op dezelfde verbinding heeft 1 laptop goede verbinding en andere zeer slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

jollypolly

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
HELP,

Ik heb van alles geprobeerd,de ene laptop draait op vista en de andere op xp,al anderhalf jaar en de vista was sneller met internet dan de xp.Niet erg want op beide was prima te werken.
Maar het probleem is dat mijn xp laptop bijna geen pagina's meer laadt,zelfs bij een goede verbinding en nu zelfs helemaal geen internet.
Toch is mn snelheid redelijk(snel genoeg om iets te laden)
Kreeg melding over de dsn server,en de melding het onderhandelen tijdens de verbinding werd verbroken.
Bij het pingen gaat het goed,connectie is er dus,maar hij laadt niet,bij de dsn kan ik niks raars vinden.
Help!!

Ik zou starten met het scannen op malware. Dit is een goed startpunt.

Succes,

Tijs.

Ik zal gaan scannen met de software die je adviseert,maar heb al nod32,adaware,spicy lemon en spyware doctor uitgevoerd omdat ik ook dacht dat het een virus kon zijn,hier kwam wel een virus uit met een middel risico,verwijderd(handmatig)
Op de lap met trage verbinding probeer ik nu software te downloaden,hou je op de hoogte!

Thnxxx alvast:thumb:

Ik heb een scan gedaan maar kan de screenprint niet verzenden,uploaden lukt niet omdat de verbinding dusdanig slecht is,ook kan ik niet meer met de vista lap in mijn xp lap komen,krijg de foutmelding niet toegankelijk en dat er te weinig ruimte op de server is voor het verzoek,malware vond 8 infecties,allen van adware mywebsearch,de infecties zijn verwijderd maar er veranderd dus niks,het is nog slechter dan het was..zucht
Kan het toch met de dns te maken hebben?

Ik denk dat je niet aan herinstallatie voorbij komt, maar je kunt vooraf even het volgende proberen:
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik je draadloze of bedrade netwerkkaart (welke je dan ook maar gebruikt) en kies Eigenschappen. Dubbelklik Internet-protocol (TCP/IP) in het "Deze verbinding heeft..." vakje, en kies "De volgende DNS adressen gebruiken."
Vul daar in:
Eerste DNS-server: 208.67.222.222
Tweede DNS-server: 208.67.220.220

en druk op Ok. Kijk of het wat oplevert.

[Die 2 DNS-servers zijn van opendns.com, en mogen door iedereen gebruikt worden]

Succes,

Tijs.

Dat helpt niks,heb ik al geprobeerd,heb het zelfs in de router aangepast maar maakt geen verschil,de ene internet doet het prima en de andere blijft afgeknepen.
Meer suggesties?Please

Oja systeemherstel ook al geprobeert,dat zal ik nog s doen en dan een datum van paar maand geleden:confused:

Probeer dit nog even uit vóórdat je systeemherstel toepast:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
netsh int ip reset ipresetlog.txt
netsh winsock reset

Herstart hierna de computer, en kijk of het wat oplevert.

Tijs.

netsh int ip reset ipresetlog.txt
netsh winsock reset typ ik dat in eenkeer?En dan enter?

NEE helpt ook niet:evil:
Systeemherstel kan ook niet verder terug dan ik al geprobeerd heb

Ik heb de indruk dat het met de router en mn lap te maken heeft,alsof de router geen gegevens door geeft,pingen wel maar via www lukt er iets niet.

Om uit te zoeken of het met TCP/IP of met de verbindingsvorm te maken heeft zou ik het zo doen dat je bedraad aansluit aan de router. Heb je dan het probleem niet, dan is het dus gerelateerd aan het draadloze gedeelte van de verbinding.

Ligt het inderdaad aan het draadloze gedeelte van de verbinding, dan zijn er een aantal zaken die je kunt doen:
1. Op zoek gaan naar een nieuwere/betere driver voor je draadloze netwerkkaart. Zijn er geen nieuwere, deïnstalleer de huidige dan en installeer 'm opnieuw.
2. Een firmware update van je router (er moet dan wél duidelijk gemeld zijn dat die firmware update verbindingsproblemen zou kunnen oplossen).
3. Kijk na of je misschien het Windows systeem gebruikt voor het verbinden met netwerken, terwijl bij de driver van de draadloze netwerkkaart een hulpprogramma voor dat doel was bijgeleverd en geïnstalleerd dat je eigenlijk moet gebruiken.

Succes,

Tijs.

Ik was al bezig met update netwerkkaart maar dat lukt(wederom)niet,probeer met mijn langzame verbinding de foutmelding te sturen,wieweet snap jij er iets van

Server Error in '/iDUU' Application.
Object reference not set to an instance of an object.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
WirelessControl.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +78
System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +14
System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +35
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +141
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627

Server Error in '/iDUU' Application.[...]

Hier kan ík niets mee (niet mijn kennisgebied). Het moet toch mogelijk zijn die driver vanaf een andere computer te downloaden en dan over te brengen naar je laptop?
Bovendien lijkt het me nu zinvoller dat je eerst nakijkt of het probleem in je laptop zit of in de draadloze verbinding (zie mijn eerdere posting).

Tijs.

Heb net de laptop bedraad op de modem gehad maar krijg daar helemaal niks,beperkte toegang en zie na 3 keer opnieuw opstarten dat ik daar geen dns server krijg en geen standaard gateway

Ik mag aannemen dat je bedoelt router ipv. modem? Als je dat niet weet, vermeld dan even hier merk + type van alle Internetapparatuur die je gebruikt (incl. de apparatuur van de internet-provider).
Doe het bedraad aansluiten nog een keer, en check heel nauwkeurig of je op dat moment wel een bedrade verbinding hebt. Kijk dus in Netwerkverbindingen (Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl) na wat de status is van de bedrade netwerkverbinding (=dubbelklikken op de bedrade netwerkverbinding aldaar).

Als je zelfs met een goed ingestelde bedrade netwerkverbinding i.c.m. een router niet goed kunt internetten, dan zou ik beginnen aan een herinstallatie van Windows (en alle programmatuur die je gebruikt).

Tijs.

DOM DOM ik heb inderdaad de modem gebruikt,ahum:oga een kabel zoeken om in de modem te doen,de router is een netgear WGR614v6,de provider ziggo

Bedraad is de verbinding prima en heb de update gedaan van netwerkkaart,dat ziet er prima uit met nieuwe software,heb nu een icoontje waar ik kan zien wat de snelheid en het signaal is,en dat is erg wisselend!Van 54 mbps naar 24 en zelfs 5,5,signaal ook,was eerst uitstekend en zakt af naar zeer slecht tot zelfs buiten bereik.Misschien moet ik hier naar kijken?En een oplossing zoeken want het is dus nog steeds erg slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan