Op domein inloggen vanuit een Home editie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Onder Windows XP kon dat niet. Er bestond wel een product voor, heb ik begrepen, maar ik weet niet meer, hoe het heette.
Is er ook zoiets voor Windows 7 Home? En is het legaal?

Normaal gesproken kan dit niet.
Je kunt wel toegang tot shares krijgen als je de credentials op die shares goed zet.
Met een VPN is het ook mogelijk, je moet dan wel domain credentials gebruiken en niet de lokale credentials.

Op deze manieren heb je in ieder geval toegang tot bepaalde shares en bestanden.

Maar echt ingelogd op het domain ben je niet op deze manier.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Dat is me bekend. Maar ik meen te weten dat er iets was (een product?) waarmee het wel zou kunnen. Tenslotte zouden de protocollen dank zij Kroes bekend moeten zijn. De domeinserver is iig Samba.

Wie is Kroes?
Samba?, is het geen Windows server?

Groeten Marcel

Jazeker. Samba is een implementatie van SMB. Oorspronkelijk gereverse-engineered, maar nadat Neelie Kroes (van de EU) Microsoft gedwongen had, het protocol openbaar te maken, is het een echte re-implementatie. Ik ben dus benieuwd of dat ook voor het loginmechanisme geldt, en of er al client programma's zijn, die dat gebruiken. Mij staat bij, dat er iig een was voor XP, maar ik weet niet meer hoe het heet.
En de vraag of het legaal is, stel ik omdat je nou eenmaal met MS te maken hebt, die hebben heel goede advocaten :-(

Nou, voor mij houdt het hier op hoor, boven mijn pet.
Succes verder.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan