Ook al een blauw scherm, maar ander probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
De 1e, deze mag aanblijven.
De 2e lijkt me ook geen problemen veroorzaker.
Wat nu.
Ik moet eigenlijk op m'n gemak al je errors nog een keer door maar ik ben hier te druk op het moment.
 
Ik heb ook geen idee.. Gelukkig krijg ik het scherm ook niet zo heel vaak, dat is al veel minder.. Maar vind dat je mij in ieder geval goed helpt :) En laat je echte werk er vooral niet onder lijden!! ;)
 
Ik heb die stop fout eens ingevoerd.
Je hebt het over terug naar de aankoopdatum. Heb je die pc nog maar kort?
Lees n.l. wat Microsoft zegt:
Ze hebben het over teruggaan naar de verkoper van de pc.
Als je deze inderdaad nog niet zo lang hebt dan zou ik dat doen.

Kijk de aankomende week iedere keer in je foutenlogboek.
Schrijf steeds goed de error op van het blauwe scherm.
En ga terug.

Er staat wel iets in de link over aanpassen van Dep maar daar zou ik niet aan beginnen.

Je had toch ook geen rode kruisje in apparaatbeheer?
 
Laatst bewerkt:
Nee bij Apparaat beheer kan ik niet de HP memories disc vinden.. Als brandprogramma heb ik RecordNow..
Ik heb idd de computer nog niet zo heel lang september/oktober 2005 ofzo...
 
Ik begrijp n.l. niet waarom je een hardware fout krijgt en we uiteindelijk terecht komen bij software. Het moet toch in HP zitten.
Dat was ook de reden dat Dropl je naar apparaatbeheer liet gaan, alleen kwamen we toen in een Babylonisch spraakverwarring terecht :D.
Ik moet het even nakijken in je oude berichten maar ik herinner me iets van DEP. Ook dat heeft weer met foto's te maken.
Ik pas dit zo nog aan.

Ja, dat gaat over die link van Microsoft. Het is of de driver van HP er af gooien of Dep uitschakelen.
Als die pc geleverd is met HP-software dan zou ik gewoon terug gaan. Die driver is sowieso niet compatible met Windows/servicepack.
Ook zou je naar een andere driver kunnen zoeken op de HP site. Alleen...............moet je deze dan toch zien te vinden in apparaatbeheer :D Hij moet er staan. Het hoeft er niet als HP te staan.
Klik dus op alle kruisjes en al je rechts iets ziet dat je een idee geeft dan dubbelklik je daarop.
Op een van die tabbladen zie je n.l. altijd het bedrijf staan.
 
Laatst bewerkt:
Kreeg vanmiddag toen ik de computer afsloot weer het scherm :s
Nou hoe handig ik nu al ben met de computer, kreeg ik bij logboek het volgende:

Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: 8062030e, parameter3: b2863ba8, parameter4: 00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

En bij opstarte kreeg ik of ik het foutenrapport wilde verzende, nou dit natuurlijk ook gedaan, kreeg ik dit keer niet van HP memories disc creator, maar dit:

http://oca.microsoft.com/nl/response.aspx?SGD=54549eaf-2116-4600-a651-189d2301c0b2&SID=168

Ik heb idd dit programma, maar eerder geen problemen mee gehad, wel raar dan, en had het vanmiddag niet eens gebruikt..!

Rare computers af en toe..
 
Ook al werk je er niet mee, het kan wel zijn dat je die *.sys iedere keer meeneemt met opstarten en dat geeft je dus een error.
Microsoft adviseert je, na een aantal controles op je pc, om naar de site te gaan en te updaten.

Kijk eens naar ticalc.sys of het mee opstart.
start/uitvoeren/typ msconfig
Ga naar het tabblad opstarten.

Waar gebruik je het voor?
Het is n.l. lastig zoeken op die site als ik niet weet wat het is :)
Hierbij een omschrijving van de error. Is waarschijnlijk met een ander program maar die driver veroorzaakt hetzelfde probleem.
Je ziet ook een link staan voor die site waar de driver vandaan komt.
 
Laatst bewerkt:
Nee het staat niet bij opstarten.. Heb nu ook de kabel eruit gehaald, had hem eerder altijd er in hangen..
O das een programma kan je wiskundeprogramma's en spelletjes enzovoort naar je Grafische Rekenmachine zetten..
 
Je kunt het beste toch op die site gaan kijken voor een update.
Deze driver is gewoon niet compatible met WindowXP. Zal dus problemen blijven veroorzaken.
Schrijf goed het type nummer op en naam dan kom je er op de site wel uit.
 
Nee er zijn geen updates, maar ja.. Het was ook niet het enige programma wat dit probleem veroorzaakt.
Je bent super!! Je helpt echt goed Elisa! :thumb:
 
Ach..'t is een leuk tijdverdrijf :D
Als je met dat programma wilt blijven werken dan zul je WindowsXP zoveel mogelijk moeten ontzien.
Je zou nog naar de exe van dat programma toe kunnen gaan, rechtsklikken/eigenschappen en dan kiezen voor de compatibiliteitsmodus van win.98. Misschien is dat een optie.
Gewoon eens even uitproberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan