel mooi systeem. Wat zeker dat extra geld waard is;).

Laatste vraag je dan, ik ga dus wachten met het kopen van Vista tot aan Juli/Juni zodat ik daar een gratis upgrade van Windows 7 bij krijg.

Tot die tijd wil ik gewoon een illegale xp/vista op de pc installeren. Kan ik dan later gewoon Originele Vista daar overheen schrijven?

Gr

Dit is echt de laatste vraag, ik heb nu een Gainward HD4870 GS en daarvoor had ik een Saphire nog wat, het is ongeveer even duur maar is er ook een verschil tussen?

En als ik dan een 22'' wil kopen, moet ik dan ook perse een 1 GB videokaart kopen of is dat ook best te doen met een 512 MB.

ik vind gainward beter over komen dan sapphire.
Sapphire is alleen wat groter. In elk geval op de nederlandse videokaarten-markt.
En hij is sneller geklokt en heeft betere koeling.

edit: wil je een 22 inch dan is 512MB best genoeg.
Het is alleen zo dat je pas vanaf een 22 inch voordeel hebt van een 1 gig-videokaart.

Laatst bewerkt:
ik vind gainward beter over komen dan sapphire.
Sapphire is alleen wat groter. In elk geval op de nederlandse videokaarten-markt.
En hij is sneller geklokt en heeft betere koeling.

edit: wil je een 22 inch dan is 512MB best genoeg.
Het is alleen zo dat je pas vanaf een 22 inch voordeel hebt van een 1 gig-videokaart.

Dus Saphire is sneller geklokt en een betere koeling maar wat is dan het voordeel van Gainward alleen de naam?:p

Kan je deze vraag ook nog even beantwoorden dan ben je van me af:rolleyes:?:

Laatste vraag je dan, ik ga dus wachten met het kopen van Vista tot aan Juli/Juni zodat ik daar een gratis upgrade van Windows 7 bij krijg.
Tot die tijd wil ik gewoon een illegale xp/vista op de pc installeren. Kan ik dan later gewoon Originele Vista daar overheen schrijven?

Gr

Dus Saphire is sneller geklokt en een betere koeling maar wat is dan het voordeel van Gainward alleen de naam?:p
Nee. Ik las niet goed wat ik aan het typen was... :cool:

Sapphire is wat groter op de nederlandse markt.
De Gainward is sneller geklokt en heeft een betere koeler.

De sapphire is dus slechter.

Gr
Ik zou inderdaad tot die tijd met een illegale werken. Daarna legale Vista opnieuw installeren.
Als je gewoon twee partities aanmaakt op je harde schijf en op de 2e partitie alle belangrijke data zet, dan kan je gewoon je 1e partitie over een paar maanden leegmaken.

Wat ik wel eens heb gedaan bij Windows XP:
Ik moest een laptop opnieuw installeren. Maar ik was de installatie-cd kwijtgeraakt.
Wat heb ik gedaan: Illegale XP gedownload (zelfde als waar ik de licentie van had - XP prof in dit geval). Geinstalleerd en daarna de legale officiele code erop gezet.
Het was wat werk, maar het werkte wel.
Maar met Vista zou ik dit niet aanraden.

Over die partitie, toen ik mijn nieuwe pc kocht zijden ze op dit forum dat je die kon aanmaken bij het installeren van je windows, maar dat kon bij mij niet:S... ik heb dus nu ook geen partitie:(

Over die partitie, toen ik mijn nieuwe pc kocht zijden ze op dit forum dat je die kon aanmaken bij het installeren van je windows, maar dat kon bij mij niet:S... ik heb dus nu ook geen partitie:(

Nu zal ik wel heel dom zijn, maar was is een partitie:confused:

Nu zal ik wel heel dom zijn, maar was is een partitie:confused:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Partitie_(informatica)
Kort samengevat een stukje ruimte op een harde schijf dat door windows als een aparte schijf wordt gezien.
Op een schijf van laten we zeggen 250 GB kun je dus bijvoorbeeld 1 partitie van 100 GB maken voor Windows en 150 GB voor Data.

Fysiek is en blijft het dezelfde harde schijf, alleen Windows gaat dit zien als 2 aparte schijven. Voordeel van partitioneren is dat als je 1 partitie wist, de andere gewoon bewaard blijft.
Het is dus altijd lonend om Windows op 1 partitie te zetten, en je bestanden op een andere partitie. Mocht Windows crashen en herinstalleren blijkt noodzakelijk te zijn heb je dus al je bestanden nog.

Tenzij de hele harde schijf het begeeft.. :P

Laatst bewerkt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Partitie_(informatica)
Kort samengevat een stukje ruimte op een harde schijf dat door windows als een aparte schijf wordt gezien.
Op een schijf van laten we zeggen 250 GB kun je dus bijvoorbeeld 1 partitie van 100 GB maken voor Windows en 150 GB voor Data.

Fysiek is en blijft het dezelfde harde schijf, alleen Windows gaat dit zien als 2 aparte schijven. Voordeel van partitioneren is dat als je 1 partitie wist, de andere gewoon bewaard blijft.
Het is dus altijd lonend om Windows op 1 partitie te zetten, en je bestanden op een andere partitie. Mocht Windows crashen en herinstalleren blijkt noodzakelijk te zijn heb je dus al je bestanden nog.

Tenzij de hele harde schijf het begeeft.. :P

Oh ik snap het wel, kun je ook altijd kiezen als je zo'n recovery cd in je computer doet of je partitie C of Partitie D wil overschrijven.

Maar dat van een illegale Vista naar een legale Vista overstappen is helemaal geen probleem dus.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan