Ook al een blauw scherm, maar ander probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nona87

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Berichten
45
Ik kreeg opeens dit scherm, maar na opstarte deed ie het weer perfect. Nadat ik een keer Alcohol120% gedownload had, kon ik de computer niet eens lang normaal laten lopen, dan kreeg ik weer dat blauwe scherm.. Heb toen een systeemherstel gedaan, maar het blijft komen. (Moet ik misschien een systeemherstel doen naar de dag van aankoop?) Als ik hem weer opstart na zo'n scherm, krijg ik het foutenrapport, die geeft mij deze melding:
Omschrijving van het probleem
De fout is waarschijnlijk veroorzaakt door:
HP Memories Disc Creator
Oplossing
Er ontbreken op uw computer updates die het probleem dat u hebt gemeld kunnen verhelpen of voorkomen.
Klik op de volgende koppeling als u de aanbevolen updates van de website Microsoft Update wilt installeren:
Updates nu vanaf de website Windows Update installeren

Als ik vervolgens naar die update-site ga, zijn er voor mij geen updates beschikbaar..

En dit staat er op het blauwe scherm..

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Er is geprobeerd om niet-uitvoerbaar geheugen uit te voeren.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
Moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt
Weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is
geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan
of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware
en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties
zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus
moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken
om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus
te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het engels):

*** STOP: 0x000000FC (0xF8AD0878, 0x02CAD163, 0xF8AD0AE0, 0x00000001)

Wat moet ik nu doen? Moet ik een systeemherstel doen naar de datum dat we deze computer kochten, of is er een betere oplossing??

Hoop dat ik hiermee voldoende heb verteld, en ik weet dat er meerdere topics zijn met dit onderwerp, maar volgens mij niet met deze codes!

Alvast bedankt voor het advies en alles :)
Groetjes!
 
Heb je dan iets dat lijkt op een HP Memories Disc Creator ?
 
Klik op start/config.scherm/systeembeheer/computerbeheer/logboek
Kijk nu rond de tijd van de error naar een foutmelding.
Zowel Systeem als Toepassing.
Als je dubbelklikt op die regel met een rood kruisje dan krijg je meer informatie.
 
Jah heb wel Hewlet-Packard Memories Disc..
En als ik bij computerbeheer ga kijken en ga via dat naar help en ondersteuning hebben ze geen extra informatie over de problemen beschikbaar..!
 
Je kan proberen die driver uit te schakelen en kijken of dat helpt. Blauwe schermen kunnen (bijna) alleen door drivers veroorzaakt worden. Tenminste, in op NT gebaseerde windows versies (NT, 2000, XP)
 
En dat doe ik door??
En helpt het ook om een systeemherstel te doen naar november 2005 bijvoorbeeld?
 
Deze Computer->Rechter muis klikken->Eigenschappen->Hardware->Apparaatbeheer
Dat HP ding zoeken->rechter muis->Uitschakelen

Als het geen invloed heeft zelfde weer doen en dan inschakelen kiezen om em weer aan de praat te krijgen
 
Bij apparaatbeheer menu->beeld->verborgen ... weergeven kiezen
 
Nona87 zei:
Jah heb wel Hewlet-Packard Memories Disc..
En als ik bij computerbeheer ga kijken en ga via dat naar help en ondersteuning hebben ze geen extra informatie over de problemen beschikbaar..!
Je moet niet naar help toe! Precies klikken op de dingen die ik schreef.
attachment.php
 

Bijlagen

  • Comp.jpg
    Comp.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 230
Laatst bewerkt:
Je moet naar Apparaatbeheer, je zit nu in Computerbeheer
 
Je bedoelt je moet naar computerbeheer :D
Dat is mijn pic screentje.
 
Dan krijg ik de volgende bij Toepassing
  • Fout-bucket 126637809.
  • Vastgelopen toepassing: IEXPLORE.EXE, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.
  • Fout-bucket 237798785.
  • Vastgelopen toepassing: msnmsgr.exe, versie: 7.5.311.0, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.
  • Fout-bucket 00935893.
  • Vastgelopen toepassing: drwtsn32.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: dbghelp.dll, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen op: 0x0001295d.
  • Fout-bucket 140492330.
  • Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: comctl32.dll, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen op: 0x00073382.
  • Fout-bucket 126637809.
  • Vastgelopen toepassing: IEXPLORE.EXE, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.
  • Fout-bucket 04044996.
  • Het kritieke systeemproces C:\WINDOWS\system32\lsass.exe is mislukt. Statuscode: c0000005. De computer dient nu opnieuw te worden opgestart.
    Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron ( ) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: 7.

En bij systeem:
  • Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: stisvc.
  • Foutcode; 00000019, parameter1: 00000020, parameter2: e1060700, parameter3: e1060730, parameter4: 0c060205.
  • Foutcode; 00000019, parameter1: 00000020, parameter2: e1728670, parameter3: e17286b0, parameter4: 0c080405.
  • Foutcode; 000000fc, parameter1: f8ad4b78, parameter2: 02cb6163, parameter3: f8ad4ae0, parameter4: 00000001.
 
Hier zie je wat staan over fout 0x000enz

Het kritieke systeemproces C:\WINDOWS\system32\lsass.exe is mislukt. Statuscode: c0000005. De computer dient nu opnieuw te worden opgestart.
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron ( ) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: 7.


Ik ga er even van uit dat dit de goede lsass.exe is.
Wat ik vreemd vind...wat doet die externe computer in het geheel?
Verder las ik veel problemen met INCD die een error in Isass.exe kunnen veroorzaken. Heb je incd op je pc?
De pc start in ieder geval na deze error opnieuw op.

Het vervelende is dat je Lsass.exe kunt schrijven (goede) en lsass.exe.
doe ik het met een hoofdletter I dan wordt het Isass.exe.
Zie jij het verschil zie ik het.

Om het een en ander uit te sluiten zou je in ieder geval even je pc buitenshuis moeten laten scannen bij bitdefender.

Download de volgende dll's en zet ze in system32. Als je moet vervangen vervang je.
dbghelp.dll
comctl32
 
Laatst bewerkt:
Oke dit heb ik gedaan, de bestanden stonden nog niet eens in systeem32..
Of ik INCD heb weet ik niet, want bij zoeken kwam er geen resultaat, maar waarschijnlijk moet ik het op een andere manier uitvinden.. Ik zal nog even de scan erover heen doen, maar laatst waren er geen virussen of iets..
 
Klik eens op start/uitvoeren/typ msconfig/opstarten.
Kijk of je daar InCd bij ziet staan en van wie het is.
Als het er staat kun je beter het vinkje weghalen dat er voor staat.
 
Ik vraag me af of het niet bij HP hoort. Ik heb zelf ook eens zoiets gehad.
Hoeveel zie je van HP in msconfig? En wat zijn de omschrijvingen?
 
1x staat er bij opstarten:
hp psc 2000 series, dan de opdracht: bin\hpobnz08.exe en locatie: Common Startup
 
O wacht zie er nog 1 ook bij opstarten
officejet 1600, bin\hposol08.exe, common startup
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan