• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onzichbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als je een kant en klare rekening maakt met de formules van optellen, btw en zo erin, dan zet hij overal een 0 neer, hoe kun je het zo maken dat hij er niks neer zet, alleen maar als er werkelijk wat te berekenen valt dat de gegevens in de cel komen.?

Ik weet niet of het ook anders kan, maar het kan wel met een trucje via voorwaardelijke opmaak. Je zou aan kunnen geven dat wanneer het getal 0 is het lettertype wit gekleurd moet zijn.

Groet, Floyd

nee, dat is niet de oplossing, ik weet dat het anders kan, maar weet niet meer hoe.

Oplossing 1:
Kies in het menu van Excel: Extra - Opties, kies het tabblad "Weergave" en haal het vinkje weg bij: "Nulwaarden".

Oplossing 2:
Als je oplossing 1 om welke reden dan ook minder wenselijk vindt, gebruik dan in alle cellen waarin een berekening staat en 0 een mogelijk resultaat is, het volgende:

Voorbeeld:
Stel, in een cel staat een optelling, bv: = SOM(D2 : D9)
Maak daar dan van: =ALS(SOM(D2 : D9)=0;"";SOM(D2 : D9))
wat betekent: als de som van de optelling 0 is, geef dan weer: "" (= dubbele aanhalingstekens = niets weergeven), en als de optelling niet gelijk aan 0 is, geef dan de uitkomst van de optelling weer.
Andere berekeningen pak je op dezelfde manier aan.

Opm: In het voorbeeld hierboven: Som(....) staan spaties, die behoren er natuurlijk normaal niet te staan, maar die zijn er geplaatst omdat er anders op dit forum smilies van worden gemaakt.

Laatst bewerkt:
Hanna,
Ik weet natuurlijk niet hoe jij je formule hebt opgebouwd maar als je 0 wlt zien gaat dat zo:
stel dat er in A1 een getal staat en in B1 dan zet je in C1 de formule =ALS(EN(A1>0;B1>0);A1+B1;"") Dus als de cellen A1 en B1 gevuld zijn komt in C1 de uitkomst te staan en anders blijft C1 "" dus leeg. Staat er en van de cellen altijd een getal dan kun je volstaam met bv =ALS(B1>0);A1+B1;"") .

Dit is het simpelste..
Zet de vink in het menu Extra-Opties op tabblad weergave, bij nulwaarden uit.
Alle nul waarden worden niet weergegeven.

Ook is iets van deze strekking mogelijk. In cel A1 staat een cijfer en in E1 staat een cijfer
die opgeteld moeten worden.
=ALS(A1+E1>0;A1+E1;"") Als A1+E1 groter zijn dan 0 dan optellen en anders "" (niets weergeven)

Koos, het wijzigen van ASL in ALS lost nog niet Hanna's probleem met de BTW op.

Hanna,
Je moet oppassen met het groter dan-teken, want dat betekent dat negatieve waarden niet worden weergegeven.
Typ in J2: =ALS(A2*I2=0;"";A2*I2) en kopieer naar beneden.
Als je wilt dat het subtotaal niet wordt weergegeven als het 0 is,
typ dan in J34: =ALS(SOM(J2:J33)=0;"";SOM(J2:J33)) . Ikzelf zou er de voorkeur aan geven om een subtotaal en een totaal altijd weer te geven, ook als ze 0 zijn.
Wil je het niet-weergeven van een 0 in J34 handhaven,
typ dan in J36: =ALS(J34="";"";J34*I36) .
En in J38: =ALS(J36="";"";SOM(J34:J37))

Laatst bewerkt:
Oké, duurde even voor ik de typefput zag, maar nu wil hij nog niet helemaal, zie bijlage.

Bijlagen

Hartstikke bedankt allemaal, nu weet ik gelijk verschillende manieren om dit toe te passen, nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan